Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
477.043 | |
Informace o fotografii: - Úsek: Lvová - Jablonné v Podještědí - Datum: 3.5.2018 - Autor: Jenda Šnábl (Mad Noodle) - Zobrazeno: 2769x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 10 - Rating od uživatelů: 8 | |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
Rabín: Pielsticky se soupravami skončily na 8k v roce 82, protože pak už to byla 086/087. Ale už tehdy tam bylo sedm z deseti vlaků nakreslených jako motorové.
Rabín: Já jsem svůj komentář o soupravách vztahoval k parnímu provozu. Děkuji za doplnění. :-)
Na přelomu 60. a 70. let byly některé vlaky na 8k vedené jako Mos, v řazení M 131.1 + 2x Bdlm nebo různé typy Clm (s kamny) + M 131.1.
Na přelomu 60. a 70. let byly některé vlaky na 8k vedené jako Mos, v řazení M 131.1 + 2x Bdlm nebo různé typy Clm (s kamny) + M 131.1.
topič/Borovička: dovolte lehké OT a lovení z paměti bez podkladů. "Bulíky" 464.0 odešly z trati 8k v roce 1976 a byly nahrazeny řadou T 466.0. Poslední "papíráky" starších sérií (tj. ABa, Ba z let 1949-52) odešly nejpozději v roce 1977 (poslední pamatuji někdy z května 1977 na pověstném smíšeném vlaku (Kralupy -) Vraňany - Straškov). Novější "papíráky" (tj. Aa z r. 1957) se na 8k vyskytovaly ještě v raných 80. letech. Většinou byly přeznačeny jako 2. třída Ba, některé ale také jako ABa (patrně jako záložní vozy s 1. třídou pro rychlíky vypravované dom. st. Liberec). Tyto "papíráky" pamatuji kolem r. 1980 na 8k ve směskách se smíchovskými Bai (tj. rok výr. 1958-61), ale hlavně se smíchovskými Ba (rok výr. 1958-60, dokonce některé s kabinami vlakového rozhlasu s demontovanou výbavou...), ale samozřejmě už v čele s T 466.0, v páře už určitě ne. Kdy skončily na 8k pielsticky se soupravami, jsouce "adekvátně" nahrazeny soupravami (někdy i ropovody) M 152.0 a vleků (občas i se dvěma fíry a dvěma průvodčími, ekonomika trochu plakala, ale hlavně že se uspořila nafta, která se následně protopila v naftových kamnech...) se mi už nevybavuje...
Borovička: To si pamatuješ špatně. Bulík s papírákama, řada Ba, byl typickou soupravou na trati 8k Liberec - Lovosice. Soupravy pravidelně třívozové se služebním vozem, v některých zařazen vůz Aa. Baiky byly k vidění s bulíkem spíš na trati Nbk - Rbk, resp. ČL - Rbk.
Já mám takové soupravy zapamatované právě v takové krajině kolem České Lípy. Ano čistě historicky tam na ten směr z České Lípy ne. Tam 464.0 a pak T466.0 a klasické Bai vozy.
10.05.2018 (7:41)
stoupa: Stylové je to jen do určité míry, 477.0 nikdy pravidelně na Liberec nejezdily (navíc těžko s takovou soupravou), to byla dlouhá léta doména řady 464.0. Papoušci se tam dostali až na sklonku 70. let, kdy už jiné stroje v České Lípě nebyly. Fotka ale samozřejmě krásná!
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci - otázky a odpovědi
Info
informacni okenko