..: Fotogalerie - detaily fotografie 182.152-9 :..
 

182.152-9


182.152-9Informace o fotografii:
 - Úsek: Ostrava-Mariánské Hory - Ostrava-Svinov
 - Datum: 13.7.2006
 - Autor: Šotošturc 
 - Zobrazeno: 6334x
 - Detailní EXIF informace »

   
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
29.11.2010 (18:44)  
Nastal čas si opět vyjmenovat "vady na kráse".
Pojďme k prvnímu problému fotky, který vznikl už na samotném místě. Jak si určitě každý všiml, tmavý bok zde nepůsobí nejlépe. Bylo by vhodnější fotit z druhé strany, popřípadě v jinou hodinu, se sluncem za zády. Bohužel nemám nikde po ruce fotku ze stejného místa s nasvíceným bokem, ale rozdíl si snad každý dokáže představit.
Dalším problém fotky je nevhodně zvolené místo, kde chladící věž a sloupy VN jsou spíše naškodu., nemluvě o "zadrátované" obloze. Dále někteří zde zmiňovali středovost. Ano, bylo by lepší dostat mašinu ze středu, ale v tomto případě by to akorát vedlo ke kolizi sloup VN x mašina. Tím se vlastně vracíme k volbě místa, kdy samotným výběrem fleku jsme to už "zazdili".
Předpokládám, že "cvičenému" oku neunikla ani "krásná" flaška, patrná na sloupech. Návod na opravení flašky tady odkazoval v příspěvku Pavel Martoch. Narovnání svislic není nic těžkého, zabere pár minut v editoru, a v článku je vše srozumitelně napsáno.
V rámci editace by fotce slušelo prosvětlení, doostření a zbavit nazelenalosti (celkově oteplit, foceno bylo v odpoledních hodinách).
29.11.2010 (11:08)  
topič, Chary: souhlasím, neexistuje univerzální návod. Například na otázku zdali je lepší použít dlouhé nebo krátké sklo není odpověď. Přesto existuje poučka - když si myslíš, že máš připravenou kompozici v hledáčku fotoaparátu, udělej krok dozadu (nebo trochu zkrať ohniskovou vzdálenost) ať později máš do čeho řezat.
Chytrému napověz, hloupého trkni. Já patřím do té druhé skupiny. Dal jsem fotku na schválení. Od cenzorů se mi stále vracela jedna chyba (mimo jiných) - je to podexponované, je to šedé, je tam nedošlap. Popravdě řečeno nevěděl jsem co s tím mám dělat. Přitom fotky jiných autorů i za špatného počasí vypadají dobře. Po mnoha marných pokusech vylepšit fotku jsem dostal radu podívat se v úrovních na histogram. A najednou to bylo úplně zřejmé. V jasech v hodnotách 233-255 jsem neměl žádný obraz. Stačilo potáhnout pravým jezdcem v dialogu úrovně, čímž se obrázek projasnil a probarvil. Nevím, zdali po ty dva týdny, kdy jsem laboroval s fotkou, jsem zažíval větší frustraci já (protože nevím co to po mě chtějí) nebo cenzoři (že musí opakovat stále stejnou chybu). To co někdo považuje za zcela jasné a srozumitelné může být pro jiného cizí a neznámá řeč. Proto se znovu přimlouvám - v diskusích šotošturc radši radit více (a pro někoho opakovat zcela samozřejmé věci) než méně (a pro některé nesrozumitelně).
P.S. Chary: pilně trénuju.
29.11.2010 (9:03)  
btv: číselný návod "klikni na oblohu, zjisti H a v ostínu pro azuromodré udělej číselnou úpravu tak, aby to ve výsledku vycházelo na 210" je zřejmě jediná taková úprava, která je "univerzální", a platí řekněme pro 95% snímků s denní modrou oblohou.

Vše ostatní je jak píše topič o citu.

Já dodám takovou parafrázi, jak mám ve zvyku.

To si tak Sáblíková, byť očividně s talentem, o kterém se zástupům ani nesnilo, celý mládí seděla u televize, zobala lupínky a koukala na Studio Sport. A pak si řekla "no co, tak letos vyhraju zlato", vlezla na brusle, dvakrát si objela bahňák tam u nich doma a napotřetí měla bronz. Napočtvrtý zlato.
Anebo dřela, dřela a v bruslích byla víc jak v papučích.

Nemusíš hned chtít vyhrávat zlato. Ale je dobrý hodně trénovat, jako u všeho.
29.11.2010 (8:33)  
btv: 3) Natvrdo napsat jak se to dělá (moje preference)...
Jenže ona neexistuje nějaká univerzální kuchařka jak "vařit" fotky. Fotíme v krajině, světelné podmínky jsou velmi proměnlivé a každá fotka potřebuje něco jiného. Převody z rawu, úprava expozice, vyladění barev, kontrastu a jasu jsou procesy, které je potřeba ozkoušet a dívat se co která funkce editoru s fotkou dělá. U oblohy či zmenšování a doostřování se dají použít nějaké vyzkoušené recepty, ale konečný výsledek je stejně třeba posoudit vlastníma očima a buď ubrat nebo přitlačit. Opravdu žádný všespásný recept neexistuje.
Nedávno zde jeden kolega psal, že není od věci si udělat poznámkový blok a do něj si různé rady a postupy jež se zde pod fotkami objevují zapisovat a pak je zkoušet na svých vlastních fotkách.
Pokud není člověk vyložené dřevo, tak se časem naučí fotky editovat do nějaké uspokojivé úrovně. Jen to chce cvičit a cvičit. Samo se to do hlavy nenasouká.
28.11.2010 (16:30)  
Upozorňovači: myslím si, že všichni vědí, že je tu šotošturc a není třeba každého explicitně napomínat. To že někteří považují dnešní vzorek za kandidáta do galerie pouze potvrzuje oprávněnost autorů projektu šotošturc na jeho realizaci. Je velký rozdíl mezi tím co autoři (včetně mě) chtějí publikovat a mezi tím kde začíná standard galerie.
Pokud je v místě focení příliš mnoho kolizních objektů tak z toho existují dvě cesty. Buď se stanou kolizní objekty součástí kompozice (např. zdůraznění linií, ale to už je vyšší level) nebo je fotka pouze dokumentační (jak poznamenal Paya) a nehodí se do galerie; přesto má význam pro autora.
Jak uvedlo více diskutujících, toto místo obsahuje takové množství objektů, že není kam popojít.
Obecně má problematika neschválených fotografií více úrovní:
1) Popsat, že je něco špatně.
2) Nápověda co použít při editaci: nazelenalý nádech, snadno odstranitelné přes úrovně.
3) Natvrdo napsat jak se to dělá (moje preference): několikrát s ním kliknu do různých míst oblohy a ve vzorníku sleduji kanál H - jak už psal Petr jeho hodnota by se správně měla pohybovat okolo 210 http://www.zelpage.cz/fotogalerie/ostatni/sturc/sturc001.html
Moc bych uvítal, kdyby zkušenější autoři se více zapojili do diskuze konkrétních způsobů odstraňování pojmenovaných závad.
28.11.2010 (16:02)  
Já se to pokusím napsat zjednodušeně :-)
Místo pro kompozici absolutně nevhodné i kdyby bylo sluníčko v zádech. Páč jít ještě o další brány sloupů TV dále tak tam budou stále kolize. Určitě bych zde necvakal.
Fotka legendárního šestikola vhodná maximálně pro svojí dokumentaci "do šuplete" ;-)
28.11.2010 (16:00)  
S focením teprve začínám a bych bych rád, kdyby někdo popsal řešení problémů, které na fotce vidím a zároveň nejsem schopen si odpovědět, jak je vyřešit: a)Kompozice-Chci zabrat snímek vlaku zhruba ve stejné poloze, přičemž bych mohl fotit odjinud(zřejmě ze strany kde by byla souprava lépe nasvícena), je v tomto případě lepší jít trochu dále po směru jízdy vlaku o použít zoom, i za předpokladu že by v obou pozicích (blíže i dále) nedošlo ke kolizi objektů? b)Zdá se mi, že kresba trochu uvadá, dá se to řešit dodatečně v editoru?
28.11.2010 (15:12)  
Martin14785: Já mám pocit, že někteří si zde stále neuvědomují proč a jak se sem fotka dostala. Tato fotka je tu schválně, jejím úkolem je demonstrovat běžné chyby a nemyslím, že by měla ambici jít do normální galerie.
Kdyby se nechal vlak popojet aby nedošlo ke kolizi s chladící věží, tak by ovšem došlo k uplně jiné kolizi. K jaké? A ještě by mě zajímalo, jak a na kterou stranu bys chtěl rovnat lokomotivu.
28.11.2010 (14:57)  
k editaci fotky: na můj v kus bych trošku narovnal sloup TV a o to samé bych se pokusil i u lokomotivy, a tu bych nechal popojet o kousek aby se zabránilo koliti chlad. věže a pantografu (nebo vy vyretušoval tu chlad. věž elektrárny. pokud by se autor vyvaroval těhle chyb osobně myslím že by ta fotka prošla do normální galerie a nešla na šotošturc
28.11.2010 (14:01)  
Rozumím tomu, proč to autor fotil z této strany - z druhé strany kolejí si neměl na co stoupnou.
Předrátované okolí - to se mi také často stává. Příliš se při fotografování soustředím na mašinku a okolí vůbec nevnímám.
Kompozice se musí trénovat. Někdy už mám pocit, že mám správný násvit i dobré pozadí, ale stejně z toho nedostanu obrázek dle mých představ.
Nazelenalý nádech - tak to chce buď velký talent nebo ještě více zkušeností. Rozpoznat u monitoru co je realistická barva a jas je velmi obtížné.
Vlad: myslím, že to Dominik Lerst ví a přesto se mu obrázek líbí.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko