..: Fotogalerie - detaily fotografie Převlek, kamufláž, maskování :..
 

Převlek, kamufláž, maskování


Převlek, kamufláž, maskováníInformace o fotografii:
 - Místo focení: Malý zkušební okruh VUZ
 - Datum: 30.4.2016
 - Autor: Chary  Poslat email autorovi
 - Pozn.: 102.001-5 D-DB
 - Zobrazeno: 11566x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 9
 - Rating od uživatelů:
 8

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
02.05.2016 (20:04)  
Ad: sběrače: Při oficiálním předvedení řady 109E na Velimském okruhu jsem se bavil s technickým ředitelem škodovky na toto téma. Odpověděl mi něco v tomto smyslu: Existuje několikero studií, které říkají, že je to lepší kloubem ven a stejný počet studií říká opak. Čili je to asi jedno :D
Spíš je k prospěchu pro vícesystémovou mašinu více sběračů - 3 nebo 4, jako to má Taurus třeba.
02.05.2016 (19:49)  
No jestli to omezení nespočívá právě v tom, že to má tu ližinu potom velmi blízko čela a tak nějak přímo ve víru, který vyvíjí nadměrný přítlak.
Ono to otočení snad mělo být právě kvůli provozování na střídavině na 160, což předtím ani nejezdily, ne?
02.05.2016 (16:46)  
Ad Chary:
Ale třeba u ř. 350 se to otáčelo právě z toho důvodu, ne?
Abych pravdu řekl, tak netuším, co k tomu otáčení bratry Slováky vedlo. (Třeba tehdá jenom toužili po tom, aby to na první pohled vypadalo jinak než ř. 150/151. :-)) Ale neprojevuje se náááhodou onen naozaj svojský prístup i v tom, že pokud se zadní sběrač porouchá, tak má ř. 350 při jízdě na přední sběrač omezenou maximální rychlost na 120 km/h? Tuším, že nějaké takové omezení (mmch. právě z důvodu aerodynamických) bylo, ale jestli je to stále aktuální, to nevím...
02.05.2016 (13:41)  
Jako jo. Ale třeba u ř. 350 se to otáčelo právě z toho důvodu, ne? Teda jakože aerodynamické působení na sběrač a potažmo na trolej, která je na střídavině tenčí a náchylnější a rozkmit než na stejnosměru, ne? Nebo ne?
Ale zrovna u tý 350 měli při změně orientace sběračů k té teorii o tom, že v principu jde o to mít ližinu přímo nad otočným bodem podvozku, resp. co nejblíže k němu, asi takový spíš naozaj svojský prístup.

http://www.zelpage.cz/fotogalerie/elektricke-lokomotivy/350/350985.html
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/elektricke-lokomotivy/350/350488.html
02.05.2016 (12:40)  
Ad soudce, Chary:
No, já bych za tím tedy žádné podivnosti nehledal a spíš bych čekal, že půjde o zvyk, resp. že DB to tak chtěly. Charyho teorii totiž bourají např. MS vectrony a taurusy, které mají "střídavé sběrače" zásadně umístěné jako vnější, a tudíž obráceně oproti BR 102. V principu jde o to mít ližinu přímo nad otočným bodem podvozku, resp. co nejblíže k němu; a právě lokomotivy se dvěma sběrači na střeše tudíž nechávají (na rozdíl od některých jiných vozidel) pole působnosti poměrně volné. Aerodynamika totiž musí být v cajku tak jako tak... ;-)
02.05.2016 (12:09)  
Čekal bych, že půjde o aerodynamickou záležitost s ohledem na působení na trolej ve střídavém systému.

Mezi mnoha dalšími např. nejnovější BR 187.1 od to má taky tak, předtím řada BR 101 rovněž, dále též např. Re 460 nebo z nejnovějších např. i belgická řada 18 (ES64U4-H) a v neposlední řadě i třeba Twindexx pro Švýcarsko (RABe 502) má sběrač na konci kloubem dopředu.
registrovaný uživatel soudce 
Počet komentářů uživatele6 »fotek 0
02.05.2016 (11:53)  
Dobrý den. Z jakého důvodu má otočené sběrače?
02.05.2016 (8:14)  
JiP: Nerad bych kecal, ale myslim, ze pred casem sla v podstate oficialni zprava, ze dodavka pro DB bude opozdena. Predpokladane zpozdeni bude asi 1 rok. Za predpokladu, ze se skodovce podari DB presvedcit, ze vlak, kterej nemuze jezdit po Nemecku je presne to co si objednali, tak by to myslim mohlo klapnout...
registrovaný uživatel JiP 
Počet komentářů uživatele95 »fotek 0
02.05.2016 (7:11)  
A jak je to vlastne s dodavkou pro DB obecne? Predavka kompletni objednavky mela byt na prelomu tohoto roku, zatim je na okruhu prvni lokomotiva a po internetu putuje fotografie zaplachtovaneho ramu a kostry jednoho ridiciho vozu. Tak nejak bych cekal ze touto dobou budou soupravy vicemene hotove a budou se ladit provozni detaily a mouchy.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
Počet komentářů uživatele3720 »fotek 0
02.05.2016 (2:24)  
proEšus: OT

A jeden ten fira, co dnes v Dresden ten Taurus ridi, se "vyucil" puvodne na trati do Sebnitz, je ajznbon v nekolikate generaci a vlastni stranky www.sebnitztalbahn.de Jsou tam i aktualni fotky po propojeni do Cech.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko