..: Fotogalerie - detaily fotografie 434.2343 :..
 

434.2343


434.2343Informace o fotografii:
 - Úsek: Střelice - Radostice
 - Datum: 3.8.1974
 - Autor: Drahos Svestka 
 - Zobrazeno: 5296x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 10
 - Rating od uživatelů:
 10

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2 3      Zpráv na stránku:   
24.08.2014 (21:15)  
To jsem bohužel o pár let minul. Musela to být nádhera, všechny stanice na 083 i 084 obsazené, několik nákladů za den, obsazená stavědla a všude mechanické šraňky (ty tam byly na několika místech ještě loni). Páry, v rumburském uzlu čilá vlakotvorba. Bremzáci, koloťukové, vechtři. Vilémovský i brtnický viadukt zahalený do kouře. To už se dnes už jen těžko představuje. Jezdilo se tam vůbec něco nákladního v sedmdesátých letech diesely?
24.08.2014 (22:00)  


Byla to NESKUTEČNÁ nádhera. Poprvé jsem navštívil českolipsko a Rumburk v zimě 1974. Kromě hurvínků M 131.1 a v Č.Lípě pár Sergejů na náklady směr Nymburk nic než pára...modří papoušci, vyleštěné a vyparáděné štokry...i 524.1 v Rumburku zářily čistotou. V Č.Lípě navíc ještě ušaté (v místním názvosloví to byl "bulík"/jinak řada 464.0/ do Liberce a Lovosic. Strojovka v Rumburku vydržela v parní trakci až do léta 1979. Pak už jsem tam nejezdil...takže s těmi diesely nemůžu dát spolehlivou odpověď. Ale byly to sklonově náročné tratě, zároven nepřípustné Sergejům nebo jiným těžkým vozidlům..takže tipuju i v nákladní dopravě Č.Lípa-Rumburk brejle T 478.3, co ale jezdilo na lokálkách ve Šluknovském výběžku, nemám potuchy. Možná T 466? On bude někdo vědět...
24.08.2014 (21:08)  
Je to tak. Ještě že tu mám toho "tiskového mluvčího".
Snad jen pro zajímavost. V GVD 1978/79 jezdily ještě 3 pětikoláky: 1109,1110 a zmíněná 1117. Jen "buštěhradka" 524.102 už byla odstavená.
24.08.2014 (9:23)  
Děkuji za vyčerpávající informaci. Aspoň že se dochovalo číslo 1110...
registrovaný uživatel hank 
Počet komentářů uživatele259 »fotek 0
24.08.2014 (7:56)  
NIcKON: Drahoš tu není, tak to s dovolením zkusím zase já:
524.102
524.1109
524.1110
524.1117

Ta 102 předtím (1972) dlouho stála studená spolu s dalšími letohradskými šroty v Lanšperku a v Rumburku ji zprovoznili s údajným záměrem zachránit ji coby poslední dochovanou buštěhradku řady Va pro muzeum. Proč se nepodařilo, to ať okomentuje někdo povolanější...
24.08.2014 (0:24)  
Moc zajímavá doplňující informace s tím pětikolákem. Kolik jich tehdy vůbec v Rumburku bylo, pane Drahoši? A byly všechny čísel 524.111x?
registrovaný uživatel hank 
Počet komentářů uživatele259 »fotek 0
22.08.2014 (12:19)  
Zdeněk Šindlauer: Mezi námi řečeno, ono to v první půlce 70. let s tou údržbou dvojek na rosickém nebylo moc slavné... jeden čas byly v tzv. kolektivním turnuse (což mělo podobné důsledky jako obsazování letmo - žádná mašina nebyla ničí a nikdo za nic nemohl - ale to jste určitě v Lípě znali taky...) a podle toho vypadaly. Pak se naštěstí vrátily do turnusů, takže ke konci jejich nasazování se situace trochu zlepšila. BTW, ona i výše zmíněná 556.0203 byla před r. 1972 (nebo 73? už si nepamatuju) letmo a podle toho vypadala. Do ŽOSky ale už šla s tím, že ji měl Zdeněk Hájek vyhlédnutou a po celou dobu opravy si ji tam náležitě hlídal, takže dostala barevné uši, střechu kuchyně a uhlák tendru a pokud si dobře pamatuju, tak i čtyřhlasou píšťalu z nějaké mazutky nebo němky. Pak ji měl po celý zbytek období vozby zbýšovského uhlí do Oslavan v turnuse a byla radost na ni pohledět.
22.08.2014 (11:15)  
Hank: díky za informace - já to myslel tak, zda by na tu místní zátěž muselo depo z posledních sil udržovat ty dvojky - ona za ně na tyhle výkony tehdy asi nebyla motorová náhrada - leda nějaké spřežení karkulek.
22.08.2014 (12:51)  


Pane Zdeňku, máte naprostou pravdu...motorová náhrada za čtyřkoláky opravdu žádná nebyla. Neexistovalo mot.hnací vozidlo s tak nízkým nápravovým zatížením a o odpovídajícím výkonu. Nicméně úplný konec parního provozu na tomto rameni byl už tak trochu improvizací. V závěrečném období (řekněme roky 1977-78) už zůstaly v provozu pouze stroje 434.2134 a 2291. S tím už nebylo možno sestavit turnus, natož odvézt požadovanou zátěž. Vyřešilo se to tak, že do doby, než byl uveden do provozu nový viadukt, pendlovaly oba čtyřkoláky z Moravských Bránic do Hrušovan (nejvyšší přípustné nápravové zatížení přes starý most bylo právě 14 tun) a na úseku Brno Mal.-Mor.Bránice vozily zátěž štokry (byla zde např.často k vidění celkem pěkně udržovaná 556.0159, která přišla z Břeclavi).
Možná málokdo ví, že při dynamických zkouškách nového viaduktu, které probíhaly na přelomu října a listopadu 1978, byl použit "pětikolák" 524.1117 depa Česká Lípa, strojová stanice Rumburk.
registrovaný uživatel hank 
Počet komentářů uživatele259 »fotek 0
22.08.2014 (7:10)  
Zdeněk Šindlauer: I počaly by si, počaly...
Výstavbu JEDU by 100% zajistily vlaky vedené odklonem přes Břeclav (stejně se tak často jezdilo...) a místní zátěže (tehdy hlavně do Mor. Krumlova, především pro Hutní montáže a uhelné sklady) zase nebylo tolik, aby se nedala zvládnout stejným způsobem. "Dálková" osobní doprava v podstatě existovala jen v úseku Brno - Znojmo a už tehdy stejně většina lidí jezdila autobusy (dostat se např. ve Znojmě v pondělí ráno do brněnského busu bylo umění a to dělnické i studentské spoje jezdily v krátkých intervalech a byly x-násobně posilovány). Problémem v osobní dopravě by zřejmě byla - podobně jako dnes - relace Brno - Moravský Krumlov, kterou na silnici převést prostě nelze. Ale tehdy standardní dvěstědvaašedesátky přes most mohly. Ono to už tehdy bylo jako dneska: Většina významnější osobní frekvence ze směru od Brna se odehrávala řekněme po Bohutice, dál už i tehdy jezdívaly vlaky poloprázdné a v úseku Miroslav - Hrušovany by člověk mimo špičky spočítal cestující na prstech jedné ruky. Výjimkou byly nedělní večery a páteční odpoledne s davy znojemských středoškoláků a učňů dojíždějících na brněnské internáty. Ty spěšné vlaky s provozem v pátek a neděli se zaváděly hlavně kvůli nim.
22.08.2014 (0:00)  
Kdepak, dvojky - ty se na akátové dráze nikdy neokoukají! Kolikrát jsem přemýšlel, co by si tehdy ČSD byly bývaly počaly, kdyby byl ivančický viadukt nedej Bože dokončen tak o tři, čtyři roky později ...
21.08.2014 (20:44)  
má nakřivo hvězdu... ;)
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko