Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Železniční nehody - I. | |
Informace o fotografii: - Místo focení: Nymburk hlavní nádraží - Datum: 22.6.1895 - Autor: topič - Pozn.: Album železničních nehod - autor neznámý - sbírka T.Beck - Zobrazeno: 9466x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 9 - Rating od uživatelů: 10 | |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
O StEGovských engerthkách řady IVe resp. 22 - pozdější řady 14 kkStB a 250 MÁV - je podrobný dvoudílný článek Radoslava Kolomého ve Světě železnice 2009/1(29), str. 36 a 2009/2(30), str. 14.
Edit: Ta fotka je u článku taky, jde o lokomotivu IVe 430 a ten pejsek je na ní vyretušovaný :-)
Edit: Ta fotka je u článku taky, jde o lokomotivu IVe 430 a ten pejsek je na ní vyretušovaný :-)
Stegovka - typ Engerth:
Mašina s podpůrným tendrem a bez běhounů. Osvědčila se do kopců na nákladech (proto BEB - Kladno), a zvítězila v opravdu veřejné koukatelné soutěži pro stroj na Semmering. (dokonce řetězový pohon nárav tendru - neosvědčil se , demontován). http://de.wikipedia.org/wiki/Engerth-Lokomotive
Z toho lze snadno dovodit, že v 50. a 6O. letech rozšířené stroje B + tendr (bez běhounů, tendr nepodůrný) jsou Engerthkami nazývány chybně (potažmo i B 1 Saských královských drah).
První postavil ing. Wilhelm von Engerth v lokomotivce Cockerill v Seraingu (Belgie) a následně v Esslingenu.
https://www.google.de/search?q=Lok+Engerth&safe=off&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=vSGzUuf3G8LAkQfk8IGQDg&ved=0CDYQsAQ&biw=1024&bih=652
K Saským strojům existuje 2dílný atlas (Transpress), nebo klikat a klikat a klikat... Klasická Engerthka tam myslím není.
Mašina s podpůrným tendrem a bez běhounů. Osvědčila se do kopců na nákladech (proto BEB - Kladno), a zvítězila v opravdu veřejné koukatelné soutěži pro stroj na Semmering. (dokonce řetězový pohon nárav tendru - neosvědčil se , demontován). http://de.wikipedia.org/wiki/Engerth-Lokomotive
Z toho lze snadno dovodit, že v 50. a 6O. letech rozšířené stroje B + tendr (bez běhounů, tendr nepodůrný) jsou Engerthkami nazývány chybně (potažmo i B 1 Saských královských drah).
První postavil ing. Wilhelm von Engerth v lokomotivce Cockerill v Seraingu (Belgie) a následně v Esslingenu.
https://www.google.de/search?q=Lok+Engerth&safe=off&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=vSGzUuf3G8LAkQfk8IGQDg&ved=0CDYQsAQ&biw=1024&bih=652
K Saským strojům existuje 2dílný atlas (Transpress), nebo klikat a klikat a klikat... Klasická Engerthka tam myslím není.
Stoupa: prosím tě, osvětli mi, které engertky jezdily v Sasku? Trošičku jsem se o ně zajímal, Pokud vím, jezdily na obou větvích StEGu, Jižní dráze, Buštěhradské dráze, pak ve Švýcarsku a Francii. Rád bych si rozšířil obzory.
Dnes jsou zachovány z konstrukce Engerth stroje KLADNO v NTM Praha, GENF v Dopravním muzeu Luzern a L´ADOUR v muzeu SNCF v Malhůzách. V modelu existuje např. lokomotiva KAPPELEN Rakouské jižní dráhy (Südbahn). Dokonce se před léty uvažovalo o postavení její repliky, sešlo z toho.
Dnes jsou zachovány z konstrukce Engerth stroje KLADNO v NTM Praha, GENF v Dopravním muzeu Luzern a L´ADOUR v muzeu SNCF v Malhůzách. V modelu existuje např. lokomotiva KAPPELEN Rakouské jižní dráhy (Südbahn). Dokonce se před léty uvažovalo o postavení její repliky, sešlo z toho.
Na prvotinu to autor zvládl bravurně :-) A větev v levém horním rohu tvoří decentní kulisu, již onehdá bylo zvykem zachytit pohled na vlak zarámovaný do stromoví (vpravo by větev rušila) , autor Šepli je jistě inspirován snímky starých mistrů...
Ahtisaari: Byly u fotky vytčeny některé nedostatky, jak uvádíš. Ve finále nebyly až tak strašné a fotku jsme se rozhodli publikovat.
Abych byl přesný, autor nám odvětil, že na to dlabe, protože se ve svým věku už nenechá nějakýma cucákama buzerovat a že to přefocovat nebude. Vzhledem k tomu, že to byla jeho prvotina, tak jsme to pustili. :-)
Abych byl přesný, autor nám odvětil, že na to dlabe, protože se ve svým věku už nenechá nějakýma cucákama buzerovat a že to přefocovat nebude. Vzhledem k tomu, že to byla jeho prvotina, tak jsme to pustili. :-)
No, sloup z vozu a divný pes v popředí jsou jedna věc.
Ale jednak se to kácí (hlavně tedy ten druhý osobní a první za tendrem), druhak je to celý nějaký mázlý a flaška v tom možná taky hrála roli.
Převod do ČB je super nápad, vypadá to dobově realisticky - i ten kompars vlevo.
S násvitem smůla, no - zajímavé události by se vůbec měly dít po světle, tady to Slunci evidentně nevyšlo a fotka z druhé strany by nebyla tak zajímavá.
Taky kompozice nic moc - na středovku to nemá koule a určitě bych řezal vpravo celý ty otevřený dveře - zbytečně strhávají pozornost...
Ten nádech je super, skoro tak dobrý jako Instagram, ale tipnul bych kombinaci polosépiového filtru a hodně dobré retro ladění v PS...
Taky ten bordel na objektivu by slušel vyčistit, takhle to vypadá jak z konce 19. století.
Jo a proč ti to šumí, když děj stojí, světla fůra a evidentně by stačilo ISO 100?
(Pro pořádek - text výše JE ironie.
Fotka je skvělá, nejen dokumentačně.:-)
Ale jednak se to kácí (hlavně tedy ten druhý osobní a první za tendrem), druhak je to celý nějaký mázlý a flaška v tom možná taky hrála roli.
Převod do ČB je super nápad, vypadá to dobově realisticky - i ten kompars vlevo.
S násvitem smůla, no - zajímavé události by se vůbec měly dít po světle, tady to Slunci evidentně nevyšlo a fotka z druhé strany by nebyla tak zajímavá.
Taky kompozice nic moc - na středovku to nemá koule a určitě bych řezal vpravo celý ty otevřený dveře - zbytečně strhávají pozornost...
Ten nádech je super, skoro tak dobrý jako Instagram, ale tipnul bych kombinaci polosépiového filtru a hodně dobré retro ladění v PS...
Taky ten bordel na objektivu by slušel vyčistit, takhle to vypadá jak z konce 19. století.
Jo a proč ti to šumí, když děj stojí, světla fůra a evidentně by stačilo ISO 100?
(Pro pořádek - text výše JE ironie.
Fotka je skvělá, nejen dokumentačně.:-)
hank: Satteltank, v Anglii hojně rozšířený Saddletank http://goo.gl/lKgZoL neboli sedlová nádrž (vana)
Šepli: Když pominu různé kopie, tak zřejmě nejstarší evropskou provozuschopnou parní lokomotivou je rakouský Licaon původní řady VII Severní dráhy císaře Ferdinanda, později ř. 289 kkStB, z roku 1851. Ani on však není v původní podobě, míval vlečný tendr, nemíval budku, i "Satteltank" (příčí se mi říkat vana, ale jak se to vlastně řekne správně česky?) byl dosazen dodatečně. Viz třeba tady: http://de.wikipedia.org/wiki/KkStB_289.
18.12.2013 (16:58)
Honza: Ano, tak by to být mohlo.
Ještě doplním, že jeden z účastníků srážky, zmiňovaný výstavní vlak byl, s téměř 100% pravděpodobností, mimořádný vlak z/na Národopisnou výstavu českoslovanskou v Praze 1895.
http://cs.wikipedia.org/wiki/N%C3%A1rodopisn%C3%A1_v%C3%BDstava_%C4%8Deskoslovansk%C3%A1_v_Praze_1895
Neštěstí se událo v sobotu.
http://cs.wikipedia.org/wiki/N%C3%A1rodopisn%C3%A1_v%C3%BDstava_%C4%8Deskoslovansk%C3%A1_v_Praze_1895
Neštěstí se událo v sobotu.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci - otázky a odpovědi
Info
informacni okenko