Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
M 21.004 | |
Informace o fotografii: - Úsek: Krám - Čierny Balog - Datum: 26.2.2015 - Autor: Jakub Gregor - Zobrazeno: 3978x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 5 - Rating od uživatelů: 5 | |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
Vážení, když něco suverénně tvrdím, tak bych to měl mít ověřené, že?! Každý Váš jednotlivý příspěvek říká něco zcela jiného, tak se dohodněte, respektive si informace ověřte.
03.04.2015 (10:17)
Jo, M21.004 je hodně upravená, pohon pomocí hydrostatu, motor od Janka Jeleňa, mikroprocesorové řízení, ale zvenku i uvnitř vypadá krásně historicky :) A provozně je to skvělý stroj, nízká spotřeba, solidní výkon, šlape jak hodinky :)
M 21 004 nemá reverzní motor, tak musela být vymyšlena nová převodovka. Jelikož jsou poháněné 2 nápravy, tak v nápravových převodovkách by musela být reverzace 2x, což by nedělalo dobrotu. Převodovka Mylius nemá reverzaci, je v nápravové převodovce, tak jako u 810. 810 má vlastně 2 reverzace, jednu v převodovce, převzaté z autobusu, a ta se nepoužívá, a druhou v nápravové převodovce. Nejlépe by bylo, vypůjčit si někde Atlas lokomotiv II od pana Beka, tam je o motorových vozech skoro všechno.
Skoro všechny staré 2nápravové vozy měly tenhle tvar, kromě prvního v Rakousko-Uhersku, zkoušeného u Jindřichova Hradce,
ten vypadal jako tramvaj se ztraceným sběračem, a pak byly autobusy na železničních kolech, jednosměrné vozy, a dokonce byly takové konstrukce, které měly vestavěný stojan, na kterém se mohly otočit. No a pak začaly tyhle hranaté krabice, a M131.1 byl poslední s touhle skříní.
Skoro všechny staré 2nápravové vozy měly tenhle tvar, kromě prvního v Rakousko-Uhersku, zkoušeného u Jindřichova Hradce,
ten vypadal jako tramvaj se ztraceným sběračem, a pak byly autobusy na železničních kolech, jednosměrné vozy, a dokonce byly takové konstrukce, které měly vestavěný stojan, na kterém se mohly otočit. No a pak začaly tyhle hranaté krabice, a M131.1 byl poslední s touhle skříní.
02.04.2015 (22:14)
První byl věžák čili M120. O něco mladší M21 měl stejný pohonný agregát jako věžák - čtyřválcový benzínový reverzní(!) motor Tatra s čtyřstupňovou planetovou převodovkou. Hurvajs má normální motor a převodovku Milius s vestavěnou reverzací (znalci M131 nechť doplní - rád se poučím). Pokud vím, tak muzejní M21.004 má oproti původnímu provedení jiný motor i převodovku.
02.04.2015 (12:11)
Rossi, ono podobně tvarovaných motoráků bylo na normálním rozchodu hodně... Každopádně když poměřuješ M21.0 a M131.1, tak první byl M21.0. A určitě přijeď, každý rok je nějaká novinka, letos třeba upravená stanice v Čiernom Balogu a obnovení provozu skrz skanzen ve Vydrově :)
Jednou bych se tam chtěl podívat. Krásná trať, pěkné prostředí a ten provoz, paráda.
Co bylo vlastně dříve, toto nebo Hurvínek? Ono to vypadá, že toto vychází z Hurvínka nebo naopak.
Co bylo vlastně dříve, toto nebo Hurvínek? Ono to vypadá, že toto vychází z Hurvínka nebo naopak.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci - otázky a odpovědi
Info
informacni okenko