..: Fotogalerie - detaily fotografie M 286.1008 :..
 

M 286.1008


M 286.1008Informace o fotografii:
 - Úsek: Český Šternberk zastávka - Soběšín
 - Datum: 23.8.2014
 - Autor: Pavel Martoch  Poslat email autorovi
 - Zobrazeno: 4971x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 8
 - Rating od uživatelů:
 8

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2 3      Zpráv na stránku:   
26.08.2014 (12:07)  
Tak ona ta otazka by spis mela byt ve smyslu, proc az k singrovkam (resp. jak spravne uvadi Keprt, v dizajnu singrovky) se ve velkem objednaly ctyrnapravove motorakove vleky.

Pokud se pamatuju spravne, prakticky hned po valce se zadala vyroba motoraku a vleku k nim v odpovidajicim dizajnu. Jenze, motoraky M284 se neosvedcily a byly brzy stazeny z provozu; vleky k nim pro zmenu skoncily v klasickych soupravach kvuli sve hmotnosti, ktera byla na motorakovy provoz prilis vysoka.

Diru po motorakach zalepily ponorky/lodaky ... ale proc se k nim neresily vleky, to mi moc jasne neni. Resp. proc se to zacalo resit az radove deset let po nasazeni ponorek do provozu ... ze se v tu chvili sahlo po dizajnu a technice singrovky je pak uz vcelku logicke.
26.08.2014 (10:17)  
Bixů bylo skoro 700, plus 30 BixPost. Myslím, že se tu hledá záhada, která neexistuje. "Krátký Balm" byl zkrátka univerzální 4n přívěs, který měl nahradit všechny vleky tou dobou už nevyhovující, zejména pak vytvořit soupravy s M 262, kterých bylo vyrobeno 238, ale žádný čtyřnápravový vlek se celá 50. léta nevyráběl. Bix se začal vyrábět sériově v roce 1960, poslední série pak 1969. Singrovky série 1963-1964 (120 kusů a 2 prototypy - starší). Bix a singrovka vypadají stejně, ale nestavěl bych to tak, že "Bix je vlek k singrovce".
26.08.2014 (9:57)  
Pokud se dobře pamatuji, tak singrovek se vyrobilo 120+2, zatímco "krátkých Balmů" bylo kolem 600. Nevím, jaké přesně byly důvody tohoto nepoměru; nicméně logicky se musely objevovat i za jinými typy motorových vozů a zhusta také v soupravách tažených lokomotivou. Běžně se ze 60. a 70. let pamatuji na "krátké Balmy" tahané za M 131.1, což na mnoha lokálkách jistě přineslo podstatné zvýšení kultury cestování. Běžně pak za M 240, M 262, M 286 i M 296, jak je zmíněno dříve. A běžně také za T 435.0 (což jistě přinášelo výhody v zimním období), T 478.1, 2 nebo 3 i jinými řadami, dokonce i v elektrické trakci (když pomineme Bechyňku a Lipenku, tak např. v části trasy tzv. "průdušek", tj. víkendového vlaku z Mostu na Máchovo jezero). Obecně platilo, že "když už není s čím jet, tak dva Balmy a nějaká ta mašina se vždycky vyštrachá", jak tady nedávno kdosi trefně podotkl...
26.08.2014 (7:27)  
Doplnil bych Simovo singrovky odesly z provozu podstatne driv, nez jejich vleky tím, kolik vlastně bylo vyrobeno singrovek a kolik Bixů. Singrovky dojezdily dost rychle a v podstatě všude tam kde dosluhovaly, jezdily bez vleků. Proto bych se nebál říct, že Bixy skoro víc než k singrovce "patří" třeba k ponorkám, krokoušům, hydrám, a vlastně i k různým motorovým lokomotivám. Proto mi souprava na fotce připadá úplně v pohodě, i když jeden dlouhý Balm také KŽC vlastní.
25.08.2014 (21:05)  
M 474 003 děkuji zaradu a už jsem to zkouk.
25.08.2014 (20:35)  
Ondřej Fejfar

Otevři si Řazení, a najdi nějaký vlak kde modernizovaný Bix jezdí, a pak si klikni na vůz, vyleze tabulka a tam je ukázat vlaky ve kterých je vůz řazen a to je celé.
25.08.2014 (18:34)  
Když už jsme utoho tak z Prahy na Kladno jezdí pravidelně v pracovní dny ve špičce několik souprav tvořených Krávou (714) a 3 bixama. Sám jsem to viděl několikrád odstavený na Masaryčce a na Kladně.

Když už jsem to nakous tak se zeptám daj se bixy vidět ještě někde jinde v okolí Prahy, případně celejch středních čechách, v pravidelnym provozu krom mnou zmíněnýho příkladu? Pravidelnym tim nemyslim nostalgický linky KŽC a dalších provozovatelů.
25.08.2014 (18:08)  
M 474 003 > no a to je prave ono ... co ma historicky vlak predstavovat?
- ma to byt realny provoz? OK, ale na nej jsou vozidla moc cista, predpokladam, ze na zachode vzdy tece voda atd...
- ma to byt realny provoz s trochou prikrasleni? OK, pak budeme davat dokupy soupravy tak, jak jezdily, ale budou ciste a bude vse fungovat ... zhruba jako na tomhle snimku
- ma to byt realny provoz s hodne prikraslenim? OK, pak budeme delat soupravy jen takove, jake v realu jezdily a zaroven takove, jake podle planu jezdit mely ... ovsem toto uz ma s dalsim bodem pomerne zasadni problem
- ma to byt provoz, ktery s realitou nema mnoho spolecneho, ale ktery dobre vypada, protoze odpovida tomu, co dizajneri/konstrukteri meli na papire, i kdyz to v realu takto nakonec nejezdilo? No ale jak se vyporadat s tim, ze mame kupu provoznich sukafonu, ale zadne chrochtadlo? Takze radeji nebudeme na hlavnich ramenech delat zadne historicke jizdy?

Ne, ja s vami v principu souhlasim ... mi se samosebou take libi, kdyz jede singrovka s kratkym balmem a krokous s dlouhym ... jenze, realita byla pomerne kruta a zpusobila, ze singrovky odesly z provozu podstatne driv, nez jejich vleky, coz souvisi s tim, kolik singrovek a kolik vleku mame dnes provoznich pro historicke jizdy. A prijde mi proto vcelku rozumne klidne 020 pripojit za krokodyla ... rozhodne tim budu nadsen, ve srovnani s moznosti, ze opraveny vlek hnije v koprivach a lidi se mackaji v solo krokodylovi.

To same v pripadech, ktere zminuje Rabin ... prestoze konstrukteri a dizajneri vozu asi tezko planovali, ze by se bezne mely tyto vozy tahat masinou.
25.08.2014 (12:40)  
Ondřej Fejfar/Pavel Martoch: ad foto T 478.2065 s balmy na horním Pacifiku - i takové soupravy tam kdysi občas jezdívaly, jen ty zamračené nebyly modré :), dokonce i balmy s malými hektory - tak jak to dnes předvádí Posázavský pacifik, o.s.
25.08.2014 (12:27)  
Neříkám, že to je špatně, říkám, že to napodobuje zažitou praxi v provozu ČSD kdy jezdilo to, co k sobě nepatří.

A nejenom ČSD staré pražské tramvaje měly také podivné soupravy.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko