..: Fotogalerie - detaily fotografie 377.0504 :..
 

377.0504


377.0504Informace o fotografii:
 - Místo focení: Borová
 - Datum: 7.2.2015
 - Autor: Trainmaniak 
 - Pozn.: Velikost TT; model firmy
Tillig
 - Zobrazeno: 6171x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 10
 - Rating od uživatelů:
 9

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

12.02.2015 (13:59)  
Je to od Tilliga nepletu se? Bude recenze na trainmanii? Abychom to všichni viděli Roco vs. Tillig?
12.02.2015 (17:49)  


Ano, je. Ano, bude.
12.02.2015 (9:51)  
Všechno fajn, ale zdá se mi to "také nedorobené" - chybí kouř a na sloupu nejsou dráty.
12.02.2015 (11:53)  


To už tady bylo. Když tam přimaluju kouř, zase bude prskat někdo jinej, že že už to není echt model. Dráty tam nechci z praktických důvodů. Prostě je to MODEL a samozřejmě tam některé prvky z reálu chybět budou.
11.02.2015 (19:46)  
Na nosníku vpravo je vidět, že most je na hranici únosnosti a lehce se deformuje do vývrtky. Předpokládám, že s touto deformací projektanti počítali. Nebo byl most vytvarován podle tvaru svršku? To by se jednalo o průkopnickou konstrukci v inflexním bodě, kde na levý oblouk navazuje oblouk pravý;-).
11.02.2015 (17:31)  
Toto téma se tady kdysi probíralo a traťovka už tehdy tvrdila, že to nespadne. A nespadlo :-) http://www.zelpage.cz/fotogalerie/ostatni/mod/mod184.html
Ale určitě by tomu nějaká rozšiřovací kamufláž po obvodu, zvaná "šotonosníky" pomohla...
Takže 5* s výstrahou.

Lapil: díky za osvětu, je fajn, když tomu někdo rozumí.
11.02.2015 (17:27)  
Snad to bude pro někoho zajímavé:
U dlouhých nosníků a vysokých sloupů není pro dimenzování ani tak rozhodující pevnost materiálu. Většinou rozhoduje něco, čemu se říká štíhlost a následně vzpěrná pevnost; vlastně jde o to, že když se opřete o tenkou hůlku, tak se nerozmáčkne, ale ohne a zlomí. A proto jsou nahoře ty rozpěry, aby se horní pás vodorovně nevlnil.
Podobných mostů kdysi pár spadlo, než tuším pánové Euler (ten s tím číslem) a Gauss (ten s tou křivkou :-)) dali dohromady tu matematiku, se kterou se to dá spočítat tak, aby to nepadalo a zároveň nebylo zbytečně tlusté čili těžké a drahé.
Vlastně proto, že příliš štíhlé konstrukce nefungují, máme všichni představu, jak by třeba zrovna mosty měly vypadat a strojaři označují stavařskou ocel za stavařské bláto, protože stavět z drahé festovní oceli je - právě kvůli štíhlosti - prostě zbytečné. Pokusíte-li se opřít (ne zavěsit!) o opravdu tenkou větvičku nebo nějakou stejně tenkou ocelovou tyč, uhne vám pod rukama ta i ona, přestože když jednu a druhou použijete jako závěs, je ta nejobyčejnější stavařská ocelová zhruba 20x pevnější, než dřevěná.
11.02.2015 (16:42)  
Chary/Týnec: ten ratajský most má rozpětí odhadem nějakých 50-60 m, ten vranovicko-pohořelický neznám, ale odhadoval bych jej na rozpětí 25-30 m. Takže oba jsou relativně dlouhé a podle toho dimenzované. Pamatuji si na 3 subtilní příhradové mosty o rozpětí 10-15 m přes Výrovku na trati Pečky - Plaňany, které ale byly nahrazeny plechovými skříňovými nosníky při rekonstrukci tratě v 80. letech. Podobný subtilní most býval mezi Kutnou Horou hl.n. a Kutnou Horou městem přes Vrchlici (Pách). Neuvědomuji si však, zda tam ještě je nebo zda byl už také nahrazen něčím novým. Ty by tak nejspíš odpovídaly tomu mostu na fotce. Nicméně, přes ten zobrazený most by takový obr, jakým je pruská P8 (ČSD 377.0), měl omezenou rychlost na takových dobrých 10 km/h...
11.02.2015 (14:40)  
Zde ještě jeden odkaz, most s dolní mostovkou a nahoře nespojenými nosníky...trať Vranovice Pohořelice

http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/475203.jpg
11.02.2015 (14:30)  
V Ratajích je taky óbrmost http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/742257.jpg

Je vůbec někde nějaký skutečný most podobné konstrukce jako na této fotce?
11.02.2015 (14:26)  
Týnec: Most je na fotce opravdu hodně tenký, tyto nosníky připomínají spíš lávku pro chodce. I když při sledování modelového kolejiště in natura bychom si toho asi nepovšimli, leč na fotce to vyniklo. Naopak v odkazu je most sovětského typu (podobné se nacházejí na ŠRT, předpokládám, že toto je někde na Ostravsku) dimenzovaný na nápravová zatížení min. 25 tun. Možná po něm také jezdí převozy oceli v tekutém stavu. Běžný most na běžné trati by měl být někde mezi...
Jinak fotka za 5*
11.02.2015 (13:37)  
Fotografie: Krása, nádhera...

Slůvko k modelu: Přijde mně šířka nosníků u mostu neadekvátně tenká...:-) Pro srovnání třeba zde
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/742074.jpg
11.02.2015 (14:07)  


Je to starý most z dob BTTB. Má to sílu asi 1,5 mm, odhaduji. V přepočtu má ten mostek na délku asi 13 metrů, tak nevím, jestli to není dostačující. Nejsem schopen posoudit.

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko