..: Fotogalerie - detaily fotografie 477.043-4 :..
 

477.043-4


477.043-4Informace o fotografii:
 - Úsek: Kačice - Stochov
 - Datum: 23.10.2010
 - Autor: Šotošturc 
 - Zobrazeno: 6257x
 - Detailní EXIF informace »

   
 

  1 2 3      Zpráv na stránku:   
22.11.2010 (17:33)  
Honzinus: Tak jestli to máme podobně, tak je jedno jestli rozklikneš to samé okno vlevo dole či vpravo nahoře :-)
22.11.2010 (16:19)  
Díky moc,hned to na něčem vyzkouším..asi si hold budu muset zvyknout na práci ve vrstvách :D
Jinak jsem dostal nápad-co takhle po vzoru ostravských modelářů udělat něco jako sraz fotičů (nejen v Ově)??Osobně jsem se toho dost na modelsrazu přiučil...
22.11.2010 (16:02)  
Proč tak složitě hledat Hue? Osobně mám HSL na ifno paletce spolu s RGB a kam ukážu kurozrem, tam vidím hodnoty. :-)
22.11.2010 (15:22)  
Šepli, Výťas: Matouš byl rychlejší :) ..je to tak, jak napsal. Jen je na Tobě, jestli to budeš chtít dělat ve vrstvách, či nikoliv, tím, že si v záložce Obraz/Přizpůsobení navolíš Odstín a sytost (ctrl+U) a v něm zvolíš azurovou složku, ovlivňuješ pouze vše v tomto kanálu. Pokud ale nechceš, aby si ovlivňoval i podobné pixely s tímto odstínem, mimo rozsah oblohy, dá se realizovat i pomocí selekce oblohy či i pomocí vrstev, jak naznačil Matouš i duplikování celého pozadí do vrstvy, kdy se všeho, co nebudeš chtít ovlivnit alpikací funkce, můžeš zbavit pomocí gumy...
22.11.2010 (15:10)  
Šepli: dělám to nějak takto -
a) vytvořím si duplikát vrstvy, abych nešahal do originálu
b) na panelu nástrojů kliknu na jeden z "barevných čtverců" a objeví se mi vzorník barev
c) pokud kurzorem myši najedu na fotku, zobrazí se mi kapátko
d) několikrát s ním kliknu do různých míst oblohy a ve vzorníku sleduji kanál H - jak už psal Petr jeho hodnota by se správně měla pohybovat okolo 210
e) pokud hodnota odpovídá, je vše v pořádku; pokud ne, zavřu si vzorník a otevřu nástroj Hue/Saturation (odstín/sytost)
f) protože chci upravovat azurový kanál (Cyan), vyberu jej v nabídce Edit. Pak pohnu prvním posuvníkem o tolik, kolik mi přibližně chybí do H=210. Pokud je tedy obloha moc zelená, posunuji jím doprava, pokud moc fialová, posunuji doleva.
g) dám OK
h) opakuji body b), c) a d), pokud již vše sedí, mám hotovo - pokud ne, pokračuji znovu v bodech e), f ) a g)
22.11.2010 (12:01)  
Petře, také bych poprosil o více informací k editu, bod 2 (Hue). Tedy, jak správně upravit odstín oblohy, aby nebyla nazelenalá? Kde zjistím hodnoty Hue, které uvádíš? Používám APS. Díky.
PS: Můj foťák neber v potaz...
22.11.2010 (9:48)  
Jestli můžu poprosit, já bych měl zájem o rozvedení H-odstínu
21.11.2010 (20:51)  
MV: Přesně tak, bylo to docela dobře zmíněno, překvapivě každý užívá jinou taktiku při zmenšování :)

Můj text je sice s nádechem eseje, ale je vidět, že i takové jednotlivé téma, jako je komprese, se dá hodně zaobírat. Obdobně by to šlo u každého nedostatku tohoto snímku, který představuje i často vytýkáné chyby některých autorů, proto bych očekával i jejich zájem právě zde, pokud to není i nadále z vysvětlení jasné. Důkazem pochopení budou jejich následně vkládané záběry na ŽP...
21.11.2010 (20:14)  
Já po vyčerpávajícím výkladu od Petra dodám, že nedávno se tu rozebíralo zmenšování fotografií - http://www.zelpage.cz/fotogalerie/motorove-lokomotivy/754/754810.html
21.11.2010 (20:07)  
Pokusím se shrnou veškeré nasimulované nedostaky s možností předejití jejich vzniku. Jak tu již také zaznělo, je dobré si rozdělit nedostatky na snímku dle toho, kde vznikly.
První situací jsou příčiny děje přímo při focení.
1. Kompozice – Aparát byl nakloněn a tak záběr padá , tato situace by se dala popř. odstranit při editu, pokud tomu ale nebrání málo prostoru, či žádný, na pravé straně, či ve spodní části, kde je provedení příliš těsné, to se dalo určitě vykompenzovat tím, že by se aparát posunul níže, zbavili bychom se tak jednolité oblohy, která zabírá téměř 50% snímku.
2. Ostření – Je patrné, že ostřící body se „chytly“ objektu ve větší vzdálenosti, což má za následek rozostřené popředí (mimo hloubku ostrosti), v místě, kde se nachází lokomotiva, to by mělo být naopak cílem zaostření. Často to způsobuje nahodilé vybrání plochy pomocí AF bodů v aparátu, které se zaměří na jiný objekt, ve většině fotoaparátů se dají tyto body vybrat, pro lepší přesnost a přehled při ostření.
3. Umístění vlaku při pohybu – Ten se nachází v nedojeté poloze, i z tohoto důvodu připadá umístění i blíže ke středu, s nalepeným upozorňovadlem k předvěsti, nalevo se nevzhledně objevuje část větve akátu, která se znenadání objeví odnikud, což nepůsobí dobře.
4. Expozice – Zde patrný především výpal (světlé oblasti se ztrátou kresby) v kouři i na soupravě. I když před focením se může zdát, že mám nastavení expozice správně (jak radí i ukazatele expozimetru), musím předvídat a přemýšlet, jak bude vypadat scéna, když se objeví vlak. Často ale bývají vypálené místa v záběru až dílem editu.

Druhou částí je zpracování snímku - edit:
1. Expozičně: Záběr s hutnými barvami. Což znamená určitou tmavost snímku, konkrétně na středních tonech. Zde nepomohl ani násvit, který je téměř přesně z boku, kolmo na vlak, čili snadno nastane, že se vlak „utopí“ ve vlastním stínu, obvzlášť když je poblíž nějaký objekt, na který stín dolehne.
2. Nazelenalá obloha: Často se stává, že během editování nám obloha zezelená, zde nejintenzivněji směrem k horizontu (často vlivem projasnění, kdy začíná jít do výpalu). Odstín oblohy, za normálních denních podmínek, by měl být v rozpětí hodnot H-Odstínu (Hue) 208-212. V editačním programu existují nástroje, kde lze odstín oblohy prověřit a následně upravit (pokud bude někoho zajímat jak, může se rozvést).
3. Prach na čipu: Obvykle se lépe zobrazí v jednolitějších plochách kruhové, tmavší stopy. Zde tento děj představuje obloha. Ve většině programů snadno odstranitelné pomocí klonovacího razítka.
4. Kresba: Zhoršení kresby dochází především při zmenšení, komprimování, fotografie z originálu do podoby kterou potřebujeme umístit na web. Je vždy zapotřebí zmenšovat postupně v několika krocích a mezi těmito kroky doostřit..
5. Titulek fotografie na ŽP: Zde je uvedeno 477.043-4, což je vzhledem k označení plynoucí ze systému p.Kryšpína nepřípustné – nemělo by se objevit inventární číslo s pomlčkou. Při vkládání fotografie do galerie se při potvrzení objevuje automaticky okno, které nabízí přeznačení, vždy je třeba zvážit, jestli uplatnit, když se jedná o původní značení, či současné, kde se inventární číslo používá.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko