..: Fotogalerie - detaily fotografie 2 370.001-2 :..
 

2 370.001-2


2 370.001-2Informace o fotografii:
 - Místo focení: Velký zkušební okruh VUZ
 - Datum: 25.5.2014
 - Autor: Jiří Navrátil  Poslat email autorovi
 - Zobrazeno: 6446x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 8
 - Rating od uživatelů:
 8

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

22.10.2014 (21:36)  
Třeba v úseku Brno - Břeclav je to skutečně jen otázka papírů, když tam nemají přejezdy. Ale ještě mě napadlo, jak je to s nástupišti, jesti by se nemusely odsunout pryč od hlavních kolejí.
registrovaný uživatel Martin Š.  mail  
Počet komentářů uživatele136 »fotek 0
22.10.2014 (20:06)  
Co já jsem slyšel tak všechno nad 160 km/h je v ČR legislativně nereálné (pokud nehovoříme o novostavbě), protože tam jsou údajně náklady na "papírovou rekonstrukci" tak vysoké, že už se vyplatí postavit VRT.
22.10.2014 (17:40)  
JiP: V Polsku to naklápění není moc třeba. Buď nemají připravené koleje nebo je nachystáno na 250 km/h, což je provozní maximálka ETR610 ... ale chybí zabzař. Ano tratí, kde se jezdí pod 70 mají spoustu. My taky. Ovšem namísto Alstomu s naklápěním by pohoml spíš Plasser & Theuer ... U nás, bohužel, taky.
registrovaný uživatel JiP 
Počet komentářů uživatele95 »fotek 0
22.10.2014 (13:38)  
To Jiri Kocourek:

Presne tak, ono i na trase na Ostravu by pendolino dokazalo uzit naklapeni, ale problem je horni limit 160km/h. Kdyby se vsak chtelo tak i za soucasneho stavu by se nasly useky bez prejezdu, kde by pendolino mohlo nasladne jet alespon 170-180km/h, coz klasice odpovida 130-140km/h. Naopak nejtragictejsi je v tomto ohledu usek Brno-CT, kde kupodivu pendolino vyuzivalo naklapeni velmi neefektivne, kdy svisle rychostniky oproti jinym tratim umoznuji velmi male zvyseni rychlosti. Nevi nekdo proc? Jinak polske pendolino je skutecne bez naklapeni, v budoucnu by ho melo byt mozne ale pripade zajmu dodatecne dodat, takze souprava je na to technicky pripravena.
22.10.2014 (21:10)  


Tusim, ze problem by mohl byt v kratke delce prechodnic, inflexech, rozhledovych pomerech apod... proste trat behem koridorizace nebyla na naklapeni pripravovana.
22.10.2014 (13:17)  
studio:
Právě, že má: http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/363991.jpg
Při rozdílu 70 km/h vs. 90 km/h ujedete 70 km za 60 minut klasikou a s naklápěním za 46 minut. To je úspora bezmála 23,3 %. S roustoucí rychlostí vliv naklápění na úsporu jízdní doby naopak klesá.
Příklad druhý: 150 vs 190* km/h na Budějovice? Na 120 km dlouhé trase 48 minut vs 38 minut. Úspora 20,8 %. Tolik fyzikální okénko.

*) Dá-li úřad štempl a legislativní bariéra 160 km/h padne. Řekl bych, že česká fyzika je zcela stejná jako rakouská fyzika, tudíž tomu brání jen to razítko a fůra železničních přejezdů.
22.10.2014 (1:54)  
Ešus: Zrovna s těmi Budějovicemi nevím, původní trať je celkově zchátralá (železniční spodek, stav některých zhlaví), tak nevím kolik by tam pendolinům dovolili, a naopak až někdy bude hotový koridor, téměř celá trať bude na cca 150 i pro klasiky, takže pendolino tam už vůbec nic nepřinese. Celkem dost muziky ale dělá teď na Cheb.
21.10.2014 (23:37)  
Naklápění má význam právě při našich rychlostech a na obloukovitých tratích (ne Praha - Ostrava). Hodně muziky by naplápění udělalo na třeba trase do Českých Budějovic, prostě tam, kde jsou vertikální rychlostníky a kde je velký rozdíl oproti v130 (horní rychlostníky).
21.10.2014 (20:51)  
Ano, Poláci koupili pendolino bez naklápěcí skříně.
21.10.2014 (18:48)  
já mám takový divný pocit, že to naklápění skříní nemá při našich rychlostech význam...
registrovaný uživatel Wizard  mail  
Počet komentářů uživatele1 »fotek 0
21.10.2014 (18:16)  
Pěkný ptakopysk. Je pravda že Poláci si ten to stroj objednali bez naklápěcí skříně ?

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko