Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
58.3053 | |
![]() | Informace o fotografii: - Místo focení: Gera-Kaimberg - Datum: 26.5.1979 - Autor: Drahos Svestka - Pozn.: Nákladní tříválce-specialita DR.Výkon více než úctyhodný,zvukový efekt rovněž - Zobrazeno: 3283x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 10 - Rating od uživatelů: 9 |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
MG: Korektní označení jednotky z filmových záběrů nezní Létající Hamburčan, Korektní označení je jednotka Köln. Hamburg byl jejich předchůdcem (prototypem) a byl pouze dvouvozový a měl u ČSD označení M297.0.
Těžko se Němci mohli inspirovat tatrováckou Slovenskou strelou, protože Letájící Hamburčan začal jezdit v r.1933, přičemž jízdní zkoušky probíhaly o rok dříve a Slov. Strela vyjela na pravidelné spoje r.1936. Ve filmové reportáži jw zachycená jednotka Köln a byla vyrobena v r.1935.
Vylepšené motory Maybach byly osazeny do 4 jednotek typu Leipzig, z nichž dvě měly hydrodynamický přenos výkonu a dvě dieslelektrický. Jedna z těchto jednotek po vložení čtvrtého dílu v r.1956 jezdila na expresu Vindobona.
Poslední odvozenou jednotkou od Hamburgu byla jednotka Berlin, do které byl zabudován pomaluběžný velkoobjemový motor Maybach.
Těžko se Němci mohli inspirovat tatrováckou Slovenskou strelou, protože Letájící Hamburčan začal jezdit v r.1933, přičemž jízdní zkoušky probíhaly o rok dříve a Slov. Strela vyjela na pravidelné spoje r.1936. Ve filmové reportáži jw zachycená jednotka Köln a byla vyrobena v r.1935.
Vylepšené motory Maybach byly osazeny do 4 jednotek typu Leipzig, z nichž dvě měly hydrodynamický přenos výkonu a dvě dieslelektrický. Jedna z těchto jednotek po vložení čtvrtého dílu v r.1956 jezdila na expresu Vindobona.
Poslední odvozenou jednotkou od Hamburgu byla jednotka Berlin, do které byl zabudován pomaluběžný velkoobjemový motor Maybach.
26.07.2010 (16:13)
K tomu výkonu jedná 556.0 je třeba doplnit, že v té tobě byla na většině vozů kluzná ložiska s větším jízdním odporem ve srovnání s valivými ložisky, zejména při rozjezdu, dále ta souprava musela být z hlediska těsnosti v perfektním stavu. I tak rychlost vlaku nemohla být velká, takže z hlediska dnešních požadavků na propustnost trati - tehdy pouze hradla (hlásky) by takový vlak zatloukl dopravu na několik hodin.
26.07.2010 (21:32)
Ono i tenkrát byla jízda jízda tak těžkého a dlouhého vlaku problematická záležitost.Podle pamětníků jakmile se rozjel a nabral rychlost,bylo lepší ho nikde nezastavovat,stejně by se nikam nevešel a při každém rozjezdu hrozilo nebezpečí roztržení.Naplnit takový vlak vzduchem určitě taky nebylo jednoduché,ale štokry byly vybaveny počínaje inv.číslem 080 dvěma výkonnými kompresory,pravděpodobně to stačily "umlátit".Osobně,co si pamatuji z provozu v 70.letech,kdy se taky ještě vozily dlouhé a těžké nákladní vlaky,většinou stačil jeden kompresor...
26.07.2010 (16:11)
Korektní označení této dvouvozové motorové jednotky zní "Létající Hamburčan" (Fliegende Hamburger.) Jelikož Němco před válkou nic podobného neměli, je dost pravděpodobné, že se inspirovali tatrováckou "Slovenskou Strelou" M290.0. Vozidlo prakticky spadá do shodné kategorie, ačkoli koncepce pohonu není tak unikátní a palivem pro obsažený Maybach je nafta... :o)
Ve zpravodajství o motorové jednotce je tato označována jako Modrý blesk, což je trochu zavádějící. Jednalo se o kořistní motorovou soupravu VT137.852 typu Köln (u ČSD M 494.001).
Jako Modrý blesk (Der Blauer Blitz) je známá spíše motorová jednotka rakouských drah VT5145, která jezdila na rychlíku Vindobona
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/obb007.jpg
Jako Modrý blesk (Der Blauer Blitz) je známá spíše motorová jednotka rakouských drah VT5145, která jezdila na rychlíku Vindobona
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/obb007.jpg
26.07.2010 (11:29)
Kdyz uz se tu zminuji neobvykle a oplastovane pary, tak CSD s tim taky trochu experimentovaly :)
http://www.youtube.com/watch?v=80mT1Px7bAM
(v druhe casti dokumentu je pak jednotka, ktera umela rychlost, kterou se soucasne CD chlubi u pendolina - 160Km/h ... vyrobek je to ale nemecky)
http://www.youtube.com/watch?v=80mT1Px7bAM
(v druhe casti dokumentu je pak jednotka, ktera umela rychlost, kterou se soucasne CD chlubi u pendolina - 160Km/h ... vyrobek je to ale nemecky)
Na Charyho odkazu je zajímavá srovnávací tabulka nákladů páry a dieslů. V nákladech na jednotku výkonu pára přesvědčivě vítězí.
26.07.2010 (9:01)
Jo jo,Niagara,to bylo něco...To tak někdy vidět při jízdě...Bohužel,nedochovala se ani jedna.
Společnost New York Central měla vůbec v provozu zajímavé a na americké poměry dalo by se říci i elegantní lokomotivy.Niagárám(jinak ř.S1a,S1b,číselné označení 6000-6025)předcházely stroje ř.J1b,J1c,J1d o uspořádání 2´C 2´.Jeich zdokonalenou verzí pak byl typ J3a,přezdívaný "Super Hudson".Některé z nich měly v 30.-40.letech oplášťování a vozily prominentní expresy na trasách z New Yorku do Chicaga a Clevelandu.Nejznámější byl asi slavný"Empire State Express"-spolu s lok.vypadal vlak jako ucelená jednotka.
Odkaz na parádní galerii fotek těchto lok. z pravidelného provozu:New York Central Steam Photos,po rozkliknutí George Elwood´s Steam Collection
Společnost New York Central měla vůbec v provozu zajímavé a na americké poměry dalo by se říci i elegantní lokomotivy.Niagárám(jinak ř.S1a,S1b,číselné označení 6000-6025)předcházely stroje ř.J1b,J1c,J1d o uspořádání 2´C 2´.Jeich zdokonalenou verzí pak byl typ J3a,přezdívaný "Super Hudson".Některé z nich měly v 30.-40.letech oplášťování a vozily prominentní expresy na trasách z New Yorku do Chicaga a Clevelandu.Nejznámější byl asi slavný"Empire State Express"-spolu s lok.vypadal vlak jako ucelená jednotka.
Odkaz na parádní galerii fotek těchto lok. z pravidelného provozu:New York Central Steam Photos,po rozkliknutí George Elwood´s Steam Collection
Niagary měly důmyslný systém přepadů u tendru, který zabraňoval jejich roztrhnutí když během několika vteřin do tendru "vlítlo" takové množství vody. V Anglii a ve Francii se zborjení za jízdy používalo také, jen se provádělo v rychlosti do 80km/hod.
Jak to vypadalo je dobře vidět ve filmu Člověk bestie. Už jsem to tady jednou linkoval.
http://www.youtube.com/watch?v=7QoNL_yf62A
Jak to vypadalo je dobře vidět ve filmu Člověk bestie. Už jsem to tady jednou linkoval.
http://www.youtube.com/watch?v=7QoNL_yf62A
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP,
- správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2025 ŽelPage
- správci - otázky a odpovědi
Info

informacni okenko