Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
218.498-4 + 218.4xx-x | |
Informace o fotografii: - Úsek: Stetten (Schwab) - Sontheim (Schwab) - Datum: 16.7.2017 - Autor: Petr Kaiser - Zobrazeno: 3708x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 10 - Rating od uživatelů: 6 | |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
10.12.2017 (15:22)
Já bych řekl, že lepší 2 mašiny s potřebným výkonem, výkon okolo 2000 kW by nestačil ani náhodou, 300 kW si ve špičkových obdobích vezmou vozy a po započtení ztrát zbylých cca. 1500 kW by na jízdu s tolika vozy v žádném případě nestačilo. Ještě k tomu rychlostí 140 km/h.
Gól je také v tom, že 218 vlastně není ani o moc slabší než než Ludmilla. Akorát má o třetinu méně náprav a nepřenese proto tolik síly. Nastává pak stejný efekt, jako když se ČD pokoušely nahradit zrušené sergeje sólo brejlovci; výkon prakticky stejný, ale... Jenže čtyřosý stroj má i řadu výhod, v první řadě lepší chodové vlastnosti. A když se dva spojí do vícečlenného řízení, vznikne podstatně výkonnější tažná jednotka, než sólo šestiosá lokomotiva (která má také své adhezní limity), s lepšími chodovými vlastnostmi a menším vlivem na svršek. Pozitiva rozhodně převažují (až na platby za použití dopravní cesty, samozřejmě).
Motory pouzivane v rade 218 mali vykony 1840kW (TB10),
2060kW (TB11) alebo 1985kW (Pielstick).
El. kurenie 1000V 16 2/3 Hz ma vykon 400kVA (kym vlak stoji), za jazdy je obmedzene na 360 kVA. Kurenie je usposobene na paralelnu prevadzku dvoch agregatov pri dvojnasobnej trakcii. (Klimatizacia a restauracny vozen si ziadaju svoje...)
Jedna "velka" masina existovala ako prototyp V320. DB si vsak nikdy tuto masinu neobjednali. Pravdepodobne aj vzhladom na postupujucu elektrifikaciu trati.
2060kW (TB11) alebo 1985kW (Pielstick).
El. kurenie 1000V 16 2/3 Hz ma vykon 400kVA (kym vlak stoji), za jazdy je obmedzene na 360 kVA. Kurenie je usposobene na paralelnu prevadzku dvoch agregatov pri dvojnasobnej trakcii. (Klimatizacia a restauracny vozen si ziadaju svoje...)
Jedna "velka" masina existovala ako prototyp V320. DB si vsak nikdy tuto masinu neobjednali. Pravdepodobne aj vzhladom na postupujucu elektrifikaciu trati.
Rabín: ty 218 jsou o něco výkonější https://de.wikipedia.org/wiki/DB-Baureihe_218 , ale na obsahu tvého sdělení to nic nemění :-)
Astartoth: řada DB 218 má výkon kolem 1 500 kW, něco (docela dost) odebere vytápění soupravy. Takže aby vlak na sklonově náročnější trati trochu jel, musí být lokomotivy dvě. Vzpomeňte si, že těžší rychlíky mezi Prahou a Plzní, Brnem a Třebovou i jinde jezdily v předelektrických dobách také se dvojicí T 478.4 (754) a jak se takové rychlíky plazily mezi Zdicemi a Kařízkem, když jely jen s jedním brejlovcem...
Třeba proto, že je můžou v případě potřeby rozpojit a používat zvlášť, když není odpovídající zátěž? A to u Ludmily moc nejde ;-)
Vzdy vidim dvojici... Proc si nevyrobili/nekoupili jednu velikou, jako na vychode Ludmilu, nez dve co maji neustale spojeny?
Moc se líbí - typická rychlíková vozba DB na mnoha bezdrátových tratích už někdy od pozdních 60. let...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci - otázky a odpovědi
Info
informacni okenko