..: Fotogalerie - detaily fotografie 6818 + 4400 + 1024 :..
 

6818 + 4400 + 1024


6818 + 4400 + 1024Informace o fotografii:
 - Místo focení: Seattle, Boeing Field
 - GPS: 47°30'59.168"N, 122°17'21.376"W  »  Mapy.cz Google mapy
 - Datum: 12.9.2014
 - Autor: Jenki 
 - Pozn.: Večer pod Mount Rainierem
 - Zobrazeno: 5136x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 10
 - Rating od uživatelů:
 10

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
20.11.2014 (23:23)  
Krásný záběr!
20.11.2014 (15:32)  
Santa Fe je soucasti BNSF.

Jen doplnim, ze je to v nazvu - BNSF znamena Burlington Northern & Santa Fe
20.11.2014 (12:57)  
Topič: zajímavé odkazy. Použiju slova Pavla Dokoupila - "jsem se obohatil jak Plutonium" :)
20.11.2014 (11:30)  
Astartoth: Ano, Niagary byly silnější, ale dobrá, byla to "velká" kola. Jenže už o více než 20 let dříve, před zrozením Big Boye, se po kolejích Virginian Railway proháněly třeba tyto článkové mašiny a měly větší tažnou sílu.
http://en.wikipedia.org/wiki/2-8-8-8-4

nebo třída AE z roku 1918
http://en.wikipedia.org/wiki/2-10-10-2

i když, ono je to porovnávání trochu ošidné, jak je možno se dočíst na výše uvedených odkazech. Každopádně byl Big Boy asi provozně nejúspěšnější článkové parní "hovado", jaké kdy jezdilo.
20.11.2014 (10:27)  
Pro boj s dlouhými URL doporučuju bit.ly - třeskutě efektivní. :)

A autorovi moc děkuju za fotku, to je přímo skvostný šotoflek.
20.11.2014 (9:53)  
Zajimalo mne to s tim big boyem, pac jsem to take netusil a je to asi tak, zde je tabulka pomerne bizarnich typu serazenych i dle vykonu
http://www.steamlocomotive.com/misc/largest.php
nutno jet nize na articulated (clankove, vicedilne), ktere jsou logicky silnejsi a nejsilnejsi je pry tento bizarni stroj, dle naprav patrne nejak vnitrne zprevodovany:
http://loco.skyrocket.de/data/nw_te1_jawnhenry.htm
k Big boyum tam maji noticku:
Even though the Big Boys did not "win" any of the categories listed above, they always "placed". If you were to eliminate all of the unsuccessful and test locomotives from the above tables and then look at the overall ratings of the remaining steam locomotives in the above categories, it would become clear that the Big Boys) were the "largest" among all successful steam locomotives.
20.11.2014 (9:19)  
Jiří Kocurek: Nejsilnější parní lokomotiva, UP 4014 "Big Boy"

Big Boy byl sice největší, ale nebyl nejsilnější. V Severní Americe jezdily stroje s vyšším výkonem i vyšší tažnou silou.
20.11.2014 (8:35)  
TAk někde je chybka, bo ani jeden odkaz nefunguje. Tak žeby tenhle?

http://www.railgallery.cz/beta/index.php?id=105&n=amerika---dil-prvni

Nevím proč, ale odkaz přímo na fotku nefunguje, takže je to na celý článek. O Big Boyi je tam pár zajimavostí...
20.11.2014 (0:16)  
Železnice v USA určitě jen tak nezkrachují. Dokážete si někdo představit ty objemy materiálu, které se po kolejích pohybují ze západu na východ a obráceně?

BIG BOYu se zachovalo relativně dost. Z 25 vyrobených kusů je zachováno 8 ve vystavovatelné podobě (http://www.railgallery.cz/beta/admin/expanded/105%20Americké%20putování%20D1/IMG_2234.JPG).Kde 4004 je například jako památník v Cheyenne. Rekonstrukce 4014 začala letos na jaře přesunem z Coltonu do Cheyenne (kde jsou dílny UP) a má trvat 5 let.
20.11.2014 (0:35)  


Snažil jsem se českou diakritiku nahradit hexakódy, aby byl celý odkaz správně klikatený, ale ten váš server to nechce zblajznout, ačkoliv to pak přeloží dobře :-(

http://www.railgallery.cz/beta/admin/expanded/105%20Americk%E9%20putov%E1n%ED%20D1/IMG_2234.JPG
19.11.2014 (23:50)  
UP: 8300 lokomotiv, 51.000 km tratí, přes 40.000 zaměstnanců
BNSF: 6400 lokomotiv, 52.000 km tratí, přes 40.000 zaměstnanců
NS: 4000 lokomotiv, 34.000 km tratí, 31.000 zaměstnanců
CSX: 34.000 km tratí, 31.000 zaměstnanců. Počet lokomotiv nezjištěn.

Ne, železnice v USA ještě nezrušili, ani nezkrachovala.
PS: Nejsilnější parní lokomotiva, UP 4014 "Big Boy", jde na renovaci. UP se mají dobře a tak si to můžou dovolit.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko