..: Fotogalerie - detaily fotografie railjet 15555 :..
 

railjet 15555


railjet 15555Informace o fotografii:
 - Úsek: Küb - Eichberg
 - Datum: 17.3.2012
 - Autor: Richard Weber  Poslat email autorovi
 - Zobrazeno: 6601x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 10
 - Rating od uživatelů:
 10

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2 3      Zpráv na stránku:   
22.03.2012 (12:06)  
Krásný záběr na krásnou soupravu. Opravdu paráda.

JK ml.: Dalším argumentem kromě toho, který jsi uvedl ty, byla obava ze šplhání dvojkolí na hlavu vnější kolejnice oblouku, z výpočtů to údajně vyplynulo, avšak zkoušky to nepotvrdily. Proto bylo zavádění řídících vozů u nás velmi pomalé a s rozpaky.

Trať Břeclav-Brno je stavěná na 200km/h, při mimořádném podbití je pak možná rychlost 230. Kdyby byla jen na 160 tak na ní nemůžou lítat pendolinem rychlostí 237km/h byť jen zkušebně.
21.03.2012 (23:21)  
Přál bych ČD, aby se svými Railjety mohly jezdit po takto kvalitně udržovaných tratích...
21.03.2012 (20:39)  
Myslím, že hlavní argument proti řidičákům bylo nebezpečí vykolejení na výhybbce (vidlicová jízda apod) při jízdě odbočkou vyšší rychlostí(těžší lokomotiva tendence k vykolejení na výhybce bude mít z principu nižší).Ale raijet to bude muset mít pořešené :-):-):-)....Bo shodou okolností jízdy odbočkou to je případ zde vyobrazeného Semmeringu, kde jsou tuším nádraží ve směru do kopce udělaná tak, že dvojkolejka se na vjezdu do stanice "uhne" a výjezd dvojkoleky ze stanice je rovně....Na vjezdu kolej která pokračuje rovně je na výjezdu ze stanice tím pádem do odbočky....Je to přesně pro tyhle kalouny kontejnerů aby do stanice mohly vjet plnou traťovou rychlostí a dobrzdit až k odjezdovému návěstidlu, zatímco railjet jedoucím do kopce za takovým kalounem ten ani nepozná že na vjezdovém zhlaví musel zabrzdit přes odbočkou a pak pokračovat dál plnou rychlostí....a až náklad dostane volno, to že se do kopce rozjíždí do odbočky jaksi nevadí:-)....zvýší se propustnost trati a vzniknou nějaké úspory na trakční energii....A řidičáky evidentně nevykolejují :-):-):-)
21.03.2012 (15:59)  
SYN: no zrovna v případě 943 jsem byl před pár týdny svědkem nehody, která potvrzuje důvodnost oné dedukce, že při nehodě na přejezdu má řidičák mnohem zranitelnější pozici. Mám na mysli Podbořany, 943+843 vs. návěs s dřevní štěpkou. Pár takových jsem viděl a stojím si za tím, že při obráceném řazení by ten řidičák nelehnul na bok do pole. Jednak je o dost lehčí a taky ho celou dobu něco tlačilo zezadu.
registrovaný uživatel SYN 
Počet komentářů uživatele49 »fotek 0
21.03.2012 (14:05)  
Rozumím, chápu, a může to být i někdy pravda, ale určitě ne vždycky. Znovu připomínám že mohutné parní loko už jsou historií... a mimochodem při jejich vzájemné srážce je velmi slušná šance že by mohlo dojít k výbuchu aspoň jednoho z kotlů, což jsou taky moc "pěkné" pyrotechnické efekty...
TSI kapsle u řidičáku je při rozumné konstrukci natlačena do hajzlíku nebo nástupního prostoru, není důvod proč by se musela dostat až do salonu.
Ty nehody na přejezdech se těžko srovnávají jedna s druhou, nejsou ani zdaleka identické. Bylo tu už pár MV které při nárazu též úplně vykolejily... těžko to bude stačit na uspokojující statistickou analýzu. A navíc je právě u takovýchto menších motoráků nebo jednotek už dneska prakticky vyloučeno že by se vozily jednostranně bez řidičáku s objížděním, to už nikdo nedělá, smiřme se s realitou... takže toto těžko považovat za platný bod v diskuzi o ŘV u rychlíku... Ten ŘV je tam podstatně větší, vyšší a těžší než 943, znovu připomínám že není výrazně lehčí než loko. Takže to máme vykolejení při nehodě. Vykolejení při provozu si myslím je snad dostatečně prokázáno provozními zkušenostmi že nenastává (to už za nás vyzkoušeli dost jiní když my jsme se báli). Zbývá snad jen to že v ŘV při nehodě skutečně sedí pár lidí blíž místu nárazu než když je v čele loko, aspoň tedy pokud se jedná o čelní náraz (při najetí zezadu to může být dokonce naopak!) Takže podle mě zbývá jen dát pozor aby ŘV byly extra pevné konstrukce... v čemž mě zrovna neuklidňují předělávky stylu Sysel, přecejen když to patlají z desítky let starých vozů které mají jednak už hodně za sebou (rez, únava materiálu atd.) druhak byly konstruovány podle citelně méně náročných norem tak to mi příjde napováženou :(
21.03.2012 (13:42)  
Ja jsem to prece nemyslel tak, ze je dobre, ze se lokomotive nic nestalo! Ale uchranila cestujici ve svem vlaku. Kdyby i ten druhy byl klasicky vlak s parni lokomotivou, jsou tyto zlikvidovany, ale mrtvych je "jen" par desitek, mozna ani to ne.
To, ze kdyz ridicak ochrani strojvudce, ochrani automaticky i cestujici, nemusi byt pravda. Fira muze mit TSI kapsli, ktera je pri narazu zasunuta do rozdrceneho salonu.
Pri narazu do papirenskeho kamionu byl ridicak zcela vysunut do pole, pri podobnych nehodach, kde vrazil motorak, byl jen mirne mimo koleje, pravdepodobne svou hmotnosti.
registrovaný uživatel SYN 
Počet komentářů uživatele49 »fotek 0
21.03.2012 (13:05)  
Týjo, tak nevím jestli ty nažidla byl správnej argument... hezký že se loko skoro nic nestalo, ale ten motorák byl nasra*ky a to by se stalo téměřř stejně i s řidičákem... a pokud ne tak tím líp spíš... a stejně to tam pak ještě chytlo plamenem a to už bylo úplně jedno kde je loko a kde řidičák...
A ještě něco k tomu - parní loko byly ještě o kus těžší, že?
A pokud ten vlak má řádově nějakých 7-8 vozů tak je to skoro jedno co je vpředu a co vzadu, rozdíl jsou nějaký procenta...
Řeknu to takhle - pokud nemá být každá čelní havárka automaticky rozsudek smrti pro fíru tak musí být vyřešená dostatečná pevnost i u řidičáku (to není neřešitelný problém). A pokud ten řidičák uchrání fíru, tak celkem není důvod proč by neuchránil i ostatní lidi v něm. A za ním bude jeden každý další vůz v úplně stejné situaci ať je vpředu HV nebo ŘV... OK teda jak říkám drobný rozdíl tam bude, řekněme že za ním není masa 200t dalších vozů ale 230t (když je loko těžší).

A co má být s tím motorákem vs. kamion? Jako že ta strana co je na ní 843 je výrazně pevnější nebo tam sedí mnohem míň lidí?
21.03.2012 (12:08)  
Lomotiva zase sebere hodne narazove energie a funguje vuci koliznimu objektu jako beranidlo. Sice je fakt, ze se o ni druhy vuz vetsinou rozbije, ale to by se rozbil o ridici stejne tak. Vzpomenme Nazidel, parni lokomotiva doslova projela skrz motorovy vlak i s cestujicimi, aniz by se ji co stalo, mozna ani nevykolejila.
Nebo ted v Polsku, predstavme si, ze by misto EU07 byl vuz s lidmi.
registrovaný uživatel SYN 
Počet komentářů uživatele49 »fotek 0
21.03.2012 (10:26)  
Chikatetsujin, ythomas: Vřelý souhlas. Fakt nechápu proč se někomu jeví loko s 85t tak zásadně těžší či strukturálně pevnější než vysokopodlažní těžký vůz (řádu 45t) RailJetu... a fíra je vždy na čele, ať už je to loko nebo řidičák nebo jednotka... opravdu si myslím že tu zažité stereotypy hrají velkou roli.
Auto s motorem vzadu taky považujete apriori za nebezpečné?
21.03.2012 (8:57)  
Ad MirKo a spol.:
To bude pak masakr, protože těžká mašina vzadu to bude furt tlačit.
Takhle tragicky bych to neviděl. Ta "těžká mašina" má v tomhle případě hmotnost zhruba dvou vozů, nehledě na to, že její brzdné schopnosti jsou dnes někde jinde, než tomu bylo třeba u řad x63, x62...

Ad Rohlick:
Nějak v tom vlaku divně lupne...
Při jízdě tunelem vysokou rychlostí (zejména při vjezdu a výjezdu do/z tunelu) totiž vznikají dost strmé tlakové vlny. Ono je to pozorovatelné už při 160 km/h mezi Zábřehem a Českou Třebovou...
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko