Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
475.149 | |
Informace o fotografii: - Místo focení: Lovosice - Datum: 5.3.1977 - Autor: Drahos Svestka - Zobrazeno: 4683x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 10 - Rating od uživatelů: 9 | |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
03.05.2015 (21:04)
Jedna věc je řadit vůz s oddílem 1. třídy, druhá pak mít ji skutečně jako jedničku - viz třeba řidičáky 954 v Brně, kde se záhy začala jednička přelepovat papírem na dvojku,
Řazení první třídy do osobáků, zejména v podobě půlených jedniček, nebylo ještě v 80. letech výjimkou ani na trati 070 a soudě podle zdejší fotogalerie, jinde byly k vidění i dost zajímavé extrémy:
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/motorove-lokomotivy/750/750459.html
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/motorove-lokomotivy/750/750459.html
03.05.2015 (13:59)
JK ml.: Ještě k tomu dotazu. Schválně jsem provětral archiv a prohlédnul si pár fotek z té oblasti. Skoro na všech fotkách jsou ty vozy ABa k vidění...převážně ještě s "krasiny" 456.0.
Pokud je na snímku 475.1 v Libochovicích, je to určitě Os vlak. Výtopna Louny začala dostávat pětasedmy kolem roku 1970 (a poději) právě jako náhradu za krasiny. Výjimkou byly 475.145 a 163, které přišly už v r.1968.
Mimochodem...ty "papíráky" byly na cestování asi nejlepší vozy, jaké pamatuju. Vozy Aa měly dokonce konstrukční rychlost 140 km/hod a vlakový rozhlas.
Pokud je na snímku 475.1 v Libochovicích, je to určitě Os vlak. Výtopna Louny začala dostávat pětasedmy kolem roku 1970 (a poději) právě jako náhradu za krasiny. Výjimkou byly 475.145 a 163, které přišly už v r.1968.
Mimochodem...ty "papíráky" byly na cestování asi nejlepší vozy, jaké pamatuju. Vozy Aa měly dokonce konstrukční rychlost 140 km/hod a vlakový rozhlas.
JK ml.: na sever od Prahy (také např. v osobních vlacích Děčín - Praha) bývaly v 70. letech vozy s 1. třídou vcelku běžné - jednalo se o ABa "papíráky" (rok výr. 1949-52), příp. Aa z roku 1957-58. Zpočátku se do osobáků řadily tak, jak byly, tj. s pruhem a označením 1. třídy, později, pokud prošly ještě nějakým stupněm opravy, se přeznačovaly na "Ba" a odstraňovaly se pruhy nad okny a "jedničky". Starší "ABa" mizely před rokem 1975, novější "Aa" vydržely o něco déle, snad až do začátku let osmdesátých. U cestujících byly dost oblíbené - byla to možnost svézt se první třídou i na kratší vzdálenost...
V pozdějších letech se takto "degradovaly" i novější vozy z produkce vagónky Bautzen, většinou ale bez přeznačování.
V pozdějších letech se takto "degradovaly" i novější vozy z produkce vagónky Bautzen, většinou ale bez přeznačování.
Tato fotka je super. Drahos, jsi velmi dobře.
Dieses Foto ist Super. Drahos, das hast Du sehr gut gemacht.
Dieses Foto ist Super. Drahos, das hast Du sehr gut gemacht.
Drahoši nebo kdokoliv nemáte páru??? V žst Libochovice v kterémsi železničáři byl vyfocen s pětasedmou rychlík(?!) do Loun při křižování s hurvínky ....jedna "patrně" "Baika" tam měla dokonce do půlky pruh první třídy??? Je to možné?
02.05.2015 (10:32)
Možné to je...ale rychlík to asi nebude-pokud se tedy nejednalo o nějaký odklon nebo mimořádnost (např.tzv.chmelový vlak-se studenty na chmelovou brigádu.) Přes Libochovice rychlíky nejezdily. Bude to nejspíš Os vlak a ty vozy 1.třídy tam občas bývaly zařazené...to tenkrát nebyla až taková zvláštnost.
01.05.2015 (23:26)
Krásně čistá fotečka s pětasedmou.
01.05.2015 (11:46)
Ad foto: V malé strojové stanici pod vrcholem Lovoš našlo v polovině 70.let svůj poslední domov několik strojů ř.475.1, které sem byly předisponovány převážně z Děčína (475.147, 149, 153, 179) a 475.1108 z Chomutova. Dosloužily na Mn, Pn a Os vlacích na rameni Lovosice-Úpořiny, Ústí nad Labem-Kralupy, Lovosice-Litoměřice a Roudnice nad Labem-Straškov.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci - otázky a odpovědi
Info
informacni okenko