..: Fotogalerie - detaily fotografie 13.2158 :..
 

13.2158


13.2158Informace o fotografii:
 - Místo focení: Tinnoset
 - Datum: 22.8.1985
 - Autor: Josef Chvosta  Poslat email autorovi
 - Pozn.: nákladní vlak s dopravou
osob (... nikdo nejel),
nákladní vozy přivezl
jezerní trajekt
 - Zobrazeno: 4508x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 7
 - Rating od uživatelů:
 6

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

registrovaný uživatel CART 
Počet komentářů uživatele2 »fotek 0
01.02.2019 (15:03)  
Doplnil bych aktuální info z léta 2018 - Do Tinnosetu jako takového nejezdí od Notoddenu už asi nic, ale na druhém konci jezera mezi Maelem a Rjukanem jezdí v létě cca 3x týdně nostalgické jízdy. Jezdí i navazující trajekt, byť bez vozů.
registrovaný uživatel Jirka C.  mail  
Počet komentářů uživatele24 »fotek 0
14.09.2011 (17:08)  
I nějaká příležitostná doprava v motorové trakci se tam provozuje.

http://www.youtube.com/watch?v=UfIVSNAl2lM
registrovaný uživatel Jirka C.  mail  
Počet komentářů uživatele24 »fotek 0
14.09.2011 (16:26)  
Jedno z plavidel je stále provozuschopné, zřejmě ho udržuje nějaký místní spolek.

http://www.youtube.com/watch?v=UNbPKTEIZL8
11.09.2011 (17:55)  
Fotka perfektní 5*

RiPas: Tak třeba mezi univerzitou v Trondheimu a vybranými pracovními skupinami na pražské VŠCHT a bratislavské SVŠT a SAV (i polskými kolegy) fungovala čilá spolupráce od 60. let dodnes, včetně cestování na spřátelená pracoviště.
10.09.2011 (23:45)  
Horatio, píšeš o technickém využití na 471 a 451. V čem spočívá takové využití? Neboj se rozhovořit ;-)
10.09.2011 (23:42)  
Horatio: A proč by neměla zrcátka využití na lokomotivách? Proč je má Taurus?
10.09.2011 (21:07)  
K čemu má tato mašina zrcátka? Technické využití je na 471, 451 ale na 163, 363, 151 atd. by smysl dle mě neměli také. Předem díky za objasnění.
registrovaný uživatel RiPas 
Počet komentářů uživatele84 »fotek 0
10.09.2011 (18:15)  
Dotaz na autora, byl problem v roce 85 vyjet do Norska?
11.09.2011 (23:43)  


Byl to problém, zejména pro víceméně obyčejného člověka bez velkých příjmů (pracoval jsem jako učitel) a navíc ne člena KSČ ... ale měl jsem tehdy štěstí.
10.09.2011 (13:10)  
Tohle je naprosto luxusní fotka. Bohužel dnes už do Rjukanu vlak trajekt nevozí... takže skutečně velká historie. Navíc to je historicky velmi významná trať - zejména ta na druhé části jezera - protože za II. světové války sloužila Třetí říši pro projekt atomové bomby; v Rjukanu dělali Němci těžkou vodu a pak když měli vézt do Německa na zpracování do bomb její zásilku, tak místní norský odboj potopil trajekt i s tím vlakem, a díky tomu Hitler atomovou bombu nezískal. Jinak je Tinnsj?en moc pěkné jezero, té dráze tam postavili u silnice (cca uprostřed délky jezera) pomník, kde je právě i zmíněna tahle válečná operace. Na druhé straně jezera pořád ještě jsou koleje i (snad funkční, akorát nepoužívané) trolejové vedení, akorát trajekt, který to vozil, reziví v Haugetr? v dezolátním stavu... tohle už asi nikdo neobnoví, bohužel. Byla to jedna z nejkrásnějších tratí v Norsku, svým způsobem podobný technický unikát, jako je trať Kiruna-Narvik.

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko