..: Fotogalerie - detaily fotografie 387.043 :..
 

387.043


387.043Informace o fotografii:
 - Místo focení: Žatec-Krupá
 - Datum: 27.4.1998
 - Autor: Drahos Svestka 
 - Pozn.: Zvláštní Os pro KHKD
Herkules
 - Zobrazeno: 9289x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 10
 - Rating od uživatelů:
 9

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Čáp 
Počet komentářů uživatele33 »fotek 0
12.03.2011 (12:33)  
Slyšel jsem,že Rosnička jde na revizi kotle a že se snad i Mikádu blýská na lepší časy!Mám Mikádo-v zelené barvě -zachycené na trati-polygonu Ústí-LOVOSICE-V plné parádě a jízdě obloukem-mám to na videokazetě -zkusím to převekslovat do fotek a pokud se zdaří,šoupnu to sem.
12.11.2009 (17:40)  
Mám otázku k autorovi, zda by mohl upřesnit místo focení...mezistaniční úsek, protože úsek Krupá - Žatec má asi 36 km, a navíc z Krupé ve směru na Sádek nikdy dvojkolejka nebyla. Ta začínala až o 6 km dále a to ve stanici Milostín. Souprava jede ještě po dvoukolejce, dnes celý dvoukolejný úsek trati 120 (dnes 124) Milostín - Trnovany je zrušen a koleje sneseny. Díky. Jinak fotka vynikající pro mě hlavně z důvodu dnes již zmíněné zrušené dvoukolejce (dnes obyč jednokolejka...) *5*
12.11.2009 (23:40)  


Pane kolego díky,jsem rád že se vám fotka líbí,ale bohužel nemůžu vyhovět Vašemu dotazu,protože přesné místo opravdu nevím(jinak bych ho uvedl).Ale dá se možná něco odvodit.Vlak vyjížděl z Žatce a s určitostí vím,že toto je první místo na dvoukolejce,kde jsem ho fotil,pak následují ještě další 2 záběry,pak už opět jednokolejka.Pokud trať opravdu dobře znáte,jistě se zorientujete.S pozdravem DŠ.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
Počet komentářů uživatele3720 »fotek 0
12.11.2009 (12:12)  
Kterak Mikáda ovlivnila životy "každého" z nás?

Jezdila. Vodu vařila, jezdila a nás, starší ročníky na turnusovaných trasách vozila. Dnes těžko rozpoznám, natož doložím, zda slza uroněná v Bílovicích po průjezdu rychlovlaku v důsledku do oka vpadlé saze byla z Mikáda, či jiného bujného oře, ale ač mi nebylo více než 4 léta (nebo jara?), byl to slza šťastná a radostná, neb poté, co jsem panu strojvůdci zamával (a přitom jsem se pevně držel dědečkovy ruky), stroj zapískal a já dlouho pevně věřil tomu, že zapískal mně na pozdrav. (V kolika že případech to v 60tých letech platný předpis ukládal fírovi pískat? Dvapadesáti?)

Neopakovatelný zážitek bylo "komorní" promítnutí v onu chvíli čerstvého filmu o znovuzrození 387.043. Stalo se tak v NTM a zdrhli jsme kvůli tomu ze školy (SPŠE - první půle let 70.). Krásný film.

A pak jsem ho také viděl v reálu při jedné z posledních jízd (cca 2001, teda asi). Odjíždelo z Chomutova "domů" a mělo těsně před propadnutím prohlídky. Stál jsem přímo vedle křížáku a na ruce jsem držel svého tehdy tříletého synka. Očička mu jen zářila (a mně taky, a to dvojnásob)

A krásná dnešní fotka od pana Drahoše. Takže - Mikádo, krásný pacifik od pana Dolcha, s nejštíhlejším možným tyčovím z vanadiové oceli, byl a je prostě zážitek. (Já raději čtyřkolák a vůbec pana dvorního radu Gölsdorfa)
12.11.2009 (10:10)  
Flaizer: Čím ovlivnila mikáda život každého z nás? Dokážeš to nějak vysvětlit a ne jenom bezobsažně tlachat?
Vadí mi, že se zodpovědné státní instituce nedokáží postarat o kulturně-technické památky naší železniční historie a že tyto památky nepožívají zákonné ochrany jako třeba některé stavby či umělecká díla nebo že nedokáží finančně podporovat spolky jež tuto činnost provádějí.
Když máš plná ústa rádobyvzletných řečí o úctě k železniční historii, tak jistě budeš zapáleným dobrovolným členem nějakého železničního spolku. Zajisté jsi v letošním roce odpracoval množství hodin při záchraně železničních památek či věnoval na jejich činnost nějaké finanční prostředky. Doufám, že se nemýlím a nepatříš jen k remcajícímu davu, který ví vždy všechno nejlépe, od všeho má klíče, ale skutek utek. Zkus nás potěšit nějakým výčtem činností, které jsi podnikl pro záchranu nějakého historického železničního exponátu.

PS: Má předešlá odpověď o něco níže není žádné hýření údaji z encyklopedie, ale zcela obyčejné znalosti z historie "našeho národa" z 20.století, na který ses odvolával. Patří k všeobecné vzdělanosti znát alespoň základní fakta z historie vlastního státu a spíš než výroba mikáda (při vší úctě k technickému umu našich předků) k nim patří spíše ten hákový kříž.
Drahošovi se omlouvám za OT.
12.11.2009 (7:33)  
topič: Možná mi paměť tolik neslouží, jenom tu nemusí každý hýřit údaji vypisovaných z encyklopedie...
Mikáda ovlivnili železnici u nás a to bezesporu, takže i přes nastolené řežimy a politické strany ovlivnili nás všechny, protože je to jeden z unikátů vyrobených našimi předky v naši maličké zemi a to si musíme uvědomit stejně tak, jako si uvědomují svoji železniční historii Britové, u kterých se dochovalo spoustu lokomotiv a které i přes svůj věk stále jezdí... a u nás? alespoň těch pár spolků se snaží udržovat některé stroje v kondičním stavu, bez nich by byli jen zrezivelé zbytky.
11.11.2009 (23:19)  
Flaizer:Ne že by se konstrukce lokomotiv ze Škodovky podřídila jejich designu,ale je nesporným faktem,že na našich parních lokomotivách,jako na malokterých na celém světě,je patrný "rukopis" jejich konstruktérů,jako např. u Mikáda a dále u řady 486.0 pan ing.Oskar Dolch,kteří navíc spolupracovali s předními výtvarníky a malíři(V.Kreibich),takže výsledkem byly po estetické i technické stránce velice zdařilé stroje,které obdivovala i široká veřejnost.
To samozřejmě pokračovalo i po válce,kde už je patrná určitá unifikace dílů atd.,což je z ekonomických důvodů pochopitelné,přesto všechny typy parních lokomotiv ze Škodovky i z ČKD jsou v drtivé většině na vynikající světové úrovni,s využitím nejmodernějších konstrukčních prvků,převzatých zejména od konstruktérů z USA a Francie.
11.11.2009 (23:15)  
Flaizer: Nechceš už laskavě přestat s těmi jalovými komentáři plnými hloupostí a nesmyslů. Jak mohlo 43 lokomotiv ovlivnit celé Československo?
Daleko víc ho ovlivnily právě ty hákové kříže, resp. politická a vojenská moc, která si je vybrala za svůj symbol.
První mikádo vyjelo v roce 1926 a v témže roce v ČSR založil Radola Gajda Národní obec fašistickou. Italský fašismus byl u moci od r.1922, německý nacionální socialismus (z velké části inspirovaný italským fašismem) od r.1933, přičemž nacistický puč se odehrál již r.1923.
Hákový kříž - svastika je na světě již několik tisíc let. Nejstarší nálezy svastiky jsou na keramických střepech z dnešního Íránu a z Balkánu – oba asi z 5. tisíciletí př. n. l.
viz třeba zde: http://cs.wikipedia.org/wiki/Svastika
Takže přestan zde plevelit diskuse nebetyčnými hovadinami a pořádně si přečti Pravidla pro vkládání příspěvků a drž se jich.
PS: design se nepíše dizajn, tak to píší možná Rusáci
11.11.2009 (22:20)  
Drahoši, jsem stejného názoru a jsem rád že si to okomentoval, přeci jen by měla být chráněna úcta k těmto strojům. Původně jsem chtěl zdělit podobné, ale nechtěl jsem riskovat nesmyslnou debatu, která je ze strany Borovičky cílená a průhledná. Stačí si přečíst předešlé komenty...
11.11.2009 (22:01)  
Drahoš: souhlasím, takovýto člověk ani netuší, co tato lokomotiva znamená, kolik lidí a nákladu přepravila, kolika lidem ovlivnila život, mohu snad říct, že ovlivnila celé Česko(Slovensko)? takže se to týká každého z nás, snad se to tak dá říci... Navíc tu byla o řadu let dříve, první kus vyjel 1926, také tyhle stroje zažili zrod našeho národa a byli tu dřív než nějaké kříže s barevným pozadím! Navíc v letech jejího vzniku byla na nejvyšší technické úrovni v Evropě, proto si zaslouží veliký obdiv a nespornou úctu ikdyž je to jen parní mašina.

Tomáš: Albík 498.106 jezdit nebude, snad ale můžeme jásat, že po 3 letech dali slovenští kolegové 498.104 do kupy a na další roky bude jezdit, osud naší 498.022 se také blíží, jsem zvědav, jestli neskončí vedle Mikáda :-(

EDIT: Málem bych zapoměl, tahle kráska ovlivnila dizajn našich lokomotiv, od tý doby se Škodovka podřizovala více dizajnu, potom už vyráběla jen dizajnově sladěné stroje.
11.11.2009 (21:51)  
Borovička:Panebože,co jsem komu udělal...Ten váš jízlivej nesmysl jsem...řekněme nepochopil,bude to tak lepší,jinak se tady zase rozpoutá nesmyslná debata.Jestli vám dělá radost,že tahle mašina už nikdy nevyjede,pak jste asi jedinej a nechápu,co s tím názorem tady pohledáváte.
Běžte se raději realizovat v těchto "nových dobrých časech!"
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko