..: Fotogalerie - detaily fotografie U 37.002 :..
 

U 37.002


U 37.002Informace o fotografii:
 - Místo focení: Příjezd do Nestihlova
 - Datum: 19.2.2018
 - Autor: Ferina 
 - Pozn.: Ten šok za tu kliku stál
 - Zobrazeno: 5638x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 10
 - Rating od uživatelů:
 9

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel T505 
Počet komentářů uživatele4 »fotek 0
25.02.2018 (13:13)  
Ano 1203 spadá konstrukčně do padesátých let, bohužel strana a vláda ji poslali do sériové výroby až po dlouhých 13 letech, kdy se projekt zastavoval a znovu spouštěl a měnilo se zadání. A tak je potřeba ji posuzovat. a ne s dneškem! Již od prototypu se vědělo že motor 1200 je málo, a počítalo se s tím že bude nahrazen, ale došlo k tomu až po roce 1985 a to ještě cestou minimálních nákladů změnou klikovky.
silný motor, slabá brzda pokud vím tak brzdy sou snad jediný co se na autě povedlo.
pasivní bezpečnost ale to je daný samotnou trambusovou konstrukcí, ale tu lze najít i u jiných dodávek, jen od sousedů: Mercedes Benz 206 D, N 1300, MB 100 WV T1, T2, T3, a někteří výrobci to používají dodnes.
23.02.2018 (8:50)  
gp: No to je tedy opravdu úspěch srovnatelný s letem na měsíc!
Ta dodávka byla koncem padesátých let moderní, v šedesátých už to začalo pokulhávat a dále už to bylo beznadějně zastaralé. To je fakt a nostalgie na tom nic nezmění...
23.02.2018 (6:42)  
Svého času stál u pana Jirouše na rampě boberského statku pohřebák s nápisem "Vaše smrt, naše slast". :-) Nevím, kam se poděl. Foto jsem měl, ale už to nedohledám.
22.02.2018 (14:13)  
My jsme ji nejen dokázali vyrábět, ale i vyvinout mezi vůbec prvními. Nebýt nesmyslných rozhodnutí komunistických diletantů (střídavé rušení hotových projektů a zadávání nových a do toho ještě bezplatné předávání zkušeností soudruhům z RVHP, kteří jezdili do fabriky se zápisníky a fotoaparáty, takže nás Barkas i Žuk nakonec předběhly (GAZ 452 taky, ale to byl jiný příběh a v jeho případě nešlo moc mluvit o modernosti)), mohli jsme být třetí (po VW a Fordu) na světě, kdo vyráběl moderní tunovou dodávku trambusové konstrukce. Byla totiž hotová již koncem 50. let. A úspěšně exportovat, ve světě po nich byl obrovský hlad. Nic podobného totiž do té doby neexistovalo a po centrech historických měst rozvážely rohlíky, maso a zeleninu těžké třítunové náklaďáky. V době premiéry to byl pořád ještě zcela konkurenceschopný stroj, který měl brzy dostat moderního nástupce (pochopitelně rovněž kompletně vyvinutého (1972) a posléze smeteného ze stolu). Jak to pak všechno dopadlo a co udělalo s kvalitou přesunutí výroby do Trnavy, je věc jiná.
Podle pana Jirouše si je na důchod pro radost kupují doktoři, kteří jezdili celý život záchrankou a jednou za čas se chtějí projet sanitkou, případně majitelé historických motorek Jawa/ČZ/Ogar/Eso jako jejich stylový dopravník. Vyrábí jich do stovky ročně, nicméně zpočátku to bylo řádově víc, ještě na přelomu 90. a nultých let je brali i živnostníci, stály totiž zlomek toho co dovezená moderní produkce při podobné užitečnosti a bezproblémové domácí opravitelnosti.
registrovaný uživatel (gp) 
Počet komentářů uživatele626 »fotek 0
22.02.2018 (13:55)  
D.C.: chlouba našeho strojírenství to není, ale dokázali jsme sériově vyrábět dodávku!
registrovaný uživatel stoupa  mail  
Počet komentářů uživatele3537 »fotek 0
22.02.2018 (13:24)  
Pro Dale Cooper i Rabín:

Skoda 1203 - nevsední to zázitek. Jezdil jsem v ní jen 2 týdny, zato kazdý den,- muj Favorit mel "vysypanou" spojku a jen toto vozidlo bylo pojízdné. Protvrzuji - pomerne silný motor, velmi slabá brzdy. Proste Skoda Slov (at zije TAZ)
22.02.2018 (13:01)  
Manufaktura na retro vozy musi mit samozrejme i retro design! http://www.1203.cz/

Co se tyce dynamiky vozu z 30. let, tak na rallye Prazska noblesa moderator rikal: naddimensovany vykon motoru nebyl uz tehdy problem, potiz byla to vse ubrzdit.
22.02.2018 (7:17)  
Dale Cooper: poté, co jsem v prosinci 1993 absolvoval jízdu tím zázrakem z Prahy do Norimberka a zpět vám musím dát za pravdu...
21.02.2018 (23:16)  
On by si ještě dneska někdo zprasek jménem Š 1203 koupil? Kromě nadšence? To auto má konstrukci spadající do padesátých let... Ono se tady nostalgicky vzpomíná, ale zeptejte se někoho, kdo s tím denně jezdil. To bylo za trest, v zimě omrzlá kolena, v létě nedýchatelno a dynamika srovnatelná s automobily ze třicátých let. Absenci jakékoli pasivní bezpečnosti raději ani nezmiňuji.
Je mi jasné, že nachytám kvanta mínusů, ale Š 1203 patří na smetiště (nejen) dějin výročí nevýročí. Není to zrovna výrobek, kterým by se naše strojírenství mělo chlubit.
21.02.2018 (21:56)  
Škoda 1203 slaví letos 50 let od zahájení výroby. V Muzeu Výtopna Zdice budou mít jako připomí toho setkání vozidel Škoda 1203, jenž se uskuteční při zahájení sezony ve dnech 7.-8. 4. Více https://www.facebook.com/events/128736727714230/
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2018 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko