..: Fotogalerie - detaily fotografie 854.021-3 :..
 

854.021-3


854.021-3Informace o fotografii:
 - Úsek: Krnsko - Chotětov
 - Datum: 1.4.2017
 - Autor: Chary  Poslat email autorovi
 - Zobrazeno: 4439x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 7
 - Rating od uživatelů:
 6

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2 3      Zpráv na stránku:   
10.11.2017 (18:24)  
Mně tam prostě nesedne ten domeček u přejezdu vyčuhující z konce soupravy. Já osobně bych ho vyretušoval. :-)
10.11.2017 (18:23)  
Nickon: No právě, že rychlík není rychlý vlak ve smyslu dosahování vyšších rychlostí, ale normální vlak, který jen méně často zastavuje. Takže motor se nepřiblíží své max. dovolené konstrukční rychlosti a zároveň nemusí tak často rozjíždět vlak. Díky tomu zvládne 3 přípojné vozy....
Akorát si říkám, s čím chtějí ČD soutěžit ve výběrových řízeních právě na rychlíky na neelektrifikovaných tratích. S rychlíky poskládanými na řadách 842, 843 a 854 to asi nevyhrají. Už dávno měli mít objednáno aspoň 15 souprav - třeba něco jako žralok - v 3 vozovém, popř. 4 vozovém provedení....
10.11.2017 (18:02)  
Lapil: Kdysi dávno se na spěšný vlak a rychlík připlácelo. Nahlédneme-li třeba do "Cestovného poriadku ČSD 1982/83" tak zvíme, že na spěšný vlak se připlácelo 10,- Kčs a na rychlík 16,- Kčs v 2. třídě. Do třídy první to bylo 15,- Kčs a 24,- Kčs. Což tehdy malé peníze nebyly, za 10,- Kčs byl v restauraci IV. cenové skupiny oběd. Například.
Takže to dělení a změny měly asi tento důvod a opodstatnění.
Chary: Budníček bude nějaký pták, řekl bych. Negooglil jsem to, to umí každý. A jen malá "technická", ta koukající stříška nad koncem vagonu nepůsobí moc dobře...:-)
10.11.2017 (17:51)  
OT, ale jen trochu: je nějaký úředně definovaný rozdíl mezi zrychleným osobním vlakem (možno v odpovědi vynechat, dnes už se ten pojem snad ani nepoužívá), spěšným vlakem a rychlíkem?
Ptám se proto, že kdysi dávno jezdil odněkud od Náchoda do Týniště nad Orlicí vlak, ve všední den a v sobotu to byl rychlík a v neděli měl o zastavení míň(!) a byl spěšný. Snad si to pamatuju dobře, rozhodně byl rychlík nepatrně zastávkovější. Bylo i pár dalších případů, kdy bez viditelného důvodu byl některý vlak spěšný a některý rychlíkový a nemyslím, že by to souviselo s kvalitou vozů. Tuším mezi Prahou a Rakovníkem bylo něco takového k vidění.
Nemá cenu to někde hluboce studovat, žil jsem bez té znalosti dosud a můžu žít i nadále, ale ví-li někdo, budu rád, když napíše.
Díky.
10.11.2017 (15:13)  
Na to netřeba nic odpovídat, nebyla to otázka ani příspěvek do diskuze. Pro ty méně chápavé měla jako vodítko posloužit poslední věta. Zjevně neposloužila, tak se tedy omlouvám.
10.11.2017 (15:04)  
NIcKON-

Na to snad ani nelze nic odpovědět, jako fór dobrý. Nepíšeme rok 1974.
10.11.2017 (14:08)  
Nenaděláme nic a snad je to i dobře, protože katry jsou nejen krásné, ale jde i o jedny z posledních opravdu pohodlných a trvanlivých motorů. Kdyby se tak chtěly dožít ještě jedné rekonstrukce, tentokrát třeba ve stylu M 474.0, tzn. silný motor pod podlahu, zvýšit počet míst o půlku a přidat dieselelektrický přenos na všechny nápravy. To všechno pokud možno s co nejmenšími zásahy do designu. Vozy by byly, řidičáky s vozíčkářskou plošinou a jedničkou také. Mohlo by to pak ještě nějakých 10-15 let vozit regionální expresy. Hezká fantazie.
10.11.2017 (13:17)  
Jojo, sólo katr se dá vidět snad i dnes, v nějakých okrajových polohách.
..rychlík... no jo, je to zoufalé, ale oficiálně se to tak jmenuje, tak co naděláme.
10.11.2017 (12:55)  
Díky za objasnění, pro nás, co už tamější provoz podrobně nesledujeme, je těžké na první pohled odlišit osobák od rychlíku. Přinejmenším tedy od dob, kdy první už nejezdí v klasice. Ovšem osobáky tu bývaly k vidění i v podobě sólo katru, není-liž pravda?
Mmch, slovo rychlík vyznívá v souvislosti s typickou jízdní dynamikou sestavy 1+3 na sklonově náročné trati 070 poněkud pejorativně. Padesátiletým katrům všechna čest, že to zvládají, ale jejich poměrně slabé motory si s hydrodynamikou a dnešními požadavky na jízdní doby plus takovou zátěží bohužel už příliš nerozumějí.
10.11.2017 (12:35)  
A výjimečně krátký vlak, v poslední době bývá katr k vidění i se třemi kočáry.

Normální osobákové řazení. Tři kočáry jsou záležitost rychlíků v exponovaných dnech a časech.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko