..: Fotogalerie - detaily fotografie ČKD 1441/1928 + DH 100 :..
 

ČKD 1441/1928 + DH 100


ČKD 1441/1928 + DH 100Informace o fotografii:
 - Úsek: Sedlo Beskyd - Tanečník
 - GPS: 49°23'12.48"N, 19°9'10.44"E  »  Mapy.cz Google mapy
 - Datum: 7.7.2012
 - Autor: tomi  Poslat email autorovi
 - Zobrazeno: 3830x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 10
 - Rating od uživatelů:
 9

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

05.11.2012 (9:10)  
Páňula: Jistě, to je v pořádku, v dobách pravidelného provozu KOLŽ se sunulo vzhůru do stoupání do sedla Beskydu, kde si stroje vzájemně předávaly vlaky. Hlavně z hlediska bezpečnosti, obdobně jako na ozubnicových drahách. Ono taky není tam jak objet soupravu..., bez rizika ujetí vozů při ručním spouštění vozů pod výměny... Na úvratích sloužil často stroj Henschel 20615 z roku 1926 http://kruzok.sk/newkruz/?p=74, snad nejhezčí lokomotiva dráhy. Ten byl ze strojů nejvýkonnější, což je bohužel v současnosti spíš na škodu, neboť pro lokomotivu s vyšším výkonem i spotřebou paliva se těžko najde někdy uplatnění vedoucí ke zprovoznění... Ale bylo by to jistě nádherné a záslužné mít takový stroj provozní!

Gontkulák vozil vlaky spíše v úseku Oščadnica - Chmúra. Velký dík patří všem, kdo se o jeho zprovoznění zasloužili, velkou škodou na jeho vzhledu však je dosazení nového jiskrojemu někdy v 90.letech s naprosto neodpovídajícím tvarem a menší hmotou. Ten původní byl mohutnější a hlavně s vypouklou horní hranou. Chápu, že byl zřejmě zkorodovaný a bylo jej nutné vyměnit, ovšem to co má stroj na komíně vypadá spíše jak plechová konzerva, která vydatně kazí vzhled!!! Myslel jsem, že při zprovozňování budou tyto nedostatky odstraněny, ale bohužel...

K porovnání zde:
http://lesnezeleznice.sk/index.php?option=com_content&view=article&id=60:kd-d76090-14411928-1972-gontkulak&catid=2:novinky&Itemid=5
http://www.osoblazsko.com/album14.html

No a ty bílé obruče, potažmo i ty červené výmalby, to už je skutečně tragédie...
04.11.2012 (9:24)  
Pára jezdí o víkendech, kdy je zatopená a myslím si, že na Sedlo vždy solidně zabírá, stačí si najít nějaké video na Youtube. Spíše to vidím v tomto případě právě kvůli těm brzdícím % a Gontuláka jsem viděl vždy jezdit na konci vlaku směrem na Beskyd při takové zátěži nebo i s jedním vagónem. Ale to by tady mohli objasnit zasvěcenější.
03.11.2012 (21:25)  
Fotka pěkná, ovšem zaráží mě některá fakta z ní vyplývající. Pročpak se nejezdí do sedla Beskydu jen s Gontkulákem? Znamená to, že do kopce vlak vytahuje motor a pára jen postrkuje a zpátky se pochopitelně jen brzdí...? Není to trochu škoda, když je konečně provozní ji ani pěkně neprojet? A to nemluvím o ohavných bílých obručích kol jak na neprovozním pomníku... Tolik práce a úsilí lidí kolem té krásné lesní dráhy a takto to pokazit... :-(
04.11.2012 (10:05)  


Tak ako píše Páňula.
V tento deň bol na jazdu o 11:00 strašný nával, tak zaradili všetky vozne a na pomoc dali aj druhú mašinku. Následná jazda bola s dvoma vozňami a o 14:15 už len s jedným :-)

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko