..: Fotogalerie - detaily fotografie Železniční nehody - I. :..
 

Železniční nehody - I.


Železniční nehody - I.Informace o fotografii:
 - Místo focení: Nymburk hlavní nádraží
 - Datum: 22.6.1895
 - Autor: topič  Poslat email autorovi
 - Pozn.: Album železničních nehod -
autor neznámý - sbírka
T.Beck
 - Zobrazeno: 9466x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 9
 - Rating od uživatelů:
 10

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel hank 
Počet komentářů uživatele259 »fotek 0
19.12.2013 (20:59)  
O StEGovských engerthkách řady IVe resp. 22 - pozdější řady 14 kkStB a 250 MÁV - je podrobný dvoudílný článek Radoslava Kolomého ve Světě železnice 2009/1(29), str. 36 a 2009/2(30), str. 14.

Edit: Ta fotka je u článku taky, jde o lokomotivu IVe 430 a ten pejsek je na ní vyretušovaný :-)
registrovaný uživatel stoupa  mail  
Počet komentářů uživatele3720 »fotek 0
19.12.2013 (18:15)  
Stegovka - typ Engerth:

Mašina s podpůrným tendrem a bez běhounů. Osvědčila se do kopců na nákladech (proto BEB - Kladno), a zvítězila v opravdu veřejné koukatelné soutěži pro stroj na Semmering. (dokonce řetězový pohon nárav tendru - neosvědčil se , demontován). http://de.wikipedia.org/wiki/Engerth-Lokomotive

Z toho lze snadno dovodit, že v 50. a 6O. letech rozšířené stroje B + tendr (bez běhounů, tendr nepodůrný) jsou Engerthkami nazývány chybně (potažmo i B 1 Saských královských drah).

První postavil ing. Wilhelm von Engerth v lokomotivce Cockerill v Seraingu (Belgie) a následně v Esslingenu.
https://www.google.de/search?q=Lok+Engerth&safe=off&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=vSGzUuf3G8LAkQfk8IGQDg&ved=0CDYQsAQ&biw=1024&bih=652

K Saským strojům existuje 2dílný atlas (Transpress), nebo klikat a klikat a klikat... Klasická Engerthka tam myslím není.
19.12.2013 (14:53)  
Stoupa: prosím tě, osvětli mi, které engertky jezdily v Sasku? Trošičku jsem se o ně zajímal, Pokud vím, jezdily na obou větvích StEGu, Jižní dráze, Buštěhradské dráze, pak ve Švýcarsku a Francii. Rád bych si rozšířil obzory.
Dnes jsou zachovány z konstrukce Engerth stroje KLADNO v NTM Praha, GENF v Dopravním muzeu Luzern a L´ADOUR v muzeu SNCF v Malhůzách. V modelu existuje např. lokomotiva KAPPELEN Rakouské jižní dráhy (Südbahn). Dokonce se před léty uvažovalo o postavení její repliky, sešlo z toho.
19.12.2013 (12:25)  
Na prvotinu to autor zvládl bravurně :-) A větev v levém horním rohu tvoří decentní kulisu, již onehdá bylo zvykem zachytit pohled na vlak zarámovaný do stromoví (vpravo by větev rušila) , autor Šepli je jistě inspirován snímky starých mistrů...
19.12.2013 (10:21)  
Ahtisaari: Byly u fotky vytčeny některé nedostatky, jak uvádíš. Ve finále nebyly až tak strašné a fotku jsme se rozhodli publikovat.
Abych byl přesný, autor nám odvětil, že na to dlabe, protože se ve svým věku už nenechá nějakýma cucákama buzerovat a že to přefocovat nebude. Vzhledem k tomu, že to byla jeho prvotina, tak jsme to pustili. :-)
19.12.2013 (7:34)  
No, sloup z vozu a divný pes v popředí jsou jedna věc.
Ale jednak se to kácí (hlavně tedy ten druhý osobní a první za tendrem), druhak je to celý nějaký mázlý a flaška v tom možná taky hrála roli.

Převod do ČB je super nápad, vypadá to dobově realisticky - i ten kompars vlevo.

S násvitem smůla, no - zajímavé události by se vůbec měly dít po světle, tady to Slunci evidentně nevyšlo a fotka z druhé strany by nebyla tak zajímavá.

Taky kompozice nic moc - na středovku to nemá koule a určitě bych řezal vpravo celý ty otevřený dveře - zbytečně strhávají pozornost...

Ten nádech je super, skoro tak dobrý jako Instagram, ale tipnul bych kombinaci polosépiového filtru a hodně dobré retro ladění v PS...

Taky ten bordel na objektivu by slušel vyčistit, takhle to vypadá jak z konce 19. století.

Jo a proč ti to šumí, když děj stojí, světla fůra a evidentně by stačilo ISO 100?


(Pro pořádek - text výše JE ironie.
Fotka je skvělá, nejen dokumentačně.:-)
18.12.2013 (22:01)  
hank: Satteltank, v Anglii hojně rozšířený Saddletank http://goo.gl/lKgZoL neboli sedlová nádrž (vana)
registrovaný uživatel hank 
Počet komentářů uživatele259 »fotek 0
18.12.2013 (21:27)  
Šepli: Když pominu různé kopie, tak zřejmě nejstarší evropskou provozuschopnou parní lokomotivou je rakouský Licaon původní řady VII Severní dráhy císaře Ferdinanda, později ř. 289 kkStB, z roku 1851. Ani on však není v původní podobě, míval vlečný tendr, nemíval budku, i "Satteltank" (příčí se mi říkat vana, ale jak se to vlastně řekne správně česky?) byl dosazen dodatečně. Viz třeba tady: http://de.wikipedia.org/wiki/KkStB_289.
18.12.2013 (16:58)  
Honza: Ano, tak by to být mohlo.
18.12.2013 (16:24)  
Ještě doplním, že jeden z účastníků srážky, zmiňovaný výstavní vlak byl, s téměř 100% pravděpodobností, mimořádný vlak z/na Národopisnou výstavu českoslovanskou v Praze 1895.
http://cs.wikipedia.org/wiki/N%C3%A1rodopisn%C3%A1_v%C3%BDstava_%C4%8Deskoslovansk%C3%A1_v_Praze_1895

Neštěstí se událo v sobotu.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko