..: Fotogalerie - detaily fotografie 377.704 :..
 

377.704


377.704Informace o fotografii:
 - Místo focení: Kensington (Olympia) - London Overground
 - GPS: 51°29'56.876"N, 0°12'42.235"E  »  Mapy.cz Google mapy
 - Datum: 15.9.2014
 - Autor: malard  Poslat email autorovi
 - Zobrazeno: 5176x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 8
 - Rating od uživatelů:
 7

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2 3      Zpráv na stránku:   
29.09.2014 (17:17)  
Hele nevim, nejsem zabezpečovák a v anglickým metru už tuplem ne. Když si ale dali tu práci, aby si pod zemí zavedli 4-kolejnicovej systém, tak si laicky dovedu představit, že maj zas jiný věci možná trošku jednodušší. Kdoví jak to tam maj. Zbytek už bych se jen opakoval.

Jenom vím, že tlumivky se skutečně kradou a né že né, a že to je problém u nás, protože máme trakci a ZZ "v jedný kolejnici".
29.09.2014 (16:43)  
Chary

Sám tady píšeš, že mimo město je 630V v přívodní kolejnici a v pojížděné zem, nemusí mít zrovna tlumivky, třeba mají počítače náprav nebo nějaký jiný systém. Nepříjemné potom je, když to zapomene přepnout.
29.09.2014 (15:13)  
M 474 003:
Tlumivky se nekradou...
+
Už vidím, jak někdo táhne tlumivku domu, tam rozebírá magnetický obvod a odmotává vodič.


http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci/164435-zeleznicari-bojuji-proti-zlodejum-kovu-obrazovym-katalogem/

Cituji ze článku: "Největší problém jsou ukradené tlumivky..."

A dále:


Navíc v Británii je trať upravená tak, aby tam neměl nikdo přístup, už kvůli způsobu napájení, například závory se otáčí kolem svislé osy a v otevřené poloze brání vstupu na trať. Takže by tam musel zloděj proniknout v době kdy mění polohu. Už vidím toho borce, co táhne dvoukolák kolejištěm napájeným přívodní kolejnicí, po cestě nic nevyzkratuje a neutrpí úraz.

Já bych skoro řekl, že ukradený tlumivky nebudou problém v Británii, ale u nás, protože zatímco v Británii mají oddělenou trakci od ZZ, a tudíž nemusí dělat takové skopičiny, u nás oddělená není a je právě proto zapotřebí těch tlumivek, ne? Vždyť právě o tom jsme se bavili, ne? Že oni nemají trakci v pojížděných kolejnicích a právě z toho důvodu ty tlumivky (nejspíš) nepotřebujou. Nebo jsem někde něco přehlédl?
29.09.2014 (14:17)  
M 474 003: tomu nerozumím - jak se ten proud z od země odizolovaných napájecích kolejnic dostane do země? Jak s tím souvisí jejich poteneciál vůči zemi? Bechyňka byl jiný případ - tam pojížděná kolejnice byla vodič, což u těch diskutovaných systémů není - proud teče jen mezi těma napájecíma kolejnicema.
29.09.2014 (13:18)  
Jo tak by to fungovalo, kdyby v napájecích kolejnicích bylo +330 a -330. Křižík na Bechyňce taky měl původně +750V a -750V, kvůli tomu měl 2 trolejové dráty.
29.09.2014 (12:10)  
M 474 003: u 4kolejnice tou pojížděnou kolejnicí, spojenou se zemí, neteče trakční proud, tudíž bludný proud nemůže vznikat. Napájecí kolejnice, jimiž teče trakční proud, jsou od země oddělené.
29.09.2014 (11:28)  
Pokud je na jedné přívodní kolejnici +420 a na druhé -210 tak na pojížděné kolejnici musí být zákonitě nula. Potom to není oddělené od napájení.

Už vidím, jak někdo táhne tlumivku domu, tam rozebírá magnetický obvod a odmotává vodič. Navíc v Británii je trať upravená tak, aby tam neměl nikdo přístup, už kvůli způsobu napájení, například závory se otáčí kolem svislé osy a v otevřené poloze brání vstupu na trať. Takže by tam musel zloděj proniknout v době kdy mění polohu. Už vidím toho borce, co táhne dvoukolák kolejištěm napájeným přívodní kolejnicí, po cestě nic nevyzkratuje a neutrpí úraz.

Přestává mně bavit se sem chodit hádat.
Způsob zdejšího myšlení: Nejlepší je hudební skupina Xxxyyy a komu se nelíbí je vůl.
29.09.2014 (8:27)  
Co tím ti Britové sledují nevím

Já vím - už 100 let čekají na vás, až jim to vysvětlíte.

Pokud není + a - stejné napětí, tak bludné proudy stejně vzniknou.

Tak znova - řeč je o napájecí soustavě elektricky oddělené od okolí ("4 kolejnice") - takže bludné proudy nee, nebo zcela minimání, kvůli poškozeným izolátorům. Rozhodně nesrovnatelné s "klasickým" vedením kolejnicí.

Tlumivky se nekradou

Ale kradou. Nemusí ji nikdo rvát do batohu, stačí dvoukolák.
28.09.2014 (23:25)  
Co tím ti Britové sledují nevím, pokud si zjednoduší zabezpečovací zařízení, tak si zkomplikují napájecí systém. Pokud není + a - stejné napětí, tak bludné proudy stejně vzniknou.

Tlumivky se nekradou (říká se tomu stykové transformátory, jak to funguje je elektrikáři jasné, kdo není elektrikář, tomu vysvětlení na několika řádcích nepomůže, vše lze najít v literatuře a učebnicích) už vidím toho borce, který jí odnese v batohu. Pak dá mnoho práce oddělit železo od mědi.

První vůz se netlačí nad přívodní kolejnici ale dostane takové kleště, ve kterých je 750V a jede. Obsluha tohoto zařízení se řídí velmi přísnými předpisy.

Existují překlenutelné úseky, tam je zajištěný odběr alespoň jedním sběračem, a pak jsou nepřeklenutelné úseky, ty jsou delší než vzdálenost mezi oběma sběrači. Ty jsou zejména při přejíždění do jiné napájecí sekce.
28.09.2014 (20:03)  
„Obyčejné vlaky“ rozhodně mají tříkolejnicový systém, tak jako naše metro a dělení vlaků je tam (u této řady) poměrně běžné. I tak některé jednotky jiných dopravců nemají průchozí čela. Jak si provozovatel objedná, tak to má.

Jinak v UK je běžný na těchto příměstských drahách 750V ve třetí kolejnici (https://en.wikipedia.org/wiki/Railway_electrification_in_Great_Britain#Existing_systems_-_third_and_fourth_rails)

Nicméně metro v Praze (hovořím o soupravách Ečs, 81-71 a možná i 81-71M, u M1 si nejsem jist) jednotlivé vozy v soupravě provázané nejsou, respektive nejsou propojeny vodiči, které vedou napájení v kolejnicích. Takže vůz, který se nachází mimo napájecí kolejnice nejede. U Ečs to bylo hezky znát ve chvíli, kdy přejížděl úsek bez napájení, tak osvětlení ve voze prostě zhaslo, neb bylo napájeno přímo z třetí kolejnice :) Při vytahování z depa tak bylo nutno vytáhnout soupravu tak, aby alespoň první vůz přičuchnul ke třetí kolejnici, pak už bylo možno vytáhnout soupravu vlastní silou. Doporučuji zážitkovou jízdu Ečs po lince C, všechno si to tam hezky zažijete na vlastní kůži.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko