..: Fotogalerie - detaily fotografie 464.102 :..
 

464.102


464.102Informace o fotografii:
 - Úsek: Nové Strašecí - Řevničov
 - Datum: 15.9.2007
 - Autor: bazala68  Poslat email autorovi
 - Zobrazeno: 5073x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 7
 - Rating od uživatelů:
 7

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
27.09.2009 (20:42)  
Úspěšný pokus o současnou černobílou nostalgii.
06.01.2008 (10:31)  
Jen menší dodatek k těm patrům, poslední patro dojezdilo v Ostravě v roce 2004 na večerním vlaku do Frenštátu pod Radhoštěm. Dnes stojí na hlavním v OVě dvě patra, jedno ve stavu ach ne, druhé je na tom líp.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
Počet komentářů uživatele3720 »fotek 0
05.01.2008 (21:07)  
pro nevadi:

Patra byl dlouho doméhou vagonky Goerlitz v Německu. Pominu-li použití na "S-Bahn" (tehdy s párou) před WWI, pak nově vyvinuta pro Luebeckou železnice (s proudnicovou párou) koncem 30tých let.

Velký rozkvět v NDR v letech 50tých a 60tých. Soupravy (u nás Bp - někdy i s "kanclem" pro vlakvedoucího) čtyřvozové, mezi vozy 3nápravové Jakobs podvozky. V NDR i pro rychlíky, variantně s řídícím vozem a v novějším provedení s tím, že vstup byl mezi vozy v samostatném článku. Až v 70 letech se objevují "sólo" patra, která známe v modrém provedení i u nás.

V NDR přebíraly hojně příměstskou dopravu, vlastně zahajovaly éru sunutých vlaků, i na rychlících k Baltu jsem je nejednou zažil. U nás na Pacifiku to byl posun oproti víkenmdovým posilákům z "kořistních" dobytčáků...

Prostě patra jsou z Německa, ta naše z bývalé NDR.
05.01.2008 (21:50)  


Tak já to ještě trochu rozvedu: existovaly dvě modifikace těchto souprav obě z výroby Gorlitz.
1) z výroby roku 1961 u ČSD řada Bpjoz měla na každém čele služební oddíl a pouze parní topení.
2) z výroby roku 1965 u ČSD řada Bpjo měla služební oddíl pouze na jednom čele a parní i elektrické topení.
Později kolem roku 1990 se označení sjednotilo na Bp. Původní Bpjoz byly vyřazeny v 90 tých letech a Bpjo krátce po roce 2000, kdy ještě jezdily na Ostravsku s dělnickými vlaky na nádraží Ostrava střed a rozvážely pracující i po vlečkách hutí.
K ušaté 464.1: byly vyrobeny dva kusy, jak psal topič. 101 byla 2000 vyrobená lokomotiva v ČKD a to v listopadu 1940. 102 byla vyrobena v prosinci.Proti řadě 464.0 měly vyšší tlak páry v kotli 18 barů a menší průměry válců 550 mm. lokomotiva 101 měla šoupátka Nikolai a 102 šoupátka Trofimov. 101 byla později rekonstruována dosazením ploché dyšny Giesl.Jako exponát byla myšlena 101 již v roce 1975, kdy dojezdila v H.B.její špatný technický stav rozhodl o tom, že zachována byla 102, ktrá dojezdila 1976 v Letohradě.
Toto vše jenom pro doplnění informací pro kolegy, kteří tyto informace nemají.
05.01.2008 (21:00)  
Vyráběly se v NDR.
05.01.2008 (20:14)  
thunnder: proč to sou nemecky patra ? jak se tak dívam, vidím na patrech čsd, takže nevím, dík za odpověd, jinak fotka krásná 5*
05.01.2008 (21:14)  


Patra jsou z výroby NDR.Nyní u ČD řada Bpjo, ovšem již pouze jako historická souprava.Výroba VEB vagonbau Gorlitz v roce 1965.Nevím,kolik jich nakonec zůstalo, ale já vím pouze o této.Kdekterý příznivec modelové železnice je má jistě ve svém modelovém arzenálu.
05.01.2008 (19:38)  
diky moc :) ja se o vlaky zajimam dlouho, ale prave tuto mi dycky matlo.. diky, sem cekal, kdo se ozve :)
05.01.2008 (15:11)  
thunder: 464.101 není rosnička. Ta má číslo, resp. řadu a číslo 464.202. 464.102 je druhá ze dvoukusové série 464.1, vyrobených jako zdokonalení řady 464.0 v r.1940. Řada 464.2 vyrobená také ve dvou kusech se od 464.0 464.1 dost zásadně odlišuje.
Kromě toho, že se na internetu nachází tahle skvělá galerie zelpage, nachází se na internetu také velké množství zajímavých informací. Chce to jen trochu hledat.
http://www.parniloko.vlaksim.cz/web/loko/prehled/prehled24.html
nebo zde je to i s fotkami
http://lokomotivy.webzdarma.cz/atlas.htm
05.01.2008 (15:03)  
fabie: Proč by to mělo být více veprostřed?
05.01.2008 (14:55)  
kdyz uz je tu usata... zeptam se vas: proc je 464.101 "rosnicka" tak odlisna treba tady od 102? to uz tenkrat byl takovej rozdil mezi prototypem a seriovou vyrobou? zajimalo by mi to, proc v seriove vyrobe usata vypada jinak :) fotka se mi moc libi, je to blizko nas, takze 5* ty nemecky patra jsou fakt pekny :)
05.01.2008 (13:10)  
mohlo to bejt vic veprostred.4
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko