..: Fotogalerie - detaily fotografie 173.002-7 :..
 

173.002-7


173.002-7Informace o fotografii:
 - Místo focení: Lampertice
 - Datum: 24.10.2015
 - Autor: Trainmaniak 
 - Pozn.: Velikost TT, model firmy Kres
 - Zobrazeno: 6101x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 10
 - Rating od uživatelů:
 9

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

04.11.2015 (16:38)  
Trainmaniak: podle níže uvedeného odkazu na Wikipedii vlek existoval:
Es gab einen passenden Beiwagen, der zunächst als VB 147 081, ab 1970 als 197 821 geführt wurde (Existoval příslušný přípojný vůz, označený nejprve jako VB 147 081, od roku 1970 veden jako 197 821). Měl být v designu vozu 173 002, ale nikdy jsem jej neviděl, ani na fotkách. Takže asi existoval, ale asi se příliš (anebo vůbec) nepoužíval.
Sám jsem v dětství velikost N provozoval, a ono i ty zkrácené vozy Y (145 mm přes nárazníky) byly na poloměru 193 mm na hranici použitelnosti a v protioblouku s krátkou mezipřímou, což jsem na kolejišti měl, se jejich čela dostala téměř vedle sebe...
03.11.2015 (13:40)  
Ono též záleží na poloměrech oblouků. Bylo dost těch, kteří si chtěli vybudovat modelové kolejiště v paneláku. Tak co je lepší, mírně zkrácené vozy, které při běžném pohledu nijak neruší, nebo vozy zmenšené přesně podle měřítka, které nikde neprojedou? Firma Piko vyráběla koleje o poloměru 193 mm, tam by ten správně zkrácený X vybočoval tak, že by byl nepoužitelný. A co se týče toho motorového vozu, tak ten byl zkrácený kvůli pohonu. Ten ozubený váleček, co poháněl dvojkolí, by se při správném zkrácení dostával mimo záběr toho kolečka, co ho pohánělo. Je potřeba se podívat zespodu na model, popsat na omezeném prostoru se to nedá.
03.11.2015 (10:26)  
Trainmaniak: proporcionální zkrácení sedí. Zrovna tak tehdy vyráběné rychlíkové vozy DR (a ČSD) typu Y (24,5 m) ve velikosti N odpovídaly svou modelovou délkou 145 mm skutečné délce 23,2 m. Pamatuji se, že ve stejné době vyráběla západoněmecká firma Arnold rychlíkové vozy DB typu X (26,4 m) v nezkrácené modelové délce, a ty byly ve velikosti N dlouhé 165 mm. PIKO dělal podobné kompromisy i v H0.
03.11.2015 (11:54)  


Tak přeci. A ještě k tomu to má vlek, který, pokud je mi známo, ani neexistoval. Maximálně jezdily 001 a 002 spojené při nějakých testech. Ale design obou se lišil.
02.11.2015 (23:15)  
Kolego, smekám! Můžu gratulovat k přírůstku do sbírky, nebo je motorák půjčený? Každopádně se to sakra povedlo (a jen hnidopich jako já by srovnával stíny na modelu a na pozadí, ale vpředu je částečný šotomrak, vím :-)))
03.11.2015 (7:30)  


Tohle je přírůstek za zatraceně atraktivní cenu. Za běžnou bych do toho nešel. A nekaz mi radost z toho, že mám k ruce fotolampy. :-)
02.11.2015 (10:59)  
Model tohoto motorového vozu (spolu s vlečným vozem) vyráběla kdysi dávno (cca 1972-75) také firma PIKO ve velikosti N.
02.11.2015 (13:04)  


To sedí. Jen mi přišel proporcionálně "kompromisní", tedy poněkud kratší, než by měl být. Díval jsem se na něj před týdnem v jedné prodejně za sklem.
02.11.2015 (7:29)  
Další informace možno nalézti zde: http://www.ferkeltaxe.de/173/173.htm
31.10.2015 (15:48)  
Jak píše M 474 003, technicky je to analogie 842 a osudem zase těch M 474. Dva prototypy a konec. Byly to, s výjimkou VT 18.16, jediné poválečné 4nápravové motoráky u DR. Zatímco nedodání M 474.0 bylo u ČSD řešeno nasazováním M 152.0 a T 466.0, u DR se šlo cestou V 100. Ferkeltaxe byly vyrobeny, vzhledem k rozsahu sítě DR, v celkem nízkém počtu (ca 150 kusů).
31.10.2015 (11:36)  
VT 4.12, vyrobeno v Bautzen ve dvou exemplářích v polovině šedesátých let. Více zde: https://de.wikipedia.org/wiki/DR-Baureihe_VT_4.12
31.10.2015 (10:54)  
Věda a technika mládeži 1968, č. 6 str. 215, pokud máš možnost si to někde vypůjčit. Dá se to porovnat s 842. Soudruzi v NDR to měli o 20 let dříve.
registrovaný uživatel Etienne  mail  
Počet komentářů uživatele81 »fotek 0
31.10.2015 (10:25)  
copak je to za stroj, vůbec mi to není povědomé!

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko