Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
2T?10M.3108 + 2M62.1247 | |
Informace o fotografii: - Místo focení: Korosten - GPS: 50°57'24.05"N, 28°38'19.024"E » - Datum: 27.4.2011 - Autor: Michal Kupsa - Zobrazeno: 8104x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 5 - Rating od uživatelů: 7 | |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
1 2 | Zpráv na stránku: |
27.05.2011 (21:51)
Číslo v označení motorové lokomotivy ukazuje na původ = výrobce lokomotivy, kterému byl přidělen vždy určitý rozsah čísel:
1÷49 - Charkovskému závodu dopravního strojírenství,
50÷99 - Kolomenské lokomotivce,
100÷149 - Luganská (Vorošilovgradské) lokomotivce, a
150÷199 - lokomotivce v Brjansku.
Loko ??10 se začaly vyrábět roku 1958 v Charkově (26 ks), do roku 1963 se na tomtéž závodě postavilo ještě 19 ks 2??10, všechny další varianty tohoto typu byly vyrobeny v Lugansku, ale desítka v označení jim už zůstala pro všech více jak 8.000 kusů.
Lokomotivy 2??116 se od roku 1971 až dosud vyrábějí (přes 1700 ks) v Lugansku, který se pro zmatení nepřátel taky nějakou dobu jmenoval Vorošilovgrad.
Takže počet válců v tom není, i když odpovídá číslu - ve 116 je čtyřtaktní 16tiválec do V, a teď pozor: v rodině ??10 je dvoutaktní stojatý řadový dvacetipístový desetiválec s protiběžnými písty na dvou klikových hřídelích! Ty jsou spojeny mechanicky ozubeným převodem a rotor generátoru je v ose spodního hřídele - blíže zde http://ventaltex.ru/?page_id=372
1÷49 - Charkovskému závodu dopravního strojírenství,
50÷99 - Kolomenské lokomotivce,
100÷149 - Luganská (Vorošilovgradské) lokomotivce, a
150÷199 - lokomotivce v Brjansku.
Loko ??10 se začaly vyrábět roku 1958 v Charkově (26 ks), do roku 1963 se na tomtéž závodě postavilo ještě 19 ks 2??10, všechny další varianty tohoto typu byly vyrobeny v Lugansku, ale desítka v označení jim už zůstala pro všech více jak 8.000 kusů.
Lokomotivy 2??116 se od roku 1971 až dosud vyrábějí (přes 1700 ks) v Lugansku, který se pro zmatení nepřátel taky nějakou dobu jmenoval Vorošilovgrad.
Takže počet válců v tom není, i když odpovídá číslu - ve 116 je čtyřtaktní 16tiválec do V, a teď pozor: v rodině ??10 je dvoutaktní stojatý řadový dvacetipístový desetiválec s protiběžnými písty na dvou klikových hřídelích! Ty jsou spojeny mechanicky ozubeným převodem a rotor generátoru je v ose spodního hřídele - blíže zde http://ventaltex.ru/?page_id=372
28.05.2011 (18:49)
Moc dekuji za dalsi zajimave podrobnosti, zvlaste ten dvacetipisty desetivalec je opravdu hodne zajimavy.
27.05.2011 (21:28)
Pro zajímavost: 2TE10M-3108 je běloruská a zde v ukrajinské Korosteni je nějakých 80 km v cizině; často tato loko jezdí ovšem i na druhou stranu, totiž do Litvy. Podobné a mnohem dalečejší výlety Lukašenkových lokomotiv za hranice jsou ostatně bežné. K příspěvkům níže: 2TE10 a 2TE116 se tak snadno porovnávat nedají, velmi podstatně se liší okolnostmi vývoje, konstrukcí, provozem i očekáváními (ať splněnými, ať nesplněnými). To je na hodně delší povídání, jímž nebudu odvádět pozornost od zajímavého samotného snímku. Zdravím ZdŠ
27.05.2011 (21:44)
Dekuji za dalsi zajimavost, tohle jsem opravdu netusil. Schvalne jsem si zvetsil original fotky a dukladne prozkoumal celou lokomotivu a skutecne - na boku, pod okenkem strojvedouciho je napsano ?? ???????, coz je mesto v Belorusku !
No, co já vim, tak řada lokomotiv 2TE116 (vyráběná tak ňák v letech 1971 až 1996) měla více méně rodinu 2TE10 nahradit, ale byly tam jakýsi problémy se spolehlivostí hlavně motorů, takže k tomu nakonec jaksi nedošlo. 2TE116U je modernizovaná verze, která se vyrábí od roku tušim 2007.
27.05.2011 (19:10)
Taky diky, uz se nam z toho tady tvori docela slusna sestava informaci.
a mimochodem, myslím, že tyto lokomotivy se ještě dnes vyrábějí, konkrétně stroje 2TE116 - také prošly drobným faceliftem:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c7/Diesel_locomotive_2TE116-0012.jpg
Dieselagregát je taky už někde jinde - zde navíc 16 válec proti původním 10 válcům (viz číslo v názvu loko). Případně mě poopravtě někdo znalejší.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c7/Diesel_locomotive_2TE116-0012.jpg
Dieselagregát je taky už někde jinde - zde navíc 16 válec proti původním 10 válcům (viz číslo v názvu loko). Případně mě poopravtě někdo znalejší.
27.05.2011 (18:17)
Diky za dalsi upresneni a odkaz na foto. Snad se letos jeste na vychod dostanu a dovezu taky zase neco cerstveho.
27.05.2011 (13:53)
Ještě trošku: Lokomotiv 2??10 různých modifikací bylo v letech 1960-96 postaveno dle ruských pramenů 8227 kusů, což znamená dvojnásobek hnacích sekcí. V Rusku nese taková celá souprava jedno inventární číslo a sekce se označují písmeny od začátku azbuky - ?, ?, ?, ? (protože zrovna u této řady existuje i čtyřdílná varianta).
3??10 vyrobeno 719 ks (1979-92), 4??10 - 25 ks (1983-87).
3??10 vyrobeno 719 ks (1979-92), 4??10 - 25 ks (1983-87).
To je pěkná potvora ta vlevo, chtěl bych před ní vidět Bardotku, jak už tu kdosi psal.
27.05.2011 (14:26)
Ano, to by fakt stalo za videni. Mam ale nekde vedle sebe na fotce ČS2 (u nas rada 121 nebo neco podobneho) a ČS7. Fotka sice nic moc, jen dokumentacni ale rozdil je to taky slusnej. Kdyztak poslu odkaz ....
nešlo by mít neuřízlej vlak vpravo?
27.05.2011 (13:23)
Neslo - jednak byl fakt hodne dlouhej (obecne jsou v byvalem CCCP vlaky mnohem, mnohem delsi jak u nas, osobni i nakladni a to co vidis tady na fotce je tak cca pulka) a druhak uz konec ani nebyl videt, protoze se tam koleje lehce zatacely. Navic by pak do zaberu lezla oskliva plechova bouda.
Základní výška TV nad temenem kolejnice na síti SŽDC je 5,5 m. V případě železnic bývalého SSSR jde celkově o větší průjezdný průřez do všech stran, :-).
27.05.2011 (12:56)
Takze secteno a podtrzeno je to v byvalem CCCP cca o metr vys. ;o) Diky!
27.05.2011 (12:36)
Minimální výška troleje (RŽD) je 5750 mm, v mimořádných případech s povolením MD na místech, kde nejsou odstavovány soupravy může být min. výška snížena na 5650/5550 (AC/DC).
Maximální výška je 6800 mm, normálně se trolejový drát doporučuje umístit na širé trati 6500 a ve stanicích 6600 mm vysoko.
Maximální výška je 6800 mm, normálně se trolejový drát doporučuje umístit na širé trati 6500 a ve stanicích 6600 mm vysoko.
A to si clovek pri pohledu na sergeje rekne, jaka to je velka masina... Zajimave by bylo porvnani treba s Velarem RUS
A pro po, jaka je vyska troleje v Rusku?
A pro po, jaka je vyska troleje v Rusku?
27.05.2011 (10:58)
Ta vyska troleje by me taky docela zajimala, nektere lokomotivy jsou fakt o poznani vyssi. Snad se najde nekdo, kdo nam to prozradi, ja tomu moc nerozumim ....
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci - otázky a odpovědi
Info
informacni okenko