..: Fotogalerie - detaily fotografie 556.036 :..
 

556.036


556.036Informace o fotografii:
 - Úsek: Křižany - Novina
 - Datum: 23.9.2012
 - Autor: Petr Holub  Poslat email autorovi
 - Zobrazeno: 5200x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 10
 - Rating od uživatelů:
 10

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
18.08.2014 (2:40)  
M 474.003: 498.1 byly mašiny pro dálkové rychlíky s předpokladem jízdy komínem vpřed a u štokra, jakožto nákladní lokomotivy, byla rychlost 50km/h tendrem vpřed v 50. letech postačující. Větší zásoba vody a uhlí při současném zabudování mechanického přikladače do tendru byla prioriotou. Obě lokomotivy byly nasazovány na hlavních tratích a tak nebyl ve většině případů problém s jejich otáčením ve vratných stanicích. Později s jejich příchodem na vedlejší tratě je bylo možné často vídat v čele vlaků v opačném postavení, což však vzhledem k rychlosti nákladních vlaků na těchto tratích nebylo příliš omezujícím faktorem.
registrovaný uživatel (gp) 
Počet komentářů uživatele761 »fotek 0
17.08.2014 (23:08)  
M474: No, nedodělek, právě že včas dodělek. Vzhledem k tomu, že tendr je vnímán jen jako vagónek na uhlí a na vodu, tak se mu tolik péče nevěnovalo. Vliv na výhybky je dost podružná záležitost ve chvíli, kdy dráha ty lokomotivy potřebuje a potřebuje je rychle (píšu potřebuje, ne chce předehnat kapitalisty.)
17.08.2014 (17:19)  
556 0 a 498 1 měly taky tuhou spojku, ale právě kvůli tomuhle uspořádání náprav směly jenom 50. Mně připadá podivné, že 3 dvojkolí byly v rámu napevno a druhý podvozek byl otočný, tak k čemu to bylo. Já bych nechal 2 a 4 dvojkolí napevno a 1, 3, 5 posuvné do strany, odpadl by podvozek, a mohlo by to mít lepší vlastnosti. Připadá mi to jako takový nedodělek, poplatný tehdejší době, už aby byl tendr, už aby se mohlo jezdit a ukázat zlým kapitalistům že uvezeme 4000 tun. Když to jelo tím 3 nápravovým podvozkem popředu, tak srdcovky musely mít radost.
17.08.2014 (16:51)  
Tohle jsem taky slyšel, na druhou stranu jsem několikrát jel ve vlaku taženém nebožtíkem modrým mercedesem a ten uhlím napřed jezdil rozhodně mnohem víc než padesát. Není to náhodou tak, že tohle pravidlo už neplatí?
17.08.2014 (15:12)  
Tendrem napřed jen padesát měly všechny parní lokomotivy s tendrem vyjma 555.1 a 555.3, které měly mezi lokomotivou a tendrem tuhou spojku. Ty mohly 80 po komínu i po tendru.
17.08.2014 (14:57)  
Se nemůžu na nic zeptat aniž bych dostal mínusy. Lokomotiva má pojezd vyřešený posuvnými dvojkolími, Němci když řešili pojezd na řadu 50 tak asi počítali a přemýšleli, tendr mi připadá takový, že bylo potřeba urychlit vývoj a 4 nápravy nestačily, tak se vzalo nějaké "prozatímní" řešení, a to pak zůstalo navěky. Někde jsem četl, že se s tím pozpátku mohlo jenom 50 a i tak to bylo dost problémové.
17.08.2014 (13:47)  
Chary: sice je celkový rozvor u mašiny delší, ale první spřažená náprava je posuvná, některé další mají ztenčené okolky
17.08.2014 (12:54)  
Podvozek tendru ř. 935.2 má pojezd 2'3 a ty tři pevné nápravy mají celkový rozvor 2840 mm, což je prd proti 6600 mm pěti náprav samotného štokru ;-)
17.08.2014 (12:26)  
Může mi někdo vysvětlit ten šílený podvozek u toho tendru? Neničilo to náhodou výhybky?
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko