..: Fotogalerie - detaily fotografie 2T?10M.3108 + 2M62.1247 :..
 

2T?10M.3108 + 2M62.1247


2T?10M.3108 + 2M62.1247Informace o fotografii:
 - Místo focení: Korosten
 - GPS: 50°57'24.05"N, 28°38'19.024"E  »  Mapy.cz Google mapy
 - Datum: 27.4.2011
 - Autor: Michal Kupsa 
 - Zobrazeno: 8104x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 5
 - Rating od uživatelů:
 7

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
27.05.2011 (21:51)  
Číslo v označení motorové lokomotivy ukazuje na původ = výrobce lokomotivy, kterému byl přidělen vždy určitý rozsah čísel:
1÷49 - Charkovskému závodu dopravního strojírenství,
50÷99 - Kolomenské lokomotivce,
100÷149 - Luganská (Vorošilovgradské) lokomotivce, a
150÷199 - lokomotivce v Brjansku.
Loko ??10 se začaly vyrábět roku 1958 v Charkově (26 ks), do roku 1963 se na tomtéž závodě postavilo ještě 19 ks 2??10, všechny další varianty tohoto typu byly vyrobeny v Lugansku, ale desítka v označení jim už zůstala pro všech více jak 8.000 kusů.
Lokomotivy 2??116 se od roku 1971 až dosud vyrábějí (přes 1700 ks) v Lugansku, který se pro zmatení nepřátel taky nějakou dobu jmenoval Vorošilovgrad.
Takže počet válců v tom není, i když odpovídá číslu - ve 116 je čtyřtaktní 16tiválec do V, a teď pozor: v rodině ??10 je dvoutaktní stojatý řadový dvacetipístový desetiválec s protiběžnými písty na dvou klikových hřídelích! Ty jsou spojeny mechanicky ozubeným převodem a rotor generátoru je v ose spodního hřídele - blíže zde http://ventaltex.ru/?page_id=372
28.05.2011 (18:49)  


Moc dekuji za dalsi zajimave podrobnosti, zvlaste ten dvacetipisty desetivalec je opravdu hodne zajimavy.
27.05.2011 (21:28)  
Pro zajímavost: 2TE10M-3108 je běloruská a zde v ukrajinské Korosteni je nějakých 80 km v cizině; často tato loko jezdí ovšem i na druhou stranu, totiž do Litvy. Podobné a mnohem dalečejší výlety Lukašenkových lokomotiv za hranice jsou ostatně bežné. K příspěvkům níže: 2TE10 a 2TE116 se tak snadno porovnávat nedají, velmi podstatně se liší okolnostmi vývoje, konstrukcí, provozem i očekáváními (ať splněnými, ať nesplněnými). To je na hodně delší povídání, jímž nebudu odvádět pozornost od zajímavého samotného snímku. Zdravím ZdŠ
27.05.2011 (21:44)  


Dekuji za dalsi zajimavost, tohle jsem opravdu netusil. Schvalne jsem si zvetsil original fotky a dukladne prozkoumal celou lokomotivu a skutecne - na boku, pod okenkem strojvedouciho je napsano ?? ???????, coz je mesto v Belorusku !
27.05.2011 (18:45)  
No, co já vim, tak řada lokomotiv 2TE116 (vyráběná tak ňák v letech 1971 až 1996) měla více méně rodinu 2TE10 nahradit, ale byly tam jakýsi problémy se spolehlivostí hlavně motorů, takže k tomu nakonec jaksi nedošlo. 2TE116U je modernizovaná verze, která se vyrábí od roku tušim 2007.
27.05.2011 (19:10)  


Taky diky, uz se nam z toho tady tvori docela slusna sestava informaci.
27.05.2011 (17:09)  
a mimochodem, myslím, že tyto lokomotivy se ještě dnes vyrábějí, konkrétně stroje 2TE116 - také prošly drobným faceliftem:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c7/Diesel_locomotive_2TE116-0012.jpg

Dieselagregát je taky už někde jinde - zde navíc 16 válec proti původním 10 válcům (viz číslo v názvu loko). Případně mě poopravtě někdo znalejší.
27.05.2011 (18:17)  


Diky za dalsi upresneni a odkaz na foto. Snad se letos jeste na vychod dostanu a dovezu taky zase neco cerstveho.
27.05.2011 (13:53)  
Ještě trošku: Lokomotiv 2??10 různých modifikací bylo v letech 1960-96 postaveno dle ruských pramenů 8227 kusů, což znamená dvojnásobek hnacích sekcí. V Rusku nese taková celá souprava jedno inventární číslo a sekce se označují písmeny od začátku azbuky - ?, ?, ?, ? (protože zrovna u této řady existuje i čtyřdílná varianta).
3??10 vyrobeno 719 ks (1979-92), 4??10 - 25 ks (1983-87).
27.05.2011 (14:26)  


Moc dekuji za doplneni informaci !
27.05.2011 (13:52)  
To je pěkná potvora ta vlevo, chtěl bych před ní vidět Bardotku, jak už tu kdosi psal.
27.05.2011 (14:26)  


Ano, to by fakt stalo za videni. Mam ale nekde vedle sebe na fotce ČS2 (u nas rada 121 nebo neco podobneho) a ČS7. Fotka sice nic moc, jen dokumentacni ale rozdil je to taky slusnej. Kdyztak poslu odkaz ....
27.05.2011 (13:05)  
nešlo by mít neuřízlej vlak vpravo?
27.05.2011 (13:23)  


Neslo - jednak byl fakt hodne dlouhej (obecne jsou v byvalem CCCP vlaky mnohem, mnohem delsi jak u nas, osobni i nakladni a to co vidis tady na fotce je tak cca pulka) a druhak uz konec ani nebyl videt, protoze se tam koleje lehce zatacely. Navic by pak do zaberu lezla oskliva plechova bouda.
27.05.2011 (12:46)  
Základní výška TV nad temenem kolejnice na síti SŽDC je 5,5 m. V případě železnic bývalého SSSR jde celkově o větší průjezdný průřez do všech stran, :-).
27.05.2011 (12:56)  


Takze secteno a podtrzeno je to v byvalem CCCP cca o metr vys. ;o) Diky!
27.05.2011 (12:36)  
Minimální výška troleje (RŽD) je 5750 mm, v mimořádných případech s povolením MD na místech, kde nejsou odstavovány soupravy může být min. výška snížena na 5650/5550 (AC/DC).
Maximální výška je 6800 mm, normálně se trolejový drát doporučuje umístit na širé trati 6500 a ve stanicích 6600 mm vysoko.
27.05.2011 (12:41)  


Super, diky ! Jeste prosim, kolik je to u nas ??
27.05.2011 (10:44)  
A to si clovek pri pohledu na sergeje rekne, jaka to je velka masina... Zajimave by bylo porvnani treba s Velarem RUS

A pro po, jaka je vyska troleje v Rusku?
27.05.2011 (10:58)  


Ta vyska troleje by me taky docela zajimala, nektere lokomotivy jsou fakt o poznani vyssi. Snad se najde nekdo, kdo nam to prozradi, ja tomu moc nerozumim ....
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko