..: Fotogalerie - detaily fotografie ST 43-109 :..
 

ST 43-109


ST 43-109Informace o fotografii:
 - Místo focení: Rudnik Stróža
 - Datum: 22.7.1986
 - Autor: Drahos Svestka 
 - Zobrazeno: 5082x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 8
 - Rating od uživatelů:
 6

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
03.02.2015 (20:31)  
V Polsku je naštěstí ještě hodně míst kde se dají potkat "Sulzery" a poslouchat jejich utlumené burácení. U Carga je jich asi nejvíce ve Wroclawi, potažmo na podřízených pracovištích v Kamieńcu Ząbkowickim - nasazení na podsudecké od Kedzierzyna-Koźle po Legnicu, okolí Klodzka a Scinawky, Wroclaw-Sobótka; Jelenia Gora - nasazení okolo Walbrzycha, Wojcieszow, Kamienna Gora; Wegliniec - nasazení od Glogowa přes Żagań, Zawidow - dolnoslezské mašiny se hodně točí mezi jednotlivýma pracovištěma, vyjma kmenových kamienieckých strojů , které jsou většinou v novém laku. Dále je možnost potkat řadu ST43 v Poznani na pracovištích Leszno a Czerwiensk, tamní stroje se nasazují méně s ohledem na vysoký počet kilometrů - zejména v okolí Leszna, na různé manipuláky okolo Zbaszynka a na trať z Czerwienska do Gubinu. Další působiště je depo Skarżysko-Kamienna kde je nasazovaných několik strojů v okolí Kielec nebo při odklonech. Poslední lokalitou je Jaslo, tamní stroje se podívají při odklonech do Lupkowa, jinak jezdí do Rzeszowa, Werchraty...

Další stroje jezdí taky u různých soukromých dopravců.
03.02.2015 (17:57)  
Děkuji všem za přínosné komentáře, týkající se provozu těchto bezesporu zajímavých strojů. Tento konkrétně pocházel z depa či spíše z výtopny Stalowa Wola Rozwadów, která byla v té době ještě plná parních lokomotiv, převážně "němek" ř.Ty 2...a občasná jízda motorové lokomotivy na trati do Przeworsku byla spíše zvláštností...
03.02.2015 (10:06)  
Moc pěkná fotka z Podsudeckiej :-) Sulzery mají původ ve švýcarské 060DA, šest prvních kusů bylo dodáno do Rumunska přímo ze Švýcarska, zbytek si Rumuni dělali v licenci sami, včetně dvouřadého motoru 12LDA28. (Dělaly se i pro Čínu, ty měly delší kabinu.) Zvuk to má díky pomaluběžnému motoru podobný jako 751, ale trochu tlumenější. Motor je na svůj výkon poměrně úzký, takže strojovnou se dá projít celkem pohodlně. Co do nasazování: Uplatňují se zejména na klikatých horských tratích díky perfektnímu pojezdu, převzatého z legendárních švýcarských Ae 6/6.

V současnosti je nasazuje depo Kamieniec Ząbkowicki (pro obsluhu zmíněné Ścinawky) a Węgliniec, pár strojů jetdí ještě v Jeleniej Górze. O těchto depech vím, nedávno jsem je tam obdivoval. Možná jsou nasazeny i jinde.
03.02.2015 (8:23)  
Jeste si dovolim zalinkovat do galerie sousedu ze severu:

http://www.wrphoto.eu/categories.php?cat_id=39&page=1
03.02.2015 (7:00)  
Že jsou Sulzery na PKP na ústupu, se psalo v Dráze už před 18 lety :-) Nějak se ten ústup protáhl, ale to nevadí, jsou to sympatické mašiny.
03.02.2015 (6:36)  
Moc příjemná fotka, ze které jde vidět, že co se Sulzerů týče, tak PKPC se trochu konzerovovaly. Klidně by to mohl být rok 2000 :-) Nevím, jak je to s tím průjezdným obrysem do Nowe Rudy, ale na netu je nespočet fotek s reko ST44-12 z těchto míst. Sulzery jsou na ústupu posledních pár let, vidět je na podsudecké až do KK je už rarita hodná velkého štěstí. Kolem SS mají ale doupě, tam je to skoro jistota.
02.02.2015 (15:52)  
Děkuji, pánové, za info. Jezdíváme občas do Adršpachu a okolí Broumova...proč si neudělat výlet kousek za hranice. Koneckonců mám na ta místa - konkrétně trať Klodzko-Walbrzych - moc pěkné vzpomínky z doby parního provozu. A už tenkrát tam občas projel nějaký ten "Sulzer"...
02.02.2015 (15:25)  
Jak praví Mrkvák, taky jsem o remotorizaci neslyšel. Ve Ścinawce se vyskytují celkem pravidelně (v létě jsem nezažil akci, kdy by něco nejelo) a to především na vlacích pro šutr do Nové Rudy - Slupce. Kdosi mi říkal, že je to kvůli posunu v tamním lomu - sergeje prý mají příliš velký profil a neprojedou tam.
02.02.2015 (15:11)  
Rumuni pod PKP Cargo snad rozsahlejsi rekonstrukci neprochazeji. Spis se hodne masin rusilo a nahrazovalo ST 44 (reko a remoto sergeje).

Kazdopadne to co jezdiva kolem Scinawky, Klodzka a Kamience Z., tak by melo byt s puvodni motorizaci.

A zvuk je vskutku takove chrochtani, ale tissi a s vyssi frekvenci nez 310 motor CKD. Zni to pekne, ale je to dost utlumene.
02.02.2015 (9:08)  
NIcKON, Drahoš: Proč všechno to povídání v minulém čase? Stačí přeskočit kopečky a podívat se třeba do stanice Ścinawka Średnia a poslechnout si rumuny na vlastní uši.
02.02.2015 (9:54)  


S tím nelze než souhlasit...a ono to tam jezdí nějak pravidelně? A nejsou už některé rekonstruované-remotorizované?
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko