..: Fotogalerie - detaily fotografie 350.016-2 :..
 

350.016-2


350.016-2Informace o fotografii:
 - Místo focení: Ostrava-Svinov
 - Datum: 1.6.2005
 - Autor: Šotošturc 
 - Zobrazeno: 9646x
 - Detailní EXIF informace »

   
 

  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
29.05.2013 (12:39)  
To celo ve tme je vskutku rusive.
registrovaný uživatel Tomik791  mail  
Počet komentářů uživatele71 »fotek 0
16.11.2010 (17:50)  
Takže je lepší pro začátek fotit za slunečného počasí (lépe bez sněhu) a soupravy stojící-tedy na nádražích či "chytit" nějaký osobák v zastávce a lepší bude asi trať bez elektrifikace a souprava kratší? Je toto nutné k jednoduchým začátkům? Děkuji.
15.11.2010 (21:31)  
Topiči, Mamutikovi nejde o rubriku ale o běžnou galerii. Čili bych tvé tvrzení mírně upravil, a sice, že se tato komponenta portálu ŽelPage jmenuje fotogalerie a ne fotojesle ;-) Správci tu jsou od toho, aby především a hlavně vybírali pěkné fotky. To že se ještě s autory vybavují proč jsou ty šturcové ve šturcu a kudy z něj vysunout, nebo dokonce píší celé články na jednotlivá témata je taková bonusovka navíc, takové specifikum této galerie např. ve srovnání s věhlasnými zahraničními servery.
15.11.2010 (21:21)  
Možná bude výstižnější napsat, že tato rubrika se jmenuje šotošturc a ne šotojesle.
15.11.2010 (20:40)  
Mamutiku, nápad s tím, aby se především začátečníkům psaly sáhodlouhé vševysvětlující komentáře naráží na několik problémů. Patří mezi ně nemoc ledvin, způsobená nadměrnou konzumací čokolády, obligátní cirhoza, rakovina plic, v neposlední řadě nadměrná spotřeba klávesnic a hlavně díra v peněžence správců, kteří musí do nekonečna omílat ty obsáhlé komentáře a pak si musí uklidňovat nervy cigárkem, čokoškou či osvědčenými produkty vinařského, pivo- a lihovarnického průmyslu.

Ve zkratce, je daleko praktičtější popsat v pěti slovech problém u dvaceti třiceti čtyřiceti zamítaných šturcových fotek denně s tím, že jeden dva se zeptají co s tím. Zbytek ví a jen potřebuje "kopnout". Na "podexponované" reaguje naprostá většina lidí celkem dobře. A ti co neví, která bije, se mohou a) zeptat pod fotkou b) zeptat strýčka gůgla c) zalovit v tištěných publikacích na ono téma. Dle vlastního výběru.

Pokud je mu pojem "podexponované do fialova" cizí a nemá chuť se zeptat či si sám najít, co se pod tou šifrou skrývá, pak takový člověk asi nechce zlepšovat své fotografické dovednosti, nejspíš z něj ani žádný saudek nikdy nebude a i správci budou raději mrhat svým časem jinde ;-)

Jakýkoliv proces učení vyžaduje oboustranou iniciativu! Pasivní konzumenti jsou na druhé straně barikády a jen zvyšují hity na statistikách čtenosti, ne ve statistikách obsahu.

Já chápu, že se ti to nelíbí, ale s ohledem na poněkud masovější ráz (opravdu, ale opravdu nemáme na starosti jen tebe a další tři lidi, tedy asi osm fotek do týdne, když je pěkný počasí) je model "nejprv úsečně a případně je-li třeba tak do detailu" mnohem ekonomičtější.
15.11.2010 (20:18)  
Jelikož je 1. díl šotošturcu pomalu za námi, a já jako autor fotky a zároveň jeden ze správců FG, bych rád řekl pár cenzorských slov závěrem. Zde je uvedeno několik nedostatků, které chybí fotce k "dokonalosti":

1. špatný násvit - z toho vyplývající tmavé čelo. Určitě bylo v tu dobu vhodnější fotit vlaky na opačnou stranu.
2. Těsné po stanách + řízlá souprava a vůbec celkové umístěni na střed fotky.
3. Podexponované - napravení je otázka chvilky v editoru
4. Zelené - opět úprava v editoru
5. Slabší kresba, ostrost - může být dáno použitým přístrojem nebo taky, velmi "nečekaně", rukama autora ;)

V tomhle případě není ani vhodně zvolené místo k focení, je zde spousta usekaných objektů, kolizí. Mnohem jednodušší je pro začátek zkusit nějaké méně náročné místo - třeba širá trať a tam si zkusit kompoziční základy nebo chytání mašiny do bran na korytě a pak se teprve vrhnout na složitější pokusy.

Tolik ve stručnosti k problémům fotky. Pokud jsou dotazy, tak není problém se obrátit na někoho ze správců, určitě někdo z nás rád odpoví.
15.11.2010 (19:11)  
Add. líná huba: Takhle to zní super. Ale ze své zkušenosti vím že zmíněný zkratkovitý komentář s použitím pro začátečníka naprosto cizího jazyka, může vyznít natolik arogantně, že "sebere vítr z plachet". Navíc, mnohdy záleží na které 3 mínusy - hodnotiče - nováček (např i já) narazí, protože každý (jak je zřejmé už i v této diskusi) vidí-nevidí něco jiného. A v tu chvíli je pak těžké se ptát na cokoli. za 1. nevím na co, za 2. mám pocit, že co je mi vytýkáno, jinému projde - a to projde: zmíněné 3 mínusy - a z toho plyne že se už na nic neptám protože jsem tu za ... hlupáka(?).
Shrnu: Šotošturc je dobrej nápad, protože trochu zlidští výtky a poradí. Přesto bych se i v prvotním komentáři pokusil komentovat přívětivěji a hlavně "česky". Na slang je čas mezi důvěrnějšími kolegy. Přihodit aspoň pár slov co s tím a možná bych přidal víc hodnotících.
15.11.2010 (14:47)  
Šotošturc... Výborný nápad. Jenom mi kápne slzička když vzpomenu na úplný záčátek mého focení železnice. Mám velké množství sprasených fotek (na trati č.140) že bych tak 2 roky nemusel chodit ke kolejím. Nicméně si fotek vážím avšak musí zůstat v šotošuplíku.
Ale přiznám se že i dnes se nepovažuju za nějakou hvězdu a tak dokážu fotku pěkně podělat.
Vážím si toho že mohu prezentovat svoje fotky tady na Želpage, ale hlavně bych chtěl tímto poděkovat kolegům z administrace za obrovskou námahu a trpělivost s radami, a nakonec těch pár pixelů dostat do koukatelného stavu než fotka spatří veřejné světlo světa ;-)
Za to vše ještě jednou moc děkuju *****
15.11.2010 (14:29)  
Šotošturc není svou frekvencí určen pro jakéhokoliv autora, aby sem nalil cokoliv. Správci z došlých vyberou jen to skutečně nejlepší, na čem lze ukázat ty nejběžnější, nejtypičtější a nejzbytečnější prohřešky.

tomiku791, nalej fotky na stůl a správci ti zpravidla heslovitě pojmenují, co jim chybí ke štěstí. Pak nastává fáze zvaná "líná huba", kdy se můžeš zeptat na co chceš, tedy hlavně ona pověstná líná huba nebýt ;-)

Pokud necháš připomínky bez odezvy, může také nastat "holé neštěstí".
15.11.2010 (14:26)  
Plně potvrzuji Pepova a Charyho slova, sám jsem začínal s obyčejným kompaktem a minimálně mojich 35-40 fotografií v galerii je foceno právě s ním. Jak říká Chary, na "koridorovku" to chce určitě režim sportu, u více krajinářských pohledů pak postačí režim krajina. Další kapitolou je pak samotná editace, která je v některých případech těžší než ze zrcadlovky.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko