Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
852.001-7 | |
Informace o fotografii: - Úsek: Oskořínek - Jíkev - Datum: 1.8.2005 - Autor: Bean - Zobrazeno: 4716x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 9 - Rating od uživatelů: 8 | |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
1 2 | Zpráv na stránku: |
Kolik přesně let se řadil motor doprostřed soupravy nevím, ale dá se říct "kam mi paměť sahá", takže určitě od nějakého osmdesátého druhého počítám dalších cca osm let. S tím, že to možná začalo už dřív. Určitě nešlo o výjimku, tu a tam to k vidění bývalo - že šlo o zimu a lyžaře nevylučuji. A osmivozové řazení se dvěma motory na jednom konci se pak v pátek zjevovalo zcela běžně. Šest vozů nebylo dogma, počet vložáků mezi dvěma motory běžně kolísal podle dne v týdnu a sezóny mezi 2 a 4, ke konci rozdělování souprav v Turnově býval občas k vidění i jediný. Pak jsme se teprve občas svezli i stovkou, ale to už zase byly hydry po dvaceti letech tak unavené, že více rachotily než jely.
Btw, podepisuju se pod Charyho komentář o výkonových rezervách 854. Rumburské rychlíky jsou rovněž v jejich režii a sestava 854+954.2 (nové značení si nepamatuju) to pere až do Jedlové jak z České Lípy, tak opačným směrem z Rybniště prakticky pořád na plný plyn a nedá se říct, že by se při tom rozjela víc než na nějakých utrápených 60-70 km/h. Však se taky posilový vůz připojuje a odpojuje v CL.
Kolik let jezdily soupravy s motorem uprostřed? Jako mimořádnost pro lyžaře možná. Co mám odpozorováno, tak jezdilo 6 vozů, v Turnově byla souprava uprostřed rozdělena a pokračovala každá do svého cíle. V cíli se objelo a po příjezdu do Turnova byly mírné šachy, než se vše spojilo tak, jak to patří a odjíždělo se. Jezdily takhle 2 dvojice za 24 hodin a v pátek ještě jedna a ta různě jezdila jednou do Liberce, jednou do Tanvaldu, jednou se také dělila, podle toho jak se měnil jízdní řád a jak Bolševik stanovil. Tyto vozy a jejich modifikace byly vyvinuty jako náhrada parních lokomotiv táhoucích 6 osobních vozů tehdejšího provedení 23,30 nebo 23,50 m 72 nebo 80 míst k sezení, tyto výkony převzaly motorové lokomotivy s ponecháním původních vozů a motorové vozy M286 a jejich odvozeniny jezdily i samostatně jako na spotřebu velmi náročný 48 místný osobní vlak, nebo s jedním nebo 2 přívěsy, v případě Balm i s 3.
Například z Prahy do Mostu jezdily M296+3dlouhé Balm, v té době jezdily v Brně M286+2 Baim. Nikdy v pravidelném provozu nejezdily ucelené soupravy s motorovými vozy na obou koncích, otočenými k soupravě přechodovými můstky z Místa A do místa B a zpět, kromě počátků na Widoboně.
Například z Prahy do Mostu jezdily M296+3dlouhé Balm, v té době jezdily v Brně M286+2 Baim. Nikdy v pravidelném provozu nejezdily ucelené soupravy s motorovými vozy na obou koncích, otočenými k soupravě přechodovými můstky z Místa A do místa B a zpět, kromě počátků na Widoboně.
M 474 003: Nicméně na 070 se jezdilo výhradně se "správnými" vozy a rychlé úvratě na Masaryčce a v Libni také nechyběly, čili to vlastně plnilo všechny vaše "podmínky". Btw, objíždění v Liberci nebylo pravidlem, viz soupravy s motorem uprostřed. A pak probíhala rychlá úvrať i tam.
Tak do Rakovníka to jezdilo celkem slušně, než to bylo nahrazeno. Spěšné vlaky do Turnova nejezdily průchozí nebo jenom náhodou, protože v Turnově byly rozděleny a zadní část pokračovala do Liberce a přední do Tanvaldu, kde se normálně objíždělo, takže složení tak, aby byla celá souprava průchozí bylo dílem náhody, teoreticky 1/4 spojů. Správné přívěsy jezdily pouze ve východních Čechách, na Sázavě jezdily krátké Balmy a na dnešní 173 když jel M262 táhnul dlouhý Balm a když jel M296 táhnul krátké Balmy. Vůbec mi připadá, že platil nějaký výnos, nedoporučující shodné motorové a přípojné vozy. V Brně jezdily jeden čas M286 a Baim. Na Slovensku okolo Trnavy jezdily M286 a 8mi dveřové Bai s kamny.
M 474 003
A s řídícími vozy aby byla slušná souprava, alespoň 3 vozy a výkon využitý se taky nikde nejezdí.
A tím je přesně míněno co?
S řidícími vozy to jezdí minimálně v Brně a Trutnově celkem fest, tři vozy včetně motoru rovněž, protože "výkon využitý" na daný motorový vůz je spíš tak motor a přípojňák, cokoliv víc je spíš "výkonově podpálený", výkony v řazení "motor a tři vozy" jsou např. v Praze na spojích do Turnova a Tanvaldu vyhlášené svou leností. Takže výkon využítý je na osmi osách, 854+054 / 854+954, a to jezdí na řekl bych většině spojů, nebo alespoň velmi vysoké menšině.
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/motorove-vozy/854/854022.html
A s řídícími vozy aby byla slušná souprava, alespoň 3 vozy a výkon využitý se taky nikde nejezdí.
A tím je přesně míněno co?
S řidícími vozy to jezdí minimálně v Brně a Trutnově celkem fest, tři vozy včetně motoru rovněž, protože "výkon využitý" na daný motorový vůz je spíš tak motor a přípojňák, cokoliv víc je spíš "výkonově podpálený", výkony v řazení "motor a tři vozy" jsou např. v Praze na spojích do Turnova a Tanvaldu vyhlášené svou leností. Takže výkon využítý je na osmi osách, 854+054 / 854+954, a to jezdí na řekl bych většině spojů, nebo alespoň velmi vysoké menšině.
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/motorove-vozy/854/854022.html
M 474 003: Minimálně na 070 jezdily veškeré spěšňáky hodně přes deset let až do pokročilých devadesátých v úseku Praha - Turnov přesně tak, jak byly zamýšleny, tzn. na každém konci M 296.1/2 a mezi nimi 2-4x Bmnp, což mimochodem i délkou odpovídá vindoboně. Výjimkou nebyla ani souprava 2 motory - 5 vleků - 1 motor či dokonce 2 motory - 4 vleky - 1 motor - 3 vleky - 1 motor. Občas se vyskytl vůz Bmn, vzácně i Amn, počátkem devadesátých let dokonce vytáhli z kopřiv i BRn a prodávali v nich pivo a guláš.
M 474 003
Nevím, jak jinde, ale vozy v LD Trutnov i LD Hradec Králové jezdily snad jenom s vozy řady Baim/053 (řadu Balm jsem tu zažil jen velmi krátce asi v důsledku přechodného nedostatku "správných" vozů)
Nevím, jak jinde, ale vozy v LD Trutnov i LD Hradec Králové jezdily snad jenom s vozy řady Baim/053 (řadu Balm jsem tu zažil jen velmi krátce asi v důsledku přechodného nedostatku "správných" vozů)
Tak snad se dá rekonstrukce těhle vozů hodnotit jako záslužný čin, i když je to východisko z nouze. Vůz byl původně myšlen jako hlavový vůz pro delší soupravu, kromě Windobony to tak nikde nikdy nejezdilo, vždycky se jezdilo s nějakými přívěsy a málokdy s těmi, které k tomu patřily, a na konečných se objíždělo, takže v jednom směru nebyl přechod. A s řídícími vozy aby byla slušná souprava, alespoň 3 vozy a výkon využitý se taky nikde nejezdí.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci - otázky a odpovědi
Info
informacni okenko