..: Fotogalerie - detaily fotografie M 21.004 :..
 

M 21.004


M 21.004Informace o fotografii:
 - Úsek: Krám - Čierny Balog
 - Datum: 26.2.2015
 - Autor: Jakub Gregor 
 - Zobrazeno: 3978x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 5
 - Rating od uživatelů:
 5

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

03.04.2015 (22:55)  
Vážení, když něco suverénně tvrdím, tak bych to měl mít ověřené, že?! Každý Váš jednotlivý příspěvek říká něco zcela jiného, tak se dohodněte, respektive si informace ověřte.
03.04.2015 (10:17)  
Jo, M21.004 je hodně upravená, pohon pomocí hydrostatu, motor od Janka Jeleňa, mikroprocesorové řízení, ale zvenku i uvnitř vypadá krásně historicky :) A provozně je to skvělý stroj, nízká spotřeba, solidní výkon, šlape jak hodinky :)
02.04.2015 (23:05)  
M 21 004 nemá reverzní motor, tak musela být vymyšlena nová převodovka. Jelikož jsou poháněné 2 nápravy, tak v nápravových převodovkách by musela být reverzace 2x, což by nedělalo dobrotu. Převodovka Mylius nemá reverzaci, je v nápravové převodovce, tak jako u 810. 810 má vlastně 2 reverzace, jednu v převodovce, převzaté z autobusu, a ta se nepoužívá, a druhou v nápravové převodovce. Nejlépe by bylo, vypůjčit si někde Atlas lokomotiv II od pana Beka, tam je o motorových vozech skoro všechno.

Skoro všechny staré 2nápravové vozy měly tenhle tvar, kromě prvního v Rakousko-Uhersku, zkoušeného u Jindřichova Hradce,
ten vypadal jako tramvaj se ztraceným sběračem, a pak byly autobusy na železničních kolech, jednosměrné vozy, a dokonce byly takové konstrukce, které měly vestavěný stojan, na kterém se mohly otočit. No a pak začaly tyhle hranaté krabice, a M131.1 byl poslední s touhle skříní.
02.04.2015 (22:14)  
První byl věžák čili M120. O něco mladší M21 měl stejný pohonný agregát jako věžák - čtyřválcový benzínový reverzní(!) motor Tatra s čtyřstupňovou planetovou převodovkou. Hurvajs má normální motor a převodovku Milius s vestavěnou reverzací (znalci M131 nechť doplní - rád se poučím). Pokud vím, tak muzejní M21.004 má oproti původnímu provedení jiný motor i převodovku.
02.04.2015 (12:11)  
Rossi, ono podobně tvarovaných motoráků bylo na normálním rozchodu hodně... Každopádně když poměřuješ M21.0 a M131.1, tak první byl M21.0. A určitě přijeď, každý rok je nějaká novinka, letos třeba upravená stanice v Čiernom Balogu a obnovení provozu skrz skanzen ve Vydrově :)
registrovaný uživatel Ross  mail  
Počet komentářů uživatele325 »fotek 0
02.04.2015 (12:02)  
Jednou bych se tam chtěl podívat. Krásná trať, pěkné prostředí a ten provoz, paráda.
Co bylo vlastně dříve, toto nebo Hurvínek? Ono to vypadá, že toto vychází z Hurvínka nebo naopak.

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko