..: Photo Gallery - Photo details Alstom Prima :..
 

Alstom Prima


Alstom PrimaInformace o fotografii:
 - Place: Velký zkušební okruh VUZ
 - Datum: 20.11.2009
 - By: Chary  Send mail
 - Comm.: odvozeno od řady Prima 6000
 - Zobrazeno: 7437x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 8
 - Rating od uživatelů:
 6

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2 3      Zpráv na stránku:   
21.11.2009 (14:50)  
optus: 1014 a 184 mi kromě základních věcí nijak podobné nepřipadají. To už bych spíš uvažoval o podobnosti se škodováckou 150 (ono není divu, design šedesátých i devadesátých let je podobný, taky proto se dneska objevuje tolik revivalů) Navíc, ono toho rámcově moc nového vymyslet nejde a třeba takové zkosené čelo je prvek, o který si stroj ve spojení s představou o rychlosti a výkonu přímo říká (a to nemluvím o fyzikálních zákonech). Dobrý design nedělá jen základní tvar karoserie, ale taky dobře zvládnuté detaily, přičemž ty detaily musí s celkem dobře ladit. (Což je mimochodem taky problém té loko na fotce, protože tam to zoufale neladí. Kdyby si odpustili ten oblý "čumák", udělali by rozhodně líp...)
21.11.2009 (14:07)  
Takovej náklad se na ŽZO málokdy vidí. Za 3*
21.11.2009 (13:12)  
Sandik: No ve Škodovce se dělaly vždy dobré stroje a myslím, že řešení 6-ti nápravové lokomotivy pomocí 3 podvozků B'o B'o B'o je vcelku unikátní a určitě to mělo vliv na jízdu v obloucích atd.
Je pravda, že design 184 pocházející z přelomu 80-90 let je dnes jeví jako staromódní. Nicméně si dovolím jedno malé srovnání: Nevím jak tobě, ale mě se líbí karoserie ř.150/350. Tato karoserie byla navržena na přelomu 60-70 let. ES 499.001 byla vyrobena v.r. 1973. Což potvrzuje Tvou poznámku o designu 60-tých let. Podívej se na stroj Rakouských drah řady 1014. Lokomotiva realizovaná někdy v polovině 90-tých let. Takže 184 byla ještě před ní (cca 1988 zahájení vývoje) Tvar karoserie? Horní část zkosená aerodynamicky dozadu, střední část kolmá, spodní zkosena protiběžně s horní. Velmi podobně je řešená i ř. 150/350 a později pak 164/184..... Myslím, že tehdy Škodovka designem předbníhala dobu a dnes se od ní "opisuje". Proto jsem se zastal řady 184, že zas není taková UGLY....
Omlouvám se za OT.... už mlčim!!!
21.11.2009 (13:11)  
Trainman: Jenže ESO je lokomotiva navrhovaná na přelomu sedmdesátých a osmdesátých let a její design tomu přesně odpovídá. Problém je v tom, že 184 je jednoduše takové "zakulacené ESO". Myslet si, že pouhým zakulacením hran získám dobově aktuální design je naprosto naivní a zavání to těžkým amatérismem.
21.11.2009 (12:57)  
Co vás nemá. Mně se 184, potažmo 169 líbí. A to moc. Zajímavé, že proti velmi podobnému esu nikdo nic nemá :-)
Hold mašina nemůže mít dizajny jako rudoch z Maranela, kterej je každej rok novej. :)
21.11.2009 (12:53)  
184 je hlavně ukázkou toho, že dneska ve Škodě už opravdu neumí slušný, době odpovídající design. Tahle lokomotiva totiž vypadá, jako by ji někdo navrhoval na konci šedesátých let a ne v letech devadesátých (samozřejmě mluvím o estetickém vjemu, ne o technických parametrech či inovacích).

PS: Jinak, pokud jde o tu testovanou lokomotivu na fotce, to je taky designová zhůvěřilost...
21.11.2009 (8:52)  
I don't think that 184 DNT is too ugly... Maybe pantographs should be in normal positions (I mean joints of pantographs should be situated outside...)

Nemyslím, že by 184 byla toliko škaredá, Jen by jí víc slušely pantografy v běžné poloze, tedy klouby ven.
21.11.2009 (7:44)  
BillG: Kde to je? Země čarodějnic? (chtěl se zeptat v jaké zemi, ale místo WHICH - který - napsal WITCH - čarodějnice)

Chary: Určitě ne země čarodějnic, to my určitě nejsme,

Jde o prototyp těžké šestiosé nákladní lokomotivy, vyrobené Alstomem. Vychází z jeho řady 6000 (Prima). Nyní podstupuje testování na okruhu v Cerhenicích v ČR.

BillG: Hehe, omlouvám se, napsal jsem to špatně (which X witch). První generace Primy se mi moc nelíbila, nicméně tento stroj vypadá o mnoho lépe, s těmi designovými úpravami, které vidím.

MG: Neboj se, že bys měl příležitost potkat tuto ošklivou věc v Řecku. Design skříně následuje typ Prima, užívaný ve Francii, převážně u státního dopravce SNCF (i v diesel-elektrické verzi), ale má je například i Veolia. Tento C0-C0 "mamut" je první šestiosou elektrickou lokomotivou z dílny Alstomu...alespoň si to myslím :o)

240.025: Dobře, myslíš si, že je ošklivá, ale na tom nezáleží. Nákladní lokomotiva musí být hlavně silná...

MG: Dobře, je to jen věc názoru..MTAB IORE, ZNLE E6ACT a dokonce i Voith Maxima 30CC jsou silné i krásné zároveň. Dokonce si myslím, že i "naše" řada 184, patřící DNT, je hezčí, než tahle modrá masa železa. A 184 vskutku JE ošklivá :o)

BillG: Tenhle prototyp musí být jedním z těch, určených pro čínu, myslím...

Chary: Trefa do černého.

BillG: Rád bych jeden kus ukradl číňanům a dovezl pro OSE...líbí se mi! :op

JP: Pakliže se ti tahle mašina líbí, vyvstává nám otázka, zda je v Číně povoleno fotit železnici... :)

BillG: Nezájem. Řeknu jim, že jsem komunistický šotouš z Řecka. Pak mi jistě povolí udělat pár fotek! Hahaha! :op


Není to doslovně, ale obsahově to odpovídá...
Registered user vasekpetr1  mail  
Number of user's comments177 »fotek 0
21.11.2009 (6:51)  
Koukám, že s češtinou si tady člověk ani nevrzne...achjo, že já se tu anglinu líp neučil...aspoň nám tam dejte pod ten pokec jednoduchý překlad.
20.11.2009 (23:58)  
Dont mind!I will tell them that I'm a communist railfan from Greece..I thing they will allow me to take pictures then!hahah!:P
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Registered Photograph or Member of ŽelPage, - Gallery or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster - Frequently Asked Questions


Info
informacni okenko