..: Fotogalerie - detaily fotografie ...a zezadu do toho buší postrk 556.0255 :..
 

...a zezadu do toho buší postrk 556.0255


...a zezadu do toho buší postrk 556.0255Informace o fotografii:
 - Místo focení: Novina
 - Datum: 4.8.1975
 - Autor: Drahos Svestka 
 - Zobrazeno: 10360x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 10
 - Rating od uživatelů:
 10

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
05.03.2015 (13:07)  
Keprt: Měl jsem to napsat přesněji, že bys těžko hledal fotku z provozu na trati. Topírenský posun nebo přestavování ve stanici jsem na mysli neměl. Jak píše Drahoš, světla z mašin se v depu mohla sundat kvůli opravě, petrolejová kvůli dolití petroleje, výměně knotu, skla nebo na kanále, kde mohla při čištění dýmnice dojít úhony atd. :-)
04.03.2015 (14:12)  
Autor dotazu si to tady tiše čte a přebírá si to :-)

Původní dotaz směřoval jak na pozičky, tak na reflektor. Slovem svítilna jsem chtěl pojmout obě kategorie, pokud se v slangu používá jen pro reflektor, nevěděl jsem to.

Co mi z příspěvků plyne:
1) reflektor - nemusí být, jezdilo se i bez něj, zřejmě bez nějaké velké újmy kohokoliv zúčastněného.
2) pozičky - musí svítit. Ptal jsem se zde, kvůli vymláceným sklům. Jak poznamenává gp, svítí žárovka, nikoliv sklo. Jasný.
Fotografie pana Švestky http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/hist562.jpg - předpokládám, že zobrazuje stroj sloužící (momentálně) výhradně na posunu.

Děkuji.
04.03.2015 (16:00)  


V zásadě máte pravdu. Jen to trochu upřesním. Jak již bylo řečeno - pokud mašina přijela do depa na běžnou nebo cyklickou opravu, lampy se vždy sundaly a uložily mimo dosah, aby nedošlo k jejich poškození. Po skončení opravy a zatopení mašiny si četa, která brala mašinu na vlak, musela lampy znovu dosadit. Z toho titulu bylo možno občas vidět jezdit po depu nebo stanici mašinu s jedním nebo i žádným světlem...
04.03.2015 (13:35)  
JvS: Původní dotaz byl k rozbitým či úplně chybějícím svítilnám, což směřuje k reflektorům. Návěstní svítilny bývaly v pořádku, na rozdíl od reflektorů. Dávaly málo světla a byly určeny jen pro návěštění. Ty na snímku, nazývané "potápěč", měly otáčecí clonku pro bílé a červené světlo. Za dne tehdy návěstní světla nemusela být rozsvícena a konec vlaku se návěstil červeným plechovým terčem s bílým okrajem, který se zavěsil na mašinu a patřil k její výbavě při využití lokomotivy na postrku nebo při strojové jízdě. Lokomotiva bez funkčních návěstních světel byla neschopná provozu a pochybuji, že bys jen tak lehko našel fotografii z provozu, kde by tato chyběla.
Ostatně autor dotazu, Keprt, nám třeba upřesní co má na mysli pod pojmem svítilna.
registrovaný uživatel (gp) 
Počet komentářů uživatele761 »fotek 0
04.03.2015 (13:09)  
JvS: svítí žárovka, né sklíčko. A náhradních žárovek musí být zásoba.
registrovaný uživatel JvS 
Počet komentářů uživatele292 »fotek 0
04.03.2015 (12:57)  
To je sice moc hezké, ale nemýlím-li se, původní dotaz směroval k rozbitým pozičním světlům, ne k reflektorům. Také já se opakovaně setkávám s fotkami, kde jsou svítilny vymlácené. A jak tu sami píšete, právě ty musí být z předpisů funkční, protože označují vlak. Tak jak s nimi?
04.03.2015 (9:26)  
Jestli ještě mohu k svítivost v 70létech.
Paraboly lamp označení stroje byly pouze bílé (žádný chrom)a většinou zašlé a často uvnitř i popraskané a to svítivosti před lokomotivu moc nedávalo. Když vezmete jak je dlouhý kotel ze stanoviště strojní čety, tak kolik bylo vidět ? Používání reflektorů, nato jak silný byl noční provoz osobních tak nákladních vlaků na dvojkolejné trati a předpis říkal reflektor musel být zhasnutý, kvůli oslnění protijedoucího vlaku.
Označení vlaků nebo samotného stroje byl z předpisů jasný.
Posun stroje muselo svítit jedno světlo, začátek vlaku obě svítilny.
Ale zase byly stroje, kde si strojní čety nechaly pěkně nasvítit uvnitř stanoviště - kotel. Když lokomotiva stála a čekalo se na odjezd, tak kotel se pěkně leskl, bylo místo na termosku s kávou, jízdní řád, pucvolu, rozkaz pro daný vlak a místo na olejničky aby olej nebyl ztuhlý, když se ve "spěchu" ve stanici obíhala lokomotiva a kontrolovaly se maznice a vše co k tomu patřilo, protože výpravčí už dával odjezd. Ale to už jsem utekl od osvětlení lokomotivy.
03.03.2015 (17:05)  
DŠ: Že by snad vlaky jezdily běžně potmě,...
Britské parní lokomotivy jezdily a dojezdily bez reflektorů.
03.03.2015 (11:03)  
Perfekt, Super - weiter so Drahos !
Da kommt Freude auf bei solchen Bildern !
Perfect, Super - aby to Drahoš!
Tady je radost v těch fotek!
5*****
03.03.2015 (18:45)  


Hallo Tommy. Die 556.0255 ist eine Schieb-Lok der 556.0399 von dem vorhergehenden Aufnahme. Das war ein wunderschönes Erlebnis.
03.03.2015 (7:54)  
Myslím, že je to poněkud OT v souvislosti s fotkou...ale pamatuju případy, že při čištění dýmnice nebo dílenských opravách si někteří chlapi svítilny sundali, aby to netrpělo a nedocházelo k tomu, co popisuje Zdeněk. Že by snad vlaky jezdily běžně potmě, to je samozřejmě naprostý nesmysl...ale tady by možná někteří neměli problém tomu uvěřit.
registrovaný uživatel (gp) 
Počet komentářů uživatele761 »fotek 0
02.03.2015 (19:46)  
Keprt: potmě se jezdilo po kolejích :--) Byla lepší tma, takže i ta pětatřicítka žárovka dávala "dost světla".
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko