Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
556.036 | |
Informace o fotografii: - Úsek: Křižany - Novina - Datum: 23.9.2012 - Autor: Petr Holub - Zobrazeno: 5200x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 10 - Rating od uživatelů: 10 | |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
1 2 | Zpráv na stránku: |
M 474.003: 498.1 byly mašiny pro dálkové rychlíky s předpokladem jízdy komínem vpřed a u štokra, jakožto nákladní lokomotivy, byla rychlost 50km/h tendrem vpřed v 50. letech postačující. Větší zásoba vody a uhlí při současném zabudování mechanického přikladače do tendru byla prioriotou. Obě lokomotivy byly nasazovány na hlavních tratích a tak nebyl ve většině případů problém s jejich otáčením ve vratných stanicích. Později s jejich příchodem na vedlejší tratě je bylo možné často vídat v čele vlaků v opačném postavení, což však vzhledem k rychlosti nákladních vlaků na těchto tratích nebylo příliš omezujícím faktorem.
M474: No, nedodělek, právě že včas dodělek. Vzhledem k tomu, že tendr je vnímán jen jako vagónek na uhlí a na vodu, tak se mu tolik péče nevěnovalo. Vliv na výhybky je dost podružná záležitost ve chvíli, kdy dráha ty lokomotivy potřebuje a potřebuje je rychle (píšu potřebuje, ne chce předehnat kapitalisty.)
556 0 a 498 1 měly taky tuhou spojku, ale právě kvůli tomuhle uspořádání náprav směly jenom 50. Mně připadá podivné, že 3 dvojkolí byly v rámu napevno a druhý podvozek byl otočný, tak k čemu to bylo. Já bych nechal 2 a 4 dvojkolí napevno a 1, 3, 5 posuvné do strany, odpadl by podvozek, a mohlo by to mít lepší vlastnosti. Připadá mi to jako takový nedodělek, poplatný tehdejší době, už aby byl tendr, už aby se mohlo jezdit a ukázat zlým kapitalistům že uvezeme 4000 tun. Když to jelo tím 3 nápravovým podvozkem popředu, tak srdcovky musely mít radost.
Tohle jsem taky slyšel, na druhou stranu jsem několikrát jel ve vlaku taženém nebožtíkem modrým mercedesem a ten uhlím napřed jezdil rozhodně mnohem víc než padesát. Není to náhodou tak, že tohle pravidlo už neplatí?
Tendrem napřed jen padesát měly všechny parní lokomotivy s tendrem vyjma 555.1 a 555.3, které měly mezi lokomotivou a tendrem tuhou spojku. Ty mohly 80 po komínu i po tendru.
Se nemůžu na nic zeptat aniž bych dostal mínusy. Lokomotiva má pojezd vyřešený posuvnými dvojkolími, Němci když řešili pojezd na řadu 50 tak asi počítali a přemýšleli, tendr mi připadá takový, že bylo potřeba urychlit vývoj a 4 nápravy nestačily, tak se vzalo nějaké "prozatímní" řešení, a to pak zůstalo navěky. Někde jsem četl, že se s tím pozpátku mohlo jenom 50 a i tak to bylo dost problémové.
Chary: sice je celkový rozvor u mašiny delší, ale první spřažená náprava je posuvná, některé další mají ztenčené okolky
Podvozek tendru ř. 935.2 má pojezd 2'3 a ty tři pevné nápravy mají celkový rozvor 2840 mm, což je prd proti 6600 mm pěti náprav samotného štokru ;-)
Může mi někdo vysvětlit ten šílený podvozek u toho tendru? Neničilo to náhodou výhybky?
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci - otázky a odpovědi
Info
informacni okenko