Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
HG 3/4 4 DFB | |
Informace o fotografii: - Úsek: Furka DFB - Tiefenbach DFB - Datum: 19.7.2015 - Autor: JirkaŠ - Zobrazeno: 3508x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 9 - Rating od uživatelů: 8 | |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
1 2 | Zpráv na stránku: |
zirecek: Tak to jo. Podle fotek co jsem našel na webu (2010-2014) se používají točny v Realpu a Oberwaldu pravidelně. Ve Furce a Gletschi méně.
Nevyjadril jsem se presne. Funkcni budou, ale nepripadaji mi casto pouzivane, napr.: ve stanici Gletsch.
zirecek: Točny ve stanicích mi už příliš funkční nepřipadají.
Ve kterých stanicích?
Ve kterých stanicích?
Tuto soupravu http://lokomotivy.net/adm/zobraz2.php?rada=r_zsv&loko=11200 jsme normálně fotili v uvedeném směru jízdy v úseku Gletsch -> Oberwald při výjezdu ze smyčkového tunelu, tzn. komínem z kopce. Stejně tak lokomotivu na této fotce na ŽP jsme fotili komínem z kopce. Točny ve stanicích mi už příliš funkční nepřipadají. Zde můžete vidět, jak jede z kopce "jednička": https://youtu.be/gWWe4XHTcE0?t=673 (od času 12:55 je známý smyčkový tunel; na snímku 12:58 je vidět, v jaké výšce vychází trať po smyčce z tunelu https://goo.gl/maps/Hb3em).
28.07.2015 (21:38)
Tome, když jsem se díval, jak jsou jednotlivé stanice vysoko, tak mi z toho vyšlo, že Oberwald i Realp jsou dole a Furka nahoře, takže jsem právě čekal nahoře na Furce taky funkční točnu. Přeci jen, jet komínem na klesání 120 promile je fakt hodně o držku. Napíšu kamarádovi, co tam nedávno byl, ten by to mohl vědět, jestli se nahoře točí, nebo to mají nějak jinak vyřešené.
gp: kdyby se mašina zhoupla jak tank když se hrabe z příkopu, asi by se to technicky řešit muselo, ale takhle to normálně řeší topič (né ten z žp).
jak se může mašina zhoupnout jako tank?
topič ze ŽP to řešil v provozu před 37 lety, to jsi (podle údajů v profilu) ještě ani netahal kačera a v uhláku u kamen sis nehrál na parní mašinku
jak se může mašina zhoupnout jako tank?
topič ze ŽP to řešil v provozu před 37 lety, to jsi (podle údajů v profilu) ještě ani netahal kačera a v uhláku u kamen sis nehrál na parní mašinku
Rodny: Točny jsou funkční v Oberwaldu a Realpu. Byly i v mezilehlých stanicích Furka a Gletsch, ale nevím, jestli jsou v provozu. Podle fotek, co jsem viděl různě na webu, mi přijde, že se vždy jezdí komínem proti kopci, aby se zamezilo obnažení stropu topeniště při jízdě v tahu a rychlejším úbytku vody v kotli. Asi to mají soudruzi ze Švýcarska dobře zmáknutý, když nepotřebují mašiny s "nahnutým" kotlem.
28.07.2015 (15:57)
(gp): No, do určité míry to není až taková hrůza, prostě natáhneš vodu až po komín, viz zubačka na Tisovec nebo mašinky na Vychylovce, ale při takových sklonech už to problémy dělat může. I při tak "malých" sklonech, jako jsou na Vychylovce to je dost náročné mašinku udržet na tlaku a zároveň dotáhnout tolik vody, aby aspoň něco ve skle bylo.
Jak se to technicky řeší - kdyby se mašina zhoupla jak tank když se hrabe z příkopu, asi by se to technicky řešit muselo, ale takhle to normálně řeší topič (né ten z žp).
28.07.2015 (14:46)
Pěkná fotka v nádherném prostředí.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci - otázky a odpovědi
Info
informacni okenko