..: Galeria zdjęć - detaily fotografie 2062.018 + 2062.017 :..
 

2062.018 + 2062.017


2062.018 + 2062.017Informace o fotografii:
 - Místo focení: Labin Dalmatinski - Sadine
 - GPS: 43°33'48.21"N, 16°16'52.733"E  »  Mapy.cz Google mapy
 - Datum: 1.8.2017
 - Autor: malard  Wyślij email autorowi
 - Zobrazeno: 4893x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 10
 - Rating od uživatelů:
 9

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
19.01.2018 (10:45)  
Upřednostnění náspu před mostem může nahrávat i seismicita oblasti.
16.01.2018 (6:40)  
Voda bylo to první, čeho bych se tady bál. Koukal jsem do mapy a podle vrstevnic to vypadá, že tímhle údolím jde voda z poměrně rozsáhlého kusu hřebene, tak doufám, že jsou dole patřičné propustky. Nebo že je násep stavěný jako příležitostná přehrada, proč ne. Pořádná bouřka dokáže divy.
Materiální a lidské zdroje jsou pro velké stavby často hodně určující. V ve všelijakých Indiích a Afrikách má často smysl zaměstnat nosiče místo jeřábů a náklaďáků, a to vlastně nemusíme až tak daleko - Brněnská přehrada je stavěná skoro ručně; státně investorské zadání ve 30. letech. O petřínské Hladové zdi nemluvě.
A když se porozhlédnete po historii jinak luxusního viaduktu v Dolních Loučkách, zjistíte, že se jedná o celkem nedobrovolný světový rekord ohledně výšky bednění ze stavebního(!) lešení a ty cihelné klenby po stranách že je v kombinaci se železobetonovým obloukem vysloveně anachronická cesta z materiálové nouze.
15.01.2018 (17:34)  
Mozna by nebylo od veci na to koukat opacne; jakou vyhodu by mel most (a tunel) oproti soucasnemu naspu (a zarezu)? Me napadaji prakticky jen negativa...
15.01.2018 (13:39)  
Taky si myslím, že hlavní motivace byla finanční. Dalším faktorem mohlo být, že ta trať se stavěla od pobřeží, bez vazby na stávající železniční síť, takže materiál - pokud by most nebyl kamenný - se musel poměrně složitě dovážet lodí do Splitu. Dráha se stavěla 1871-1874, kdy se masivně stavělo po celé monarchii, takže roli mohl hrát i nedosatek kvalifikovaných lidí - násep zvládli i místní, na rozdíl od mostu.
15.01.2018 (11:43)  
Podle mého je násep prostě levnější a méně náročný, než most. U zářezu to bude podobné. A v krajině, kde zjevně není skoro žádná voda, to asi ani nevadí.
15.01.2018 (8:47)  
Tomáš Kříž: vysvětlení lze vyvodit z fotografie - na brutální násep navazuje podobně brutální zářez, takže vylámaný materiál se ukládal v blízkosti bez nutnosti jej někam daleko odvážet.
registrovaný uživatel Tačud  mail  
Počet komentářů uživatele21 »fotek 0
15.01.2018 (8:17)  
Myslím, že je to zde: 43.5627581N, 16.2799508E.
registrovaný uživatel JvS 
Počet komentářů uživatele292 »fotek 0
15.01.2018 (0:02)  
To je neuvěřitelný. Mohl by autor dodat souřadnice?
14.01.2018 (22:06)  
Jak jsem se teď díval na mapu, tak takový způsob řešení při překonání údolí byl na této trati v blízkosti Splitu použit vícekrát.
Taky by mě zajímalo, zda někdo neví, proč se upřednostnil právě takovýto postup. Jediné, co mě takto zprvu napadá, je, že pokud je ten násep z vápence, tak jak je známo, toho je v Chorvatsku všude plno, ale nedokážu posoudit, zda by to mohl být reálný, či snad ekonomický důvod nebo je to pouze můj náhodný a nereálný nápad.
14.01.2018 (20:51)  
Fotka samozřejmě luxusní!
Pokud se tu v tom někdo trochu vyzná: Určitě je nějaký logický důvod, proč upřednostnit takhle brutální násep před mostem. Co k tomu tedy chorvaty mohlo vést?
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy - pytania i odpowiedzi


Info
informacni okenko