..: Fotogalerie - detaily fotografie 556.036-2 :..
 

556.036-2


556.036-2Informace o fotografii:
 - Úsek: Všetaty - Tišice
 - Datum: 12.7.2014
 - Autor: Jan Zelenda 
 - Zobrazeno: 3313x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 10
 - Rating od uživatelů:
 8

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
10.02.2016 (11:28)  
topič
Díky za odkazy. Nerozumím ovšem výchovnému rýpnutí, ledaže by admin měl na web nějaký zvláštní přístup (samozřejmě, proč ne), čímž v daném případě v půl desáté večer reagoval na příspěvek, který jsem někdy vpodvečer sice vytvořil a vložil, ale tak dlouho ho vylepšoval, až jsem ho během pár minut zase zrušil s tím, že moje báchorky nejspíš nikoho zajímat nebudou :-).
Protože faktické části mého povídání ze včerejších 11.12 hod z webu jsou. Což nezaručuje, že to nejsou báchorky, samozřejmě.
09.02.2016 (21:15)  
Lapil: Lepší než vymýšlet báchorky je věnovat chvilku času hledání na webu:
http://www.parostroj.net/katalog/ov/clanky/osobni_vuz_Cai/osobni_vuz_Cai.php3
https://cs.wikipedia.org/wiki/V%C5%AFz_By_%C4%8CSD
09.02.2016 (15:44)  
Bez sloupků to tenkrát nešlo, dveřmi vzdálenějšími od oddílu pro kaštany se dalo lehátko snadno dostat. Kvůli snadné manipulaci mají tyhle vozy WC a umývárnu na opačné straně nástupního prostoru. V dobách míru byly samozřejmě určené pro příměstskou dopravu, ale ucelené soupravy z nich jezdily málokde, většinou byly řazené spolu se čtyřdveřovými oddílovými i velkoprostorovými vozy podobné konstrukce. Kde si vzpomínám na ucelenou soupravu, tak to bylo Ústí nad Orlicí-Letohrad, kde jezdily s Žehličkami na obou koncích, pak Praha Bubny-Kladno-Kralupy s hladkým dvounápravovým služebním vozem-Rybákem.

Dnes by se vozy s podobným uspořádáním a rozměry v modernějším provedení hodily, zvlášť tam kde jezdí 714 a 010.
09.02.2016 (12:30)  
Lapil: Dokonce snad prý ony vozy s dvojicí dveří v každém rohu (vidím-li dobře, tak na snímku) byly navrhovány, že aby se dobře nakládali lidé na nosítkách.
Přesně tak, akorát tehdy soudruzi ve vagónce udělali chybu a mezi dvojici dveří dali sloupek, aby se dveře daly zavřít, případně zamknout, takže to s tím nakládáním nosítek bylo stejně nešikovný jako u jiných vozů.
Jiné vysvětlení je, že to byly vozy určené hlavně pro příměstskou dopravu a osm dveří měly kvůli rychlé výměně cestujících při nástupu a výstupu. A taky se jich na větším představku mohlo na stojáka "nasardinkovat" víc než u vozů čtyřdveřových.
09.02.2016 (11:43)  
Tak já pravidelný provoz Rybáků pamatuju, modrý nebyl žádný. Zato modré byly jídelní, lůžkové, patrové jednodílné a některé poštovní vozy. Tak pokud si někdo svépomocí udělal v Rybáku hospodu, tak je modrá barva jedině správná. Červené jídelní vozy byly na soupravách z NDR a taky samozřejmě modely MITROPA. Pokud by neexistoval Najbrt, tak modrou barvu nikdo řešit nebude. Červených/krémových jídelních vozů měly ČSD několik, můžete hádat, které to byly.
09.02.2016 (11:12)  
Modrý rybák. Nepletu-li se, ještě v nedávných socialistických dobách byly vozy barevně rozlišeny podle účelu. Jídelní určitě červené (podle jiného zdroje modré), 2. třída zelená, 1. třída žlutý pruh nad okny, poštovní modré, spací nevím.
Dle časopisu železničář: za dob císařských 1. třída černozlatá, 2. zelená, 3. hnědá, 4. modrošedá. Tomu odpovídaly i barvy jízdenek - vlak byl novinka a cestující bylo třeba poučit, kde je jejich místo. Časem čtvrtá třída odumřela, někdy po 1948 byla zrušena i první; kdy se číslování 2/3 změnilo na 1/2 nevím, ale vím, že šedomodrá barva jízdenek 4. třídy zůstala nejspíš do konce lepenkových jízdenek pro jízdenky dělnické. Barva typu "vagónová zeleň" je, mimochodem, šikovně maskovací; zvlášť v 50. letech byla válka na spadnutí. Dokonce snad prý ony vozy s dvojicí dveří v každém rohu (vidím-li dobře, tak na snímku) byly navrhovány, že aby se dobře nakládali lidé na nosítkách.
Čili modrý jídelní rybák asi není úplný historický nesmysl.
09.02.2016 (8:21)  
Ad "modrý rybák": tato bránická hospoda se na akcích vyskytuje už možná nějakých 20 let. Zhruba stejně dlouho jezdí ostravský hospodský rybák modro-krémový anebo obdobně zbarvený jaroměřský "WRlm". A fotky z konce 90. let 20. století jsou tu zhusta považovány za "historické". Berte to třeba jako "generační problém" :)
09.02.2016 (6:12)  
Kluci nežerete to už trošku moc??? Nemam dojem, že by se autor snažil o historizující foto... Kdyby ano, vyfotí to asi jinde. A modrej rybák? No pane jo, to je hrůza, ještě že nebyl za mašinou WLAB, to by bylo vytrhanejch vlasů... :D Za mě příjemná fotka v podvečerním slunci, která se asi jen tak nebude opakovat - Svijanský speciál už se nekoná a Štokr se na 070 taky asi jen tak znovu neobjeví...
09.02.2016 (0:26)  
DC: Já ty doby sice nepamatuju, ale fakt silně pochybuju že modrý rybáky kdy v pravidelným provozu jezdily. Pokud tomu tak ale opravdu bylo a někdo o tom bude mít nějaký důkaz, a ukáže mi ho tak budu jedině rád. Aspoň budu zase o něco chytřejší. :)
08.02.2016 (22:32)  
Pěkná vzpomínka na akci kdy se z Prahy - Braníka jělo se slovenskym Štokrem do České Lípy.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko