..: Fotogalerie - detaily fotografie 1141.105 :..
 

1141.105


1141.105Informace o fotografii:
 - Místo focení: Ploče
 - GPS: 43°2'54.298"N, 17°26'1.532"E  »  Mapy.cz Google mapy
 - Datum: 9.7.2012
 - Autor: pan Kristián 
 - Pozn.: P 5904 Ploče - Metković
 - Zobrazeno: 6334x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 4
 - Rating od uživatelů:
 5

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
19.07.2012 (14:47)  
Tomáš Kraus: To jsou zajímavé info, leč realita je trochu neveselá. Díky
19.07.2012 (14:21)  
Rubmgaakutkt: Na trati do Puly už je to docela "zlé" teď - chorvatský ocásek je takhle dost zbytečný, na severu končí uprostřed ničeho. V Lupoglavu kromě několika přípojných HŽ-busů do Rijeky nic není a v Buzetu (kam toho moc nezajede a ze Slovinska už vůbec nic) je nádraží na skále vysoko nad městem, dolů jsme to šli skoro hodinu a nahoru by to bylo mnohem delší. Ten sezónní rychlík (jediný vlak co jede přes hranice) jezdí z několika důvodů téměř prázdný.
Vůbec regionální železniční spojení Chorvatska se Slovinskem nadále upadá - něco skončilo po rozdělení Jugoslávie (Harmica, Džurmanec) a hodně toho skončilo v posledních pěti letech (Ormož, Dobova, Metlika - omezení na dva vlaky, Šapjane, Buzet), někde aspoň zůstala jakási dálková doprava. Moc nevěřím tomu, že vstup Chorvatska do EU něčemu pomůže. Naopak nedávno HŽ oznámily plán na výrazné omezení mezistátních vlaků.
Jinak trať do Ploče byla za Jugoslávie nejen elektrizovaná, ale i postavená (60. léta).
19.07.2012 (13:32)  
Ohryzek: V podstatě jsem navázal na "Rail-2005", že určitými byrokratickými nesmysly po vstupu Chorvatska do EU by mohlo dojít k větším či menším komplikacím železničního provozu mezi Bosnou a Hercegovinou a Chorvatskem - tím jsem myslel že to "bude horší". A naopak vzhledem ke skutečnosti, že Slovinsko již v EU je, tak by se po vstupu Chorvatska do EU neměl být problém dostat volně vlakem třeba ze Záhřebu do Puly (jen příklad) - tím jsem myslel, že to tu "nebude zlé". Uznávám, že slovo "uklidnit" zde na místě nebylo, protože nevím, jaké jsou konkrétně zde poměry. Nicméně jsem rovněž vycházel z obecné skutečnosti, že se nástupnické státy bývalé Jugoslávie nijak nemusejí...
19.07.2012 (11:25)  
Rubmgaakutkt: Nevím, co znamená tvrzení, že se topologie nějaké sítě "uklidní". Co "nebude zlé" a "bude horší"?

Proč by proboha měli chorvati chtít stavět trať na pobřeží?
19.07.2012 (10:56)  
Hansp: Díky!
Ohryzek: Tak na trati do Puly to snad nebude tak zlé - zvlášť po vstupu Chorvatska do EU by se toto mohlo uklidnit. Na trati do Ploće to bude (obzvlášť po vstupu Chorvatska do EU) horší. Třeba Chorvatsko dostane od EU nějaké ty dotace na stavbu tratě Ploće - Split :-)
19.07.2012 (9:32)  
Není to jediná autonomní trať v Chorvatsku, ani trať do Puly není spojena se zbytkem sítě HŽ.
19.07.2012 (8:40)  
Stejně rozpadem SFRJ došlo k mnohým bizardnostem. Třeba tento úsek Ploče - Metkovič je vlastně úplně odříznutý od zbytku Chorvatské infrastruktury. Hranice prostě někdy nemají logiku. Pokud Chorvatsko vstoupí do EU, budou muset celou hranici s Bosnou a Herzegovinou prakticky zavřít (lépe střežit, možná i oplotit), takže problémů bude ještě více.
registrovaný uživatel Hansp 
Počet komentářů uživatele14 »fotek 0
19.07.2012 (7:50)  
@Rubmgaakutkt: vše přepřahá až v Čapljině. Ty rychlíky jsou po jednom páru Zagreb GK - Ploče (B396/397) a Sarajevo - Ploče (B390/391).
registrovaný uživatel joki  mail  
Počet komentářů uživatele11 »fotek 0
19.07.2012 (2:04)  
Do splitu se jezdilo přes Bihač, Knin tzv. unskou prugou. Od roku 1987 elektricky do Kninu, začali i předelektrifikační ůpravy Knin-Split, od 8.8.1991 je ale ůsek Bihač-Knin bez pravidelné os. dopravy. Trať asi na 8 místech překračuje hranici Bosna/HR a Bosenské železnice nemají na opravu a chorvati zase nemají zájem. Trať je v tristním stavu, rozkradená trolej, válkou dodnes poničené budovy atd. http://www.youtube.com/watch?v=5JtQbKlV2DU
To je video z doby kdy po unské železnici jezdily tzv. poslovvni expresy viz řazení http://www.vagonweb.cz/razeni/index.php?rok=1992
18.07.2012 (22:18)  
Musím říci, že jsem byl docela překvapen, že je zde trať (taková nudle) elektrizovaná, a přitom trať do Splitu zadrátovaná není. Asi tato trať byla elektrizovaná v dobách Jugoslávie.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko