Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
310.0134 | |
Informace o fotografii: - Úsek: Víchová nad Jizerou - Hrabačov - Datum: 8.12.2012 - Autor: JardaK - Pozn.: "mikulášská parní jízda" - Zobrazeno: 5269x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 9 - Rating od uživatelů: 9 | |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
1 2 | Zpráv na stránku: |
Hele Rabíne - a další pamětníci - k tomu topení:
Parovod se najíždí, horkovod se najíždí, nějak nemám po ruce Příručku pro strojvedoucí (vydáno 1927) - jak se to topení najíždělo? Já to sice zažil i z "placu" - ale to průvodce strojů jen propojil topnou spojku a měl hotovo. To prostě jen fíra (topič, pomocník) otevřel příslušný ventil? A co dál? Teˇjsem si uvěomil, že prostě (už) ani nevím, čí to bylo pívo. Stojní čety, nebo vlakvedoucího?
Parovod se najíždí, horkovod se najíždí, nějak nemám po ruce Příručku pro strojvedoucí (vydáno 1927) - jak se to topení najíždělo? Já to sice zažil i z "placu" - ale to průvodce strojů jen propojil topnou spojku a měl hotovo. To prostě jen fíra (topič, pomocník) otevřel příslušný ventil? A co dál? Teˇjsem si uvěomil, že prostě (už) ani nevím, čí to bylo pívo. Stojní čety, nebo vlakvedoucího?
stoupa: turnosová kobyla zůstala v minulé stanici zahalená oblaky páry :)
Pro Rabín:
Jo, tydle Bi jezdily důstojnější výkony, než lokálku. A 310.0/97 mohla koncem 30tých let vyjet jen jako pomocný stroj z topírenské zálohy. Ale kde je pak ten zdechlý turnusový stroj? :-), :-)
Jo, tydle Bi jezdily důstojnější výkony, než lokálku. A 310.0/97 mohla koncem 30tých let vyjet jen jako pomocný stroj z topírenské zálohy. Ale kde je pak ten zdechlý turnusový stroj? :-), :-)
stoupa: jako za našich dědečků... to by tam musely být trochu jiné (menší) vozy. Takhle to vypadá jako když lehla "dospělá" turnusová lokomotiva (třeba 354.1) a v nejbližší výtopně neměli nic jiného, čím by ji nahradili :)
Na 042 310 nejezdili, ale byly tu 313.4, pak 422, 423, 434, a občas i 414... A mnoho dalších, které sem nepravidelně zajižděly...
Davson - topení (obecně):
Topilo se parou z mašiny. Parní topení má "ostrý" náběh, ale i nevýhody (kondensát, atp.).Nezřídka se stalo, že tělesa byla velmi teplá (horká). Soupravu bylo třeba přetopit. Při výměně stroje (nebo i objíždění) poměrně rychle v mrazu souprava vychladla. Tepelná izolace - nic moc (pokud vůbec). A když zamrzla topná spojka - Bože ochraňuj nás. :-)
A ta fotka? Nádhera. Jako za dob dědečků. (Míním, že ř. 310.0 šla z turnusu ještě za 1. republiky, že ..)
Topilo se parou z mašiny. Parní topení má "ostrý" náběh, ale i nevýhody (kondensát, atp.).Nezřídka se stalo, že tělesa byla velmi teplá (horká). Soupravu bylo třeba přetopit. Při výměně stroje (nebo i objíždění) poměrně rychle v mrazu souprava vychladla. Tepelná izolace - nic moc (pokud vůbec). A když zamrzla topná spojka - Bože ochraňuj nás. :-)
A ta fotka? Nádhera. Jako za dob dědečků. (Míním, že ř. 310.0 šla z turnusu ještě za 1. republiky, že ..)
Jee 042, tu znám jak vlastní boty. Zkoušel jsem jí cvaknout v Poniklé u skály za stanicí ale nějak sem to pokazil, a taky mi jel "pozpátku"... ale tohle je fakt pěkný: násvit, kompozice... jako z pohádky. Ten stroj vypadá jako když na tu trať patřil od jakživa i když prý tam údajně kafemlejci nejzdili...
12.01.2013 (21:42)
nádhera.
M.Škrabák: Já si to při pohledu na ty okna hned myslel:-). Nejvíc se ohřál fíra i bez oken:-)
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci - otázky a odpovědi
Info
informacni okenko