Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
...a zezadu do toho buší postrk 556.0255 | |
Informace o fotografii: - Místo focení: Novina - Datum: 4.8.1975 - Autor: Drahos Svestka - Zobrazeno: 10360x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 10 - Rating od uživatelů: 10 | |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
1 2 | Zpráv na stránku: |
Keprt: Měl jsem to napsat přesněji, že bys těžko hledal fotku z provozu na trati. Topírenský posun nebo přestavování ve stanici jsem na mysli neměl. Jak píše Drahoš, světla z mašin se v depu mohla sundat kvůli opravě, petrolejová kvůli dolití petroleje, výměně knotu, skla nebo na kanále, kde mohla při čištění dýmnice dojít úhony atd. :-)
Autor dotazu si to tady tiše čte a přebírá si to :-)
Původní dotaz směřoval jak na pozičky, tak na reflektor. Slovem svítilna jsem chtěl pojmout obě kategorie, pokud se v slangu používá jen pro reflektor, nevěděl jsem to.
Co mi z příspěvků plyne:
1) reflektor - nemusí být, jezdilo se i bez něj, zřejmě bez nějaké velké újmy kohokoliv zúčastněného.
2) pozičky - musí svítit. Ptal jsem se zde, kvůli vymláceným sklům. Jak poznamenává gp, svítí žárovka, nikoliv sklo. Jasný.
Fotografie pana Švestky http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/hist562.jpg - předpokládám, že zobrazuje stroj sloužící (momentálně) výhradně na posunu.
Děkuji.
Původní dotaz směřoval jak na pozičky, tak na reflektor. Slovem svítilna jsem chtěl pojmout obě kategorie, pokud se v slangu používá jen pro reflektor, nevěděl jsem to.
Co mi z příspěvků plyne:
1) reflektor - nemusí být, jezdilo se i bez něj, zřejmě bez nějaké velké újmy kohokoliv zúčastněného.
2) pozičky - musí svítit. Ptal jsem se zde, kvůli vymláceným sklům. Jak poznamenává gp, svítí žárovka, nikoliv sklo. Jasný.
Fotografie pana Švestky http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/hist562.jpg - předpokládám, že zobrazuje stroj sloužící (momentálně) výhradně na posunu.
Děkuji.
04.03.2015 (16:00)
V zásadě máte pravdu. Jen to trochu upřesním. Jak již bylo řečeno - pokud mašina přijela do depa na běžnou nebo cyklickou opravu, lampy se vždy sundaly a uložily mimo dosah, aby nedošlo k jejich poškození. Po skončení opravy a zatopení mašiny si četa, která brala mašinu na vlak, musela lampy znovu dosadit. Z toho titulu bylo možno občas vidět jezdit po depu nebo stanici mašinu s jedním nebo i žádným světlem...
JvS: Původní dotaz byl k rozbitým či úplně chybějícím svítilnám, což směřuje k reflektorům. Návěstní svítilny bývaly v pořádku, na rozdíl od reflektorů. Dávaly málo světla a byly určeny jen pro návěštění. Ty na snímku, nazývané "potápěč", měly otáčecí clonku pro bílé a červené světlo. Za dne tehdy návěstní světla nemusela být rozsvícena a konec vlaku se návěstil červeným plechovým terčem s bílým okrajem, který se zavěsil na mašinu a patřil k její výbavě při využití lokomotivy na postrku nebo při strojové jízdě. Lokomotiva bez funkčních návěstních světel byla neschopná provozu a pochybuji, že bys jen tak lehko našel fotografii z provozu, kde by tato chyběla.
Ostatně autor dotazu, Keprt, nám třeba upřesní co má na mysli pod pojmem svítilna.
Ostatně autor dotazu, Keprt, nám třeba upřesní co má na mysli pod pojmem svítilna.
JvS: svítí žárovka, né sklíčko. A náhradních žárovek musí být zásoba.
To je sice moc hezké, ale nemýlím-li se, původní dotaz směroval k rozbitým pozičním světlům, ne k reflektorům. Také já se opakovaně setkávám s fotkami, kde jsou svítilny vymlácené. A jak tu sami píšete, právě ty musí být z předpisů funkční, protože označují vlak. Tak jak s nimi?
Jestli ještě mohu k svítivost v 70létech.
Paraboly lamp označení stroje byly pouze bílé (žádný chrom)a většinou zašlé a často uvnitř i popraskané a to svítivosti před lokomotivu moc nedávalo. Když vezmete jak je dlouhý kotel ze stanoviště strojní čety, tak kolik bylo vidět ? Používání reflektorů, nato jak silný byl noční provoz osobních tak nákladních vlaků na dvojkolejné trati a předpis říkal reflektor musel být zhasnutý, kvůli oslnění protijedoucího vlaku.
Označení vlaků nebo samotného stroje byl z předpisů jasný.
Posun stroje muselo svítit jedno světlo, začátek vlaku obě svítilny.
Ale zase byly stroje, kde si strojní čety nechaly pěkně nasvítit uvnitř stanoviště - kotel. Když lokomotiva stála a čekalo se na odjezd, tak kotel se pěkně leskl, bylo místo na termosku s kávou, jízdní řád, pucvolu, rozkaz pro daný vlak a místo na olejničky aby olej nebyl ztuhlý, když se ve "spěchu" ve stanici obíhala lokomotiva a kontrolovaly se maznice a vše co k tomu patřilo, protože výpravčí už dával odjezd. Ale to už jsem utekl od osvětlení lokomotivy.
Paraboly lamp označení stroje byly pouze bílé (žádný chrom)a většinou zašlé a často uvnitř i popraskané a to svítivosti před lokomotivu moc nedávalo. Když vezmete jak je dlouhý kotel ze stanoviště strojní čety, tak kolik bylo vidět ? Používání reflektorů, nato jak silný byl noční provoz osobních tak nákladních vlaků na dvojkolejné trati a předpis říkal reflektor musel být zhasnutý, kvůli oslnění protijedoucího vlaku.
Označení vlaků nebo samotného stroje byl z předpisů jasný.
Posun stroje muselo svítit jedno světlo, začátek vlaku obě svítilny.
Ale zase byly stroje, kde si strojní čety nechaly pěkně nasvítit uvnitř stanoviště - kotel. Když lokomotiva stála a čekalo se na odjezd, tak kotel se pěkně leskl, bylo místo na termosku s kávou, jízdní řád, pucvolu, rozkaz pro daný vlak a místo na olejničky aby olej nebyl ztuhlý, když se ve "spěchu" ve stanici obíhala lokomotiva a kontrolovaly se maznice a vše co k tomu patřilo, protože výpravčí už dával odjezd. Ale to už jsem utekl od osvětlení lokomotivy.
DŠ: Že by snad vlaky jezdily běžně potmě,...
Britské parní lokomotivy jezdily a dojezdily bez reflektorů.
Britské parní lokomotivy jezdily a dojezdily bez reflektorů.
Perfekt, Super - weiter so Drahos !
Da kommt Freude auf bei solchen Bildern !
Perfect, Super - aby to Drahoš!
Tady je radost v těch fotek!
5*****
Da kommt Freude auf bei solchen Bildern !
Perfect, Super - aby to Drahoš!
Tady je radost v těch fotek!
5*****
03.03.2015 (18:45)
Hallo Tommy. Die 556.0255 ist eine Schieb-Lok der 556.0399 von dem vorhergehenden Aufnahme. Das war ein wunderschönes Erlebnis.
03.03.2015 (7:54)
Myslím, že je to poněkud OT v souvislosti s fotkou...ale pamatuju případy, že při čištění dýmnice nebo dílenských opravách si někteří chlapi svítilny sundali, aby to netrpělo a nedocházelo k tomu, co popisuje Zdeněk. Že by snad vlaky jezdily běžně potmě, to je samozřejmě naprostý nesmysl...ale tady by možná někteří neměli problém tomu uvěřit.
Keprt: potmě se jezdilo po kolejích :--) Byla lepší tma, takže i ta pětatřicítka žárovka dávala "dost světla".
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci - otázky a odpovědi
Info
informacni okenko