..: Fotogalerie - detaily fotografie 556.036 :..
 

556.036


556.036Informace o fotografii:
 - Úsek: Ostružná - Ramzová
 - Datum: 19.10.2014
 - Autor: Raven  Poslat email autorovi
 - Pozn.: á la 556.042
 - Zobrazeno: 4782x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 10
 - Rating od uživatelů:
 10

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
24.10.2014 (9:08)  
Rabín: Autor zvukových nahrávek pan ing.Zdeněk Bauer, CSc. V polovině 70.let natočil ve spolupráci s Rakušanem Johannem Klosskem ještě dlouhohrající desku "Dampflokspezialitäten in Stereo". Vyšlo to v nakladatelství Franck´she ve Stuttgartu v r.1978. Je tam toho podstatně více...např. průjezd 475.194 s Os vlakem Brno-Trenč.Teplá přes Pitín, rozjezd papouška 477.044 z Jedlové a mimo jiné lahůdka...koncert 3 štokrů na nákladním vlaku v úseku Svor-Jedlová. Vynikající kvalita nahrávek a k tomu doprovodná kniha se 67 fotkami.
23.10.2014 (16:52)  
Astartoth: co říkají? Někteří si i zanadávají při tom 40 minutovém čekání u vjezdu od Ostružné...
23.10.2014 (15:35)  
petr.284: Hlas parních lokomotiv byla deska velikosti singlu, ale na 33 ot./min. Pokud se dobře pamatuji, tak kromě té nahrávky z Ramzové tam byl rozjezd 556.0 s přípřeží 434.2 od vjezdového návěstidla v Říčanech, dále 2x průjezd téhož nákladního vlaku na pražském Semmeringu v různých dnech - poprvé vlakový Sergej a postrk 2x 556.0, podruhé jeden štokr vpředu i vzadu. A na závěr vlaková 534.079 s přípřeží 534.111 kdesi na Slovensku, nahrávka ze stanoviště. Vše přelom 60. a 70. let. Autor shodný s Rytmem páry (v té době se asi nikdo jiný nahráváním zvuků páry nikdo jiný nezabýval).
registrovaný uživatel krtecek  mail  
Počet komentářů uživatele23 »fotek 0
23.10.2014 (7:35)  
Miroslav Volek: Přechodnost 3 byla v 80. a 90. letech povolena až do Jindřichova na Mor., sám jsem tam byl se Čmelákem, akorát Sergej tam nebyl povolen. V Hanušovicích na vlečku pivovaru to bylo obráceně, Sergej tam mohl a Čmelák ne.
22.10.2014 (19:17)  
krtecek: V úseku od Hanušovic výše se zkoušel i sergej, než vypadl v prvním oblouku. V současnosti nemají "šestikoláky" přechodnosti 3 povolenu přechodnost do úseku Hanušovice - Jeseník.
22.10.2014 (18:01)  
p.Drahosi Svestko: díky za vaše postřehy z historie provozu na Ramzovském sedle.
registrovaný uživatel krtecek  mail  
Počet komentářů uživatele23 »fotek 0
22.10.2014 (17:50)  
Pro informaci v Hanušovicích před Bertama jezdily Čmeláci, ale kvůli častému vykolejování je nahradily Berty. Asi 2x se na trati na Ramzovou objevil Olomoucký Pomeranč.
22.10.2014 (17:44)  
Rabín:Hlas parních lokomotiv,to je pro mě novina díky.V archívu mám LP Rytmus páry vydanou v roce 1990.
22.10.2014 (15:13)  
Štokry v pravidelném provozu na trati Šumperk-Krnov jezdily cca do roku 1971, ale první bardotky T 478.2 sem byly dodány už v roce 1970. Setkávaly se zde stroje ze dvou výtopen : Krnov- ty jezdily do Jeseníku/Lipové a těžkou službu přes Ramzovské sedlo obstarávaly lokomotivy strojové stanice Hanušovice, což byla podslužebna lok.depa Šumperk. Kromě toho zde byly k vidění "kremáci"-řada 534.03, ti jezdili o něco déle (1973) a měli svůj domov ve stroj.stanici Lipová Lázně. Obsluhovaly zejména trať do Javornického výběžku.
V osobní dopravě se udržela parní trakce o něco déle...do roku 1973 a výjimečně až do r.1974. Šlo o obě olomoucké "rosničky" 464.201 a 202 a dále 464.0 depa Šumperk.
22.10.2014 (14:35)  
petr.284: určitě ano, ale nevím do kdy. Na gramofonové desce "Hlas parních lokomotiv" vydané v roce 1972 je krásná zvuková nahrávka štěkotu vlakového a postrkového štokra (patrně 556.0249 a 556.0129) u Horní Lipové při jízdě směrem na Ramzovou v roce 1969.
Fotky z této akce mohou někdy v budoucnu nějakým amatérským badatelům zamotat hlavu :)
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko