..: Fotogalerie - detaily fotografie 218.498-4 + 218.4xx-x :..
 

218.498-4 + 218.4xx-x


218.498-4 + 218.4xx-xInformace o fotografii:
 - Úsek: Stetten (Schwab) - Sontheim (Schwab)
 - Datum: 16.7.2017
 - Autor: Petr Kaiser 
 - Zobrazeno: 3708x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 10
 - Rating od uživatelů:
 6

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

10.12.2017 (15:22)  
Já bych řekl, že lepší 2 mašiny s potřebným výkonem, výkon okolo 2000 kW by nestačil ani náhodou, 300 kW si ve špičkových obdobích vezmou vozy a po započtení ztrát zbylých cca. 1500 kW by na jízdu s tolika vozy v žádném případě nestačilo. Ještě k tomu rychlostí 140 km/h.
09.12.2017 (23:39)  
Gól je také v tom, že 218 vlastně není ani o moc slabší než než Ludmilla. Akorát má o třetinu méně náprav a nepřenese proto tolik síly. Nastává pak stejný efekt, jako když se ČD pokoušely nahradit zrušené sergeje sólo brejlovci; výkon prakticky stejný, ale... Jenže čtyřosý stroj má i řadu výhod, v první řadě lepší chodové vlastnosti. A když se dva spojí do vícečlenného řízení, vznikne podstatně výkonnější tažná jednotka, než sólo šestiosá lokomotiva (která má také své adhezní limity), s lepšími chodovými vlastnostmi a menším vlivem na svršek. Pozitiva rozhodně převažují (až na platby za použití dopravní cesty, samozřejmě).
registrovaný uživatel Ondro 
Počet komentářů uživatele46 »fotek 0
09.12.2017 (23:31)  
Motory pouzivane v rade 218 mali vykony 1840kW (TB10),
2060kW (TB11) alebo 1985kW (Pielstick).
El. kurenie 1000V 16 2/3 Hz ma vykon 400kVA (kym vlak stoji), za jazdy je obmedzene na 360 kVA. Kurenie je usposobene na paralelnu prevadzku dvoch agregatov pri dvojnasobnej trakcii. (Klimatizacia a restauracny vozen si ziadaju svoje...)
Jedna "velka" masina existovala ako prototyp V320. DB si vsak nikdy tuto masinu neobjednali. Pravdepodobne aj vzhladom na postupujucu elektrifikaciu trati.
08.12.2017 (9:33)  
Rabín: ty 218 jsou o něco výkonější https://de.wikipedia.org/wiki/DB-Baureihe_218 , ale na obsahu tvého sdělení to nic nemění :-)
08.12.2017 (8:20)  
Astartoth: řada DB 218 má výkon kolem 1 500 kW, něco (docela dost) odebere vytápění soupravy. Takže aby vlak na sklonově náročnější trati trochu jel, musí být lokomotivy dvě. Vzpomeňte si, že těžší rychlíky mezi Prahou a Plzní, Brnem a Třebovou i jinde jezdily v předelektrických dobách také se dvojicí T 478.4 (754) a jak se takové rychlíky plazily mezi Zdicemi a Kařízkem, když jely jen s jedním brejlovcem...
07.12.2017 (16:17)  
Třeba proto, že je můžou v případě potřeby rozpojit a používat zvlášť, když není odpovídající zátěž? A to u Ludmily moc nejde ;-)
07.12.2017 (16:12)  
Vzdy vidim dvojici... Proc si nevyrobili/nekoupili jednu velikou, jako na vychode Ludmilu, nez dve co maji neustale spojeny?
07.12.2017 (14:29)  
Moc se líbí - typická rychlíková vozba DB na mnoha bezdrátových tratích už někdy od pozdních 60. let...

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko