..: Fotogalerie - detaily fotografie 01.0509-8 :..
 

01.0509-8


01.0509-8Informace o fotografii:
 - Úsek: Praha-Holešovice Rokytka - Praha-Holešovice
 - Datum: 12.6.2010
 - Autor: Tomáš Poslušný  Poslat email autorovi
 - Zobrazeno: 4391x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 7
 - Rating od uživatelů:
 5

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

17.06.2010 (22:56)  
Velmi zajímavá debata.
IR:Jak už zmínil Stoupa alias Libor,z Děčína do Pirny mohly jen stroje s nápravovým zatížením do 17 tun.Proto tam nemohly za parního provozu přebírat mezistátní rychlíky "Einheitslok" 01,03.Musely to vozit lehčí stroje ř.23(později po přeznačení 35).01 až z Drážďan.
Topič:To sedí,Tome,v tomto období vozily mikáda některé rychlíky na rameni Praha-Dresden.(a tu fotku mám doma,je to 387.023,autorem je fotograf německého původu pan Werner Umlauft.)Jinak bližší (a velmi zajímavé)údaje viz časopis Železničář ročník 1974-75,mnohadílný článek 2´C 1´"Mikádo" od ing.Mareše.Mrkni na to,opravdu zajímavé počtení.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
Počet komentářů uživatele3720 »fotek 0
17.06.2010 (16:46)  
ad IR:

Ano, "Negrelliho trať" vůkol Labe z Děčína do Pirny měla dlouho jen 17 tun na nápravu povoleno. 01 měla 20 t, 03 pak 17 - tedy jak správně topič píše o něco víc, ale právě 03 vznikla až v 2. "kole" programu jednotné lokomotivy pro tratě s nápravovým tlakem 17 tun. Zpoždění rekonstrukce tratí ve 20. tých letech si zprvu vynutilo dodatečnou výrobu bavorské S 3/6 (18.4), pak zvolili "lehkou" 03. Saská XVIII/18.0 (2C1 trojčitá) se dále nevyráběla.

Weissbrod/Petschnik uvádí, že kupodivu nikdy neproběhly srovnávací jízdy a měření Bavorky s 03; přitom na kmenové tratí z Lindau na Mnichov dávali Bavoráci do sklonku parního provozu v SRN přednost domácím čtyřválcům sdruženým. Zároveň ale uvádí, že na dobře vyladěných 03 překračovala účinnost při měřeních 11,5 procent.

ad topič.: Taky si myslím, že jsem ji někde zahlédl, tu 387.0 "nad Elbe". A někde četl, že tam byly turnusovány...
17.06.2010 (12:29)  
Určitě kvůli nápravovému tlaku, který mají 01 něco málo nad 20t. V ČSR před válkou nebylo moc tratí schopných provozu řady 387.0, která měla tlak 17t na nápravu. Zhruba o tunu navíc měla řada 03.
17.06.2010 (11:42)  
OT: A víte někdo, proč vlastně ty 01 nemohly z Pirny do Děčína?
Ze září r. 1974 pamatuju při cestě z Brna do Berlína (už si nepamatuju, který expres, ale bez přestupu) toto pořadí lokomotiv: S489.0, E499.1, T478.3, v Děčíně V180, v Drážďanech 03. A nazpět totéž v opačném pořadí.
17.06.2010 (11:27)  
stoupa: Viděl jsem fotku 387.0 v čele čtrnáctivozového rychlíku sestaveného z německých vozů projíždějícího stanicí Kurort Rathen v r.1942 nebo 1943.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
Počet komentářů uživatele3720 »fotek 0
17.06.2010 (10:29)  
Krásná fotka.
.... materializovaná dialektika doby minulé, aneb "nehistorická nostalgická jízda". Stroje řady 01 (reko i nereko) neměly po celá dlouhá desetiletí přechodnost mezi Pirnou a Děčínem. Takže za parní éry bylo rameno (v osobní / rychlíkové dopravě) obsluhováno zejména stroji 03.0, 18.0 (saská), 38 (pruská i saská), nebo V 180. Pokud vím, tak "Ludmilla / Ragulin" až od sklonku let 70. Přepřah byl pak v Dresden opět na 01.0. 01.5 (01.05) nebyly v Dresden doma..

Ani za války 01 k nám nezajížděly. O zajíždění Mikád 387.0 do Drážďan v té době jsem zaslechl, ale nemám důkaz.

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko