Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
112.331-4 + 105.015-2 | |
Informace o fotografii: - Úsek: Mikulášovice dolní nádraží - Vilémov u Šluknova - Datum: 6.7.2014 - Autor: Jiří Morche - Zobrazeno: 8066x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 8 - Rating od uživatelů: 7 | |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
11.07.2014 (19:45)
AN: Vidíš to a přitom práce s nadhledem není jen o tom být nejvýš, ale vychytat záběr tak, aby to kompozičně byl co nejlepší kompromis - neměl si nahoře úzký proužek oblohy nebo jí bylo ještě hodně, aby si neviděl právě jen ty střechy, aby vynikl z daného úhlu pohledu vlak, něco ho nenarušovalo, lépe se zakroutil, atd. Níže linkuji fotky a neřekl bych, že jsou z nějakého extrémního nadhledu, můžeš opět posoudit sám, pokud ti nevadí nadhled z Rubínu, který je polohou výš jak všechny zveřejněné fotky. Co je možná trochu ohrané je to, že trať jde často do "S", to ale tak nějak patří k trati 160, která se klikatí, proto mi přijde vhodné to i v této podobě zveřejnit. To že je to pro užší skupinu, tedy není to pro Tebe, musíš zhodnotit sám, jsou i nadhledy z těch fotografií a místa, která se dají zvládnout, nebo se dají odfotit ze země a výsledek taky není marný. Za sebe a kluky, co fotky vkládali, věřím, že chtěli přijít s něčím neokoukaným a to sebou taky nese to, že se na některé místa jiní nedostanou, to by totiž znamenalo, že místo bude již dávno zveřejněné, známé. Další věcí je uveřejnění fotek z odklonů na této trati, viz. třeba lokomotivy.net, který výběr sem taky usměrňuje. Je to celkem jednoduchá logika. Každý autor by měl mít navíc v sobě trochu pocit inovace a snahu zaujmout diváka, to vnímám jako hlavní motor. Chodit stále na stejné fleky a odmačkat si několikrát stejné brejle s obdobnou zátěží, je trochu bez cíle.
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/742476.jpg
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/742486.jpg
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/742488.jpg
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/7537359.jpg
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/7537358.jpg
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/742489.jpg
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/742476.jpg
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/742486.jpg
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/742488.jpg
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/7537359.jpg
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/7537358.jpg
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/742489.jpg
11.07.2014 (12:42)
jedna z nejlepších fotek
PH: to jsem uvedl jako takový příklad jednotvárnosti, který působí jako hra kdo výš, přičemž pro normální fotiče je takový report k nepoužití. Na krp fotky ze 160 nejsou žádný šlágr, viděl jsem tam stále opak. dva fleky.
Typické provedení tratě lze zdokumentovat i ze země, ev. s menších nadhledů, aniž by se fotila střecha loko. A bude se i tak jednat o pěkné místa: Žabokliky, Rubín, VP Podbořany-Valov, Kryry, Potvorov-zářez,skály, Mladotice...atd. Kupodivu to nesou ani ohrané místa - asi vyjma Kryr, kde jsme si poslední roky docela mákli.
Typické provedení tratě lze zdokumentovat i ze země, ev. s menších nadhledů, aniž by se fotila střecha loko. A bude se i tak jednat o pěkné místa: Žabokliky, Rubín, VP Podbořany-Valov, Kryry, Potvorov-zářez,skály, Mladotice...atd. Kupodivu to nesou ani ohrané místa - asi vyjma Kryr, kde jsme si poslední roky docela mákli.
10.07.2014 (23:51)
AN: Co do toho motáš zase fotky z odklonů? Úkolem bylo poskytnou fotky z odlišných míst a pohledů s tím, že vynikne typické provedení tratě 160 (esíčka, mosty) a prostředí (chmelnice, lesy u Plas apod.). Někomu zas můžou přijít ohrané až nezajímavé záběry ze země, na které jsi si odpověděl i svým příspěvkem, jsou snadněji proveditelné a tedy i častěji k vidění v jiných galeriích či K-reportu. Taky bych chtěl vidět 99% ze 6ti fotek :-)
10.07.2014 (20:08)
Autor uložil novou verzi této fotografie, předchozí komentáře již nemusí odpovídat aktuální skutečnosti.
10.07.2014 (19:16)
No, pěkná výměna názorů se tu uskutečnila... Na louce jsem byl poprvé, snímky z místa jsem dopředu neviděl. Pravda, tráva z místa níže na louce, není tak hrozná, jak jsem myslel. Osobně se mi ale líbí více varianta s domem. Dost jsem to ořízl a barák nacpal do rohu. Měl jsem to nechat volnější...
zirecek: Dvě jiná řešení jsou na odkazovaných fotkách. Z místa, odkud fotil autor se barák moc uvolnit nedá, takže tvůj návrh je těžko proveditelný a píšeš, že se ti ony odkazované fotky líbí méně než tato, které však zároveň vytýkáš těsnost domu u okrajů. To vypadá na patovou situaci.
Proto jsem se ptal, jak to řešit jinak.
Ono si stačí najít na mapě, kde stál autor, podívat se, jak tam jsou umístěné budovy a pak dumat nad možnostmi.
http://mapy.cz/letecka?mereni-vlastni-bod&x=14.3270055&y=50.9874683&z=18&ut=Nov%C3%BD%20bod&uc=9gnHlxbCzG&ud=Vil%C3%A9mov%2C%20okres%20D%C4%9B%C4%8D%C3%ADn&msw=vlastni-body
Proto jsem se ptal, jak to řešit jinak.
Ono si stačí najít na mapě, kde stál autor, podívat se, jak tam jsou umístěné budovy a pak dumat nad možnostmi.
http://mapy.cz/letecka?mereni-vlastni-bod&x=14.3270055&y=50.9874683&z=18&ut=Nov%C3%BD%20bod&uc=9gnHlxbCzG&ud=Vil%C3%A9mov%2C%20okres%20D%C4%9B%C4%8D%C3%ADn&msw=vlastni-body
Urcite to ma i jina reseni. Misto neznam, proto jsem napsal svuj nazor, pocit, dalsi reseni nemuzu rici.
Keprt: SOEG ji tak nazývá. Ona totiž od lokomotivy V60 existuje verze se sníženým výkonem na cca 500 koní a omezenou maximálkou na 55 km/h, která se podle starého značení má jmenovat V50 - nevím zda je to ona, ale tipuji, že Němci vědí, co mají. Takže to bude asi podobné, jako když typu 112 říkají V100 (protože se mu, i přes zvýšený výkon, historicky blíží), nebo když si český soukromník přeznačí elektrifikovanou bardotku 749 na T 478.2 (protože nemá pegase). Na české koleje rovněž nikdy nevyjely stroje pod označením E 499.4 a parní mašiny mají přidělené fiktivní "počítačové" označení podle nového schématu. Takže - lokomotivu označil její majitel V50 a udělal to v souladu se starou označovací logikou, jejíž platnost zrušena pokud vím oficiálně není. A jen pro úplnost - typ V50 oficiálně existoval u DB.
zirecek: To by vedlo k tomu, že by se barák uvolnil od okrajů, vlak by se začal více utápět v prostředí, ale poměr mezi malým a velkým by zůstal stejný a dům by byl pořád silně dominantní. Uvolněním pravé strany bys dostal více do záběru stavení pod světlým domem a musel bys to nastavit o dost velký kus, abys ho neměl těsně u okraje, takže by to asi ke kýženému uvolnění od okraje nevedlo. Navíc proluka mezi tím šedivým a dalším domem co ja za pravým okjem fotky není příliš velká, takže uvolnění od okraje by nebylo tolik výrazné. Nemyslíš? Nějaké jiné řešení bys měl?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci - otázky a odpovědi
Info
informacni okenko