Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
751.053-0 | |
Informace o fotografii: - Úsek: Bylany - Chrudim město - Datum: 17.8.2001 - Autor: TomBart - Zobrazeno: 7186x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 10 - Rating od uživatelů: 8 | |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
1 2 | Zpráv na stránku: |
Znáhledu jsem myslel, že se jedná o reálný pohled, nikoliv model. Jinak pvedené, pěkné, líbí se mi, jak jsou věrohodné ty kmeny na vozech.
hank: když už se bavíme o kostelech a Tys mi tak pěkně nahrál, tak to napíšu: je naprosto legitimní si myslet, že na modelu železnice je hlavní železnice, zvlášť pokud má mít model pedagogickou hodnotu a vychovat budoucího vzorného železničáře. Jenže tenhle předpoklad zvláště u modulů neplatí a my si holt musíme odchodit těch čtyřicet let po poušti, než nositelé této pravdy - promiň - vymřou. Naprosto s Tebou souhlasím v tom, co píšeš o obecných pravidlech krajinotvorby, o vlakodromech a přeplácanosti, ale v tomto konkétním případě míří Tvoje kritika mimo.
Modulovka není velké kolejiště s jedním výtvarným záměrem rozsekané na díly, ale pravý opak, řada individuálně zvolených témat, tozpracovaných podle konkrétního okrajového zájmu autora, který se na celek ohlíží jen v tom, aby to šlo sešroubovat a na setkání je modul jen kusem koleje a žádný krajiný dojem nevzniká, protože souvislá krajina tu prostě není. Na setkání platí Zuskovo poznání, že kolejiště je jeviště, nakterém hrají vlaky a jeho výtvarné řešení se řídí pravidly pro scénu , nikoli pro obraz. Z toho, že řada setkání, kde se jezdilo víc na překližce než na trávě, byla hodnocena jako úspěšná, usuzuju, že i moduláři vnímají potřebu krajiny jako méně významnou. Pro výtvarně povedené oduly často platí,že když si stoupneš sem, tak TO uvidíš, ze všech ostatních míst je to jen kolej s křovím okolo.
Autorovi se naopak zcela dokonale podařilo vytvořit s pidikostelíkem monumentální dojem, což lze naopak na mnoha příkladech barokních staveb dokumentovat jako záměr architekta.
Modulovka není velké kolejiště s jedním výtvarným záměrem rozsekané na díly, ale pravý opak, řada individuálně zvolených témat, tozpracovaných podle konkrétního okrajového zájmu autora, který se na celek ohlíží jen v tom, aby to šlo sešroubovat a na setkání je modul jen kusem koleje a žádný krajiný dojem nevzniká, protože souvislá krajina tu prostě není. Na setkání platí Zuskovo poznání, že kolejiště je jeviště, nakterém hrají vlaky a jeho výtvarné řešení se řídí pravidly pro scénu , nikoli pro obraz. Z toho, že řada setkání, kde se jezdilo víc na překližce než na trávě, byla hodnocena jako úspěšná, usuzuju, že i moduláři vnímají potřebu krajiny jako méně významnou. Pro výtvarně povedené oduly často platí,že když si stoupneš sem, tak TO uvidíš, ze všech ostatních míst je to jen kolej s křovím okolo.
Autorovi se naopak zcela dokonale podařilo vytvořit s pidikostelíkem monumentální dojem, což lze naopak na mnoha příkladech barokních staveb dokumentovat jako záměr architekta.
Dovolím si taky komentář: podle mne je modul sakra povedený, vždyť takhle skloubit trať s něčím, co z principu vyžaduje velký prostor, se nepovede pokaždé. Myslím jen, že fotce trochu zbytečně ubližuje čistě boční pohled, je to takové jakoby ploché a bez života. Ale prošel jsem si Tomem odkazovanou diskuzi a našel dvě fotky, které mají větší šťávu:
http://goo.gl/Q7rbh3 a http://goo.gl/ZGHmbE
U té první bych odstranil kolizi stromu s věží (posunutým záběrem) a ta druhá je po doladění kukuřice v pozadí taky suprová. Současně ta druhá fotka krásně ilustruje autorův názor, že jde primárně o model krajiny. Protože kdyby to byl model vlaku (na focení, jak má Trainmaniak), ty "zatracený" sloupy by byly vyndavací :-D
http://goo.gl/Q7rbh3 a http://goo.gl/ZGHmbE
U té první bych odstranil kolizi stromu s věží (posunutým záběrem) a ta druhá je po doladění kukuřice v pozadí taky suprová. Současně ta druhá fotka krásně ilustruje autorův názor, že jde primárně o model krajiny. Protože kdyby to byl model vlaku (na focení, jak má Trainmaniak), ty "zatracený" sloupy by byly vyndavací :-D
TomBart, (gp): Je to věc názoru a soudě podle toho, kolik kladných bodů jsem dostal, je můj názor považován za stejně legitimní jako váš. Já už bohužel hodně pamatuju a když jsem kdysi dávno - ano, v dobách, kdy kdekdo stavěl ty vlakodromy a leckdo za ně sbíral i ceny na modelářských soutěžích - bral modelářský rozum, byl jsem díkybohu ovlivněn lidmi, kteří mě učili, že na modelu železnice je hlavní železnice, tak jestli dovolíte, s tímhle názorem už se pokusím i umřít.
TomBart: Přece zdůraznění hlavního motivu neznamená, že jím musí být kolejiště přecpané. Totéž by mělo dle mého názoru platit i o modulech.
BTW, nejvíc desítek jsem tady dal trainmaniakovi, právě proto, jak pracuje s perspektivou. A je celkem jedno, že místo kulisy používá skutečnou krajinu. Jde o to vnímání perspektivy. V tomhle ohledu tady na něj má jen málokdo - možná ještě Zlámalík nebo Míra Volek. Ale vždyť i ty, TomBarte, jsi dokázal, že s tím umíš pracovat, viz tady
http://www.zelpage.cz/show.php?image=mod273
nebo tady
http://www.zelpage.cz/show.php?image=mod154
(gp): Ne každý kostel je komponován do krajiny tak, aby ohromil dojmem velikosti. Ale nechce se mi tady dělat přednášku a zahrnovat vás příklady. Kdo chodí po krajině a případně ji zkouší fotit, určitě to vnímá.
Zřejmě tady jde o to mít aspoň trochu výtvarné vnímání krajiny a vztahu jejích jednotlivých prvků. Někomu je dáno od pánaboha, někdo se to snaží nacpat do hlavy (nebo do duše?) horko-těžko, ale snaží, někdo se holt ani nesnaží a někdo ani neví, o čem je řeč. Mně seshora dáno nebylo, tak se to aspoň snažím pobrat rozumem a dávám to sem přežvejkané svojí šedivějící hlavou v naději, že to třeba někomu pomůže. Nic víc, nic míň. Dál si to snad každý přebere sám.
TomBart: Přece zdůraznění hlavního motivu neznamená, že jím musí být kolejiště přecpané. Totéž by mělo dle mého názoru platit i o modulech.
BTW, nejvíc desítek jsem tady dal trainmaniakovi, právě proto, jak pracuje s perspektivou. A je celkem jedno, že místo kulisy používá skutečnou krajinu. Jde o to vnímání perspektivy. V tomhle ohledu tady na něj má jen málokdo - možná ještě Zlámalík nebo Míra Volek. Ale vždyť i ty, TomBarte, jsi dokázal, že s tím umíš pracovat, viz tady
http://www.zelpage.cz/show.php?image=mod273
nebo tady
http://www.zelpage.cz/show.php?image=mod154
(gp): Ne každý kostel je komponován do krajiny tak, aby ohromil dojmem velikosti. Ale nechce se mi tady dělat přednášku a zahrnovat vás příklady. Kdo chodí po krajině a případně ji zkouší fotit, určitě to vnímá.
Zřejmě tady jde o to mít aspoň trochu výtvarné vnímání krajiny a vztahu jejích jednotlivých prvků. Někomu je dáno od pánaboha, někdo se to snaží nacpat do hlavy (nebo do duše?) horko-těžko, ale snaží, někdo se holt ani nesnaží a někdo ani neví, o čem je řeč. Mně seshora dáno nebylo, tak se to aspoň snažím pobrat rozumem a dávám to sem přežvejkané svojí šedivějící hlavou v naději, že to třeba někomu pomůže. Nic víc, nic míň. Dál si to snad každý přebere sám.
29.08.2014 (21:11)
Já si myslím, že oba pohledy na věc jsou správné, ale jde o to s tím vhodně pracovat. Je to prostě o diskuzi, třeba někdy osobně u nás na výstavě.
Jinak na tom modulu toho je trochu víc viz něco zde http://diskuze.modely.biz/viewtopic.php?f=42&t=4010&start=870
Jinak na tom modulu toho je trochu víc viz něco zde http://diskuze.modely.biz/viewtopic.php?f=42&t=4010&start=870
Hank: je to udělaný přesně tak, jak to má být. Chtít potlačit mohutnost kostela je pitomost, kostely se naopak stavějí a do krajiny komponují tak, aby působily jako veliké, což se autorovi báječně povedlo.
Mimochodem, ten kostel je od kolejí 200 m, což by v hánule dělalo přes dva metry, což je dost i na normální kolejiště, natož na modul.
Mimochodem, ten kostel je od kolejí 200 m, což by v hánule dělalo přes dva metry, což je dost i na normální kolejiště, natož na modul.
28.08.2014 (22:36)
Luban H.: já jsem tam byl se velkym 423, byla to moravanská MUVka a kontrolovali rozchod kolejí a další podobné věci (nejsem odborník, takže nevím co přesně)
velkej423:
Myslíš jako model, nebo ve skutečnosti? Pak-li je to ve skutečnosti, rád bych o tom věděl více, protože já měl za to, že to tam už není průjezdné...
Myslíš jako model, nebo ve skutečnosti? Pak-li je to ve skutečnosti, rád bych o tom věděl více, protože já měl za to, že to tam už není průjezdné...
28.08.2014 (22:20)
Já tam mám minulý týden vyfocený skutečný vlak.
28.08.2014 (20:26)
hank: Tak nekecej a udělej to.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci - otázky a odpovědi
Info
informacni okenko