..: Fotogalerie - detaily fotografie 475.149 :..
 

475.149


475.149Informace o fotografii:
 - Místo focení: Lovosice
 - Datum: 5.3.1977
 - Autor: Drahos Svestka 
 - Zobrazeno: 4683x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 10
 - Rating od uživatelů:
 9

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

03.05.2015 (21:04)  
Jedna věc je řadit vůz s oddílem 1. třídy, druhá pak mít ji skutečně jako jedničku - viz třeba řidičáky 954 v Brně, kde se záhy začala jednička přelepovat papírem na dvojku,
03.05.2015 (19:19)  
Řazení první třídy do osobáků, zejména v podobě půlených jedniček, nebylo ještě v 80. letech výjimkou ani na trati 070 a soudě podle zdejší fotogalerie, jinde byly k vidění i dost zajímavé extrémy:
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/motorove-lokomotivy/750/750459.html
03.05.2015 (13:59)  
JK ml.: Ještě k tomu dotazu. Schválně jsem provětral archiv a prohlédnul si pár fotek z té oblasti. Skoro na všech fotkách jsou ty vozy ABa k vidění...převážně ještě s "krasiny" 456.0.
Pokud je na snímku 475.1 v Libochovicích, je to určitě Os vlak. Výtopna Louny začala dostávat pětasedmy kolem roku 1970 (a poději) právě jako náhradu za krasiny. Výjimkou byly 475.145 a 163, které přišly už v r.1968.
Mimochodem...ty "papíráky" byly na cestování asi nejlepší vozy, jaké pamatuju. Vozy Aa měly dokonce konstrukční rychlost 140 km/hod a vlakový rozhlas.
03.05.2015 (10:14)  
JK ml.: na sever od Prahy (také např. v osobních vlacích Děčín - Praha) bývaly v 70. letech vozy s 1. třídou vcelku běžné - jednalo se o ABa "papíráky" (rok výr. 1949-52), příp. Aa z roku 1957-58. Zpočátku se do osobáků řadily tak, jak byly, tj. s pruhem a označením 1. třídy, později, pokud prošly ještě nějakým stupněm opravy, se přeznačovaly na "Ba" a odstraňovaly se pruhy nad okny a "jedničky". Starší "ABa" mizely před rokem 1975, novější "Aa" vydržely o něco déle, snad až do začátku let osmdesátých. U cestujících byly dost oblíbené - byla to možnost svézt se první třídou i na kratší vzdálenost...
V pozdějších letech se takto "degradovaly" i novější vozy z produkce vagónky Bautzen, většinou ale bez přeznačování.
02.05.2015 (11:11)  
Tato fotka je super. Drahos, jsi velmi dobře.
Dieses Foto ist Super. Drahos, das hast Du sehr gut gemacht.
02.05.2015 (9:51)  
Drahoši nebo kdokoliv nemáte páru??? V žst Libochovice v kterémsi železničáři byl vyfocen s pětasedmou rychlík(?!) do Loun při křižování s hurvínky ....jedna "patrně" "Baika" tam měla dokonce do půlky pruh první třídy??? Je to možné?
02.05.2015 (10:32)  


Možné to je...ale rychlík to asi nebude-pokud se tedy nejednalo o nějaký odklon nebo mimořádnost (např.tzv.chmelový vlak-se studenty na chmelovou brigádu.) Přes Libochovice rychlíky nejezdily. Bude to nejspíš Os vlak a ty vozy 1.třídy tam občas bývaly zařazené...to tenkrát nebyla až taková zvláštnost.
01.05.2015 (23:26)  
Krásně čistá fotečka s pětasedmou.
01.05.2015 (11:46)  
Ad foto: V malé strojové stanici pod vrcholem Lovoš našlo v polovině 70.let svůj poslední domov několik strojů ř.475.1, které sem byly předisponovány převážně z Děčína (475.147, 149, 153, 179) a 475.1108 z Chomutova. Dosloužily na Mn, Pn a Os vlacích na rameni Lovosice-Úpořiny, Ústí nad Labem-Kralupy, Lovosice-Litoměřice a Roudnice nad Labem-Straškov.

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko