..: Fotogalerie - detaily fotografie 498.104 + 464.202 :..
 

498.104 + 464.202


498.104 + 464.202Informace o fotografii:
 - Úsek: Nové Strašecí - Řevničov
 - Datum: 25.6.2016
 - Autor: Petr Holub  Poslat email autorovi
 - Zobrazeno: 4256x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 10
 - Rating od uživatelů:
 9

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel stoupa  mail  
Počet komentářů uživatele3720 »fotek 0
01.07.2016 (18:10)  
zase pro(gp):

Dekuju - ale to bejvavalo ....
registrovaný uživatel (gp) 
Počet komentářů uživatele761 »fotek 0
01.07.2016 (12:56)  
Kecáš, nejsi ani starej, ani blbej. Víš toho daleko víc, než by se od "technika" čekalo. Tak se netvař jak Železnej dědek.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
Počet komentářů uživatele3720 »fotek 0
30.06.2016 (17:01)  
opet pro (gp)

Bohuzel, jiz jsem starej, a tak jsem musel (chtel) umet odpisy za totace, ten bordel co je dnes, i US GAPP a IFRS, abych vlastniky uspkojil..... Jsem Technik , ne ucetni, tak jsem vice chtel, nez musel,.. :-)
registrovaný uživatel (gp) 
Počet komentářů uživatele761 »fotek 0
30.06.2016 (15:32)  
Bavíme se o odpisech za socíku, ty byly jenom jedny. Nedělej v tom zmatek, stačí, že ho v tom dělají zákonodárci, když účetní zákon mluví o odpisech a daňový o účetních odpisech.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
Počet komentářů uživatele3720 »fotek 0
30.06.2016 (13:41)  
zase pro (gp):

Nemyslim, ze by ctenare ZelPage zajimaly hlubokomyslme uvahy srovnavajici US GAPP a IFRS pred a po "Enronu". I nadale je rozdil mezi odpisem a ucetnim odpisem.

A asi mame shodu, ze ekonomicky parni stroje u CSD, DB i USA (hlavne Big Boy) mohly slouzit dele, nebyly technicky vycerpane ani zastarale. CS stroje byly v 50. letech vedle pokusu Andre Chapelona zrejme to nejlepsi, co Evropa mohla nabidnout.

Obdobne postup elektrizace - pro nekoho rychly, pro jineho zdlouhavy... :-)
registrovaný uživatel (gp) 
Počet komentářů uživatele761 »fotek 0
30.06.2016 (13:07)  
stoupa: pokud se bavíme o tom, co JE, tak v současnosti zákon udává jenom to, jak rychle můžeš odepisovat pro účely zdanění. Vždycky, i za socíku, sloužily odpisy k "rozpouštění" pořizovací ceny výrobních prostředků do nákladů. Část se odvedla státu, část zůstala pro generální opravy, část se ponechala pro budoucí investice ve fondu výstavby, všechno provázáno soustavou koeficientů podle oborů a podniků, čímž se situace stává poněkud nepřehlednou, takže závěr, jestli ČSD na velkých parních mašinách vydělaly nebo ne, učinit nemůžeme.
Ale můžeme se shodnout na tom, že ČSD je sešrotovaly předčasně, ať už proto, že byly out, nebo proto, že by tak krásné stroje mohly ještě sloužit, nebo proto, že na překotnou elektrizaci se vyhodila spousta peněz.

Pokud se vydělává na odepsaném zařízení, znamená to, že se chybně (moc rychle) odepisovalo. To vědí i v USA a přesně tohle se tam dělat nesmí.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
Počet komentářů uživatele3720 »fotek 0
30.06.2016 (9:41)  
pro (gp):

Rozlisme prosim odpisy a ucetni odpis. Prvni je technicko-ekonomicka zalezitost, druhe je stanoveno zakonem. Opak je pravdou. Odpisy, coby zdroj oprav, zustavaly za totace organizaci na opravy a znovuporizeni a dokonce se pripocetly k prvotnim nakladum. Do statniho rozpoctu se odvadel cely zisk. I v USA uznavali, ze se vydelava predevsim na ucetne odepsanem zarizeni.. :-)

Pravdou je i to, ze mzda strojvedouciho a topice (strojni zamecnik - vyucen), byla nizsi, nez strojvedouciho na nove elektice - prumyslovak a Maturant.
registrovaný uživatel (gp) 
Počet komentářů uživatele761 »fotek 0
30.06.2016 (8:51)  
Pražané byli potěšeni, že nemají zakouřené město, to jistě ano, bylo to "moderní", ale valný ekonomický přínos to nemělo ani pro dráhu, ani pro výrobce lokomotiv. Ale uměli to, což se taky počítá.Stejně jako se později počítaly ty nové trakce.

Co se týče odpisů, musíme si udělat jasno: koupíte za milión lokomotivu a víte, že vám vydrží čtyřicet let. Každý rok dáte do nákladů dvacet pět tisíc, které musí ta mašinka vydělat. Když jí ale sešrotujete už po dvaceti letech, je "odepsaná" jen z poloviny a ten druhý půlmilión si na sebe vydělat nestihne a musíte ho "zaplatit" z něčeho jiného. To se přesně stalo s Albatrosy a Šlechtičnami, ale za socíku to bylo jedno, protože odpisy se platily přímo do státního rozpočtu. Politické rozhodnutí zrušit parní trakci mělo politický důsledek: státní rozpočet tratil, ale to mohlo být ČSD jedno a soudruzi si s tím poradili.
Je důležité si uvědomit, že USA a NSR byly země kapitalistické, kde byl na prvním místě zisk buržujů, takže když jim vyšlo, že s párami mohli ještě nějaký pátek jezdit, asi by na tom i vydělali, kdežto my jsme byli zemí pokrokovou, kde nešlo o peníze, ale o blaho lidu, tedy i o blaho strojvůdců, topičů a cestujících. Já teda nevím, jak to vnímají ostatní, ale bejt po šichtě v boudě štokra ztahanej a černej jak havíř a mít za to čtvrtinovej plat, za moc velký blaho nepovažuju.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
Počet komentářů uživatele3720 »fotek 0
29.06.2016 (17:47)  
pro (gp):

mylite se, uvadite unahleny zaver.

Elektrizace prazskych spojek financovani i vyzam zajistene mela. V Centru nekourily parni masiny a pokracovani melo nasledovat. Nenastalo, kvuli uvedenemu rozodnuti.(Racte popatrit do dobove dokumentace). Uhlobaroni sledovali jiny, odlisny podnikatelsky zajem.
Nevycerpani potencialu parnich lokomotiv uznalo USA a nasledne i DB. A to v roce 2012. Bohuzel nemohu dolozit, byl jsem v te dobe po operaci hospitalizovan. Modus Vivendi byla studena valka a prosazeni novych trakci za kazdou cenu.

Navic se domnivam, ze i v socializmu byly parni stroje ve smyslu zakona ucetne odepsany.
registrovaný uživatel (gp) 
Počet komentářů uživatele761 »fotek 0
29.06.2016 (17:19)  
ad a) elektrizace pražského uzlu byla z tehdejšího pohledu investiční průser. Utratilo se spoustu peněz bez většího dopadu na efektivitu. Nebyla chuť takovou věc opakovat v době, kdy do Plzně ještě nebyla položená ani druhá kolej.
ad b) Než dosáhly optima využití? Promiň, to je blbost. Já si teda nedokážu představit, jak v atmosféře padesátých let někdo nahlas řekne, že ta plzeňská elektrizace, kterou před válkou zarazili uhloburžousti, bude budovatelským tempem dokončená až za třicet let. To přeci muselo bejt každýmu jasný, že ty výkonný parní mašiny půjdou do šrotu dřív,než budou účetně odepsaný, ať se bude elektrizovat, turbinizovat, nebo šukafonizovat.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko