Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
831.130-0 + 831.129-2 | |
Informace o fotografii: - Úsek: Hrádek u Sušice - Mokrosuky - Datum: 25.9.2005 - Autor: Láďa Mlynařík - Zobrazeno: 6260x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 10 - Rating od uživatelů: 9 | |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
1 2 | Zpráv na stránku: |
Vojáky jsem podotknout nezapomněl, i když je fakt, že cesty tímhle vlakem byla jedna z mála věcí, které v souvislosti považuji za plus.
Rád vzpomínám (vyprávět se to moc nedá), jak se jistý vojín snad v Písku v tom vlaku zapomněl a nahlas si zoufal slovy "a to som triezvy". Čili střízlivý, pro nepamnětníky.
Rád vzpomínám (vyprávět se to moc nedá), jak se jistý vojín snad v Písku v tom vlaku zapomněl a nahlas si zoufal slovy "a to som triezvy". Čili střízlivý, pro nepamnětníky.
hank: přesně tak.
A ještě jsem zapomněl podotknout, že jezdíval také noční motorový rychlík tzv. novinář, odjezd z Prahy někdy před půlnocí, přes Písek do Strakonic. Složení M 262.0 + pošta. Skončilo někdy v raných devadesátkách.
A ještě jsem zapomněl podotknout, že jezdíval také noční motorový rychlík tzv. novinář, odjezd z Prahy někdy před půlnocí, přes Písek do Strakonic. Složení M 262.0 + pošta. Skončilo někdy v raných devadesátkách.
Rabín, Lapil: Ještě jste zapomněli podotknout, že skoro jediní, kdo tím večer do Prachatic, Vimperka a Volar jezdili, byli vojáci a pohraničníci základní služby, kteří se tak vraceli z dovolených a opušťáků, často ze vzdálených končin východních směrů, a z domova bývali patřičně vybaveni tekutým proviantem vyšších grádů, podle čehož to v těch motorech občas vypadalo...
23.02.2018 (9:57)
Jsem rád, že fotka vyvolala vzpomínky o které se nebojíte podělit:)
Našel jsem jednu níže diskutovanou 831.167, tak se tu časem také objeví.
Našel jsem jednu níže diskutovanou 831.167, tak se tu časem také objeví.
Johny Jedenáct: myslím, že to bylo ještě složitější. V tom březnu 1971 (byly to jarní prázdniny) jsme do Hojsovky skutečně jeli bez přestupu nebo nutnosti přesunu do jiného vozu. Ale pamatuji si relativně dlouhý pobyt v Plzni, při kterém se děly se soupravou nějaké šachy (podrobnosti nevím, protože se na nás přišla podívat naše plzeňská teta a donesla svůj pověstný jablkový koláč :). A opět delší pobyt byl v Klatovech a dál pokračovala už kratší souprava M 262.0167 + 2x Balm, přičemž ten druhý se odvěsil v Nýrsku. Celé to bylo hodně dlouhé, z Prahy jsme odjížděli kolem 9. a do Hojsovky jsme dorazili někdy kolem 3. odpoledne...
NIcKON: na jídelní vůz (BRn ex BRam) v režii libeňského depa s dobrým gulášem a pivem si pamatuji z víkendového motorového rychlíku Praha - Svoboda nad Úpou (přes Nymburk, Jičín, Libuň a Starou Paku), ale to bylo už v roce 1992. Strávil jsem v něm jednou skoro celou cestu z Trutnova do Prahy :). Možná pak došlo ke změnám.
NIcKON: na jídelní vůz (BRn ex BRam) v režii libeňského depa s dobrým gulášem a pivem si pamatuji z víkendového motorového rychlíku Praha - Svoboda nad Úpou (přes Nymburk, Jičín, Libuň a Starou Paku), ale to bylo už v roce 1992. Strávil jsem v něm jednou skoro celou cestu z Trutnova do Prahy :). Možná pak došlo ke změnám.
22.02.2018 (21:08)
no a po příjezdu do Prahy to všelijak pozpřeházeli a kolem 9. hodiny to odjíždělo...
To už bylo později, někdy po roce 1968, když odpadlo rameno z Chebu. A zpátky to jelo celé do Klatov. To přeskupování jsem nikdy moc nepochopil, do Prahy to přijelo M262.0-Balm-Balm-M262.0-Balm-Balm, zatímco zpátky to jelo M262-4Balm-M262. Přitom stačilo objet s předním motorem. Možná by někdo i našel oběhy z té doby, který by to vysvětlil - mám pocit, že byl třídenní a jeden motor v Klatovech pokračoval na Rudu a druhý odstupoval do depa.
Na transverzálku přišly "velké motory" asi v roce 1973(?) když přestal jezdit odpolední osobák "pětka" v klasice (464.0 a rybáky) a byl nahrazen M262.0-2 Balm. Po vyřazení M131.1 byly do Klatov dislokovány další dvaašedesátky a obsadily všechny vlaky, obvykle ale jen s jedním Balmem.
To už bylo později, někdy po roce 1968, když odpadlo rameno z Chebu. A zpátky to jelo celé do Klatov. To přeskupování jsem nikdy moc nepochopil, do Prahy to přijelo M262.0-Balm-Balm-M262.0-Balm-Balm, zatímco zpátky to jelo M262-4Balm-M262. Přitom stačilo objet s předním motorem. Možná by někdo i našel oběhy z té doby, který by to vysvětlil - mám pocit, že byl třídenní a jeden motor v Klatovech pokračoval na Rudu a druhý odstupoval do depa.
Na transverzálku přišly "velké motory" asi v roce 1973(?) když přestal jezdit odpolední osobák "pětka" v klasice (464.0 a rybáky) a byl nahrazen M262.0-2 Balm. Po vyřazení M131.1 byly do Klatov dislokovány další dvaašedesátky a obsadily všechny vlaky, obvykle ale jen s jedním Balmem.
Z Turnova na Prahu a zpět vyrážely v 80. letech v silných dnech občas dokonce i 4 hydry (z toho jedna vložená uprostřed soupravy) + 7x Bmnp :) Jezdil jsem tehdy každý víkend Praha - Mnichovo Hradiště a zpět. I těch jedenáct kočárů jezdívalo narvaných po střechu a když se to v Boleslavi bez vysokých peronů a podchodů křižovalo a ještě potkávalo s rumburským rychlíkem a všemi osobáky, tak tam býval slušný rumraj (v zimě navíc zahalený do páry z netěsných topných spojek brejlovců a pilštyků), ještě zpestřený čilým posunem v pozadí, několika vlečkami (včetně lihovarské) a ruchem v depu.
Mmch, v roce 1994 tam nakrátko jezdil dokonce jídelní vůz. V té době už oficiálně neexistovala kategorie Sp a rychlíky to ještě nebyly, takže šlo patrně o jediné osobáky na světě s jídelním vozem. Libeňské depo vytáhlo z kopřiv dnes už neexistující restaurační vozy BRn a na vlastní pěst v nich vařilo dobrý, levný guláš a točilo pivo za 15 korun. A tu a tam oběh přinesl i jeden ze dvou vozů Bmn a pak se pohodlně sedělo místo velkoprostorových oddílů v prostorných kupé. Těch tam totiž bylo proti budyšínům o jedno méně při stejné délce vagonu, takže se daly krásně natáhnout nohy.
Mmch, v roce 1994 tam nakrátko jezdil dokonce jídelní vůz. V té době už oficiálně neexistovala kategorie Sp a rychlíky to ještě nebyly, takže šlo patrně o jediné osobáky na světě s jídelním vozem. Libeňské depo vytáhlo z kopřiv dnes už neexistující restaurační vozy BRn a na vlastní pěst v nich vařilo dobrý, levný guláš a točilo pivo za 15 korun. A tu a tam oběh přinesl i jeden ze dvou vozů Bmn a pak se pohodlně sedělo místo velkoprostorových oddílů v prostorných kupé. Těch tam totiž bylo proti budyšínům o jedno méně při stejné délce vagonu, takže se daly krásně natáhnout nohy.
Lapil: ten trhaný motor z Prahy do jihozápadních býval úžasný (jezdil minimálně už od raných šedesátek, možná i dříve). Mívalo to sestavu M 262.0 + Balm/d + M 262.0 + Balm/d + další Balm/d v pátek a v neděli. Základní jednotky se trhaly v Březnici, Balmy se pak nechávaly v Prachaticích a Vimperku, ten posilový zůstával v Písku. A ráno se to zase celé posbíralo. Zajímavé na tom bylo, že ty motory se ráno z Volar vracely po opačných tratích než tam večer přijely, což mělo za následek, že se otočily a rovnoměrně se jim tak ojížděla kola :). Manipulace v Turnově byly také úžasné a pamatuji, že před (mnoha) lety se děly i s klasickými soupravami, což bylo ještě úžasnější, neb přitom kromě vlakových musela asistovat další lokomotiva...
Na spojovaný a rozpojovaný motoráky vzpomínám taky rád. V r. 1987 (nekecám?) jezdila zhruba v 19 hod z Prahy sestava dvou motoráků a tří Balmů, přepůlilo se to v Březnici, Balmy cestou postupně odpadly a někdy po půlnoci během snad 20ti minut přijely do Volar samotné M262.0, každý z jiné strany. Někdy ve čtyři ráno vyrážely zpět a celé manévrování se dělo v opačném pořadí, ale u toho jsem nikdy nebyl.
Naprosto fascinující mi ale přišlo rozpřahání a spřahování v Turnově, kde se po 17té hodině sjely motorové rychlíky z Liberce a z Tanvaldu, tam se každý rozdělil na dva a ty dvojice se pospojovaly do dvou vlaků - jeden do Prahy a jeden do Hradce Králové, takže člověk mohl bez přesedání odkukoliv kamkoliv. Fakt je, že to celé trvalo skoro půl hodiny a lítalo kolem toho několik chlapů a děsilo neznalé cestující odskočivší pro pivo tím, že kusy vlaků opakovaně mizely z dohledu a zase se objevovaly. Ten pražský dosahoval mohutnosti až devět vozů (3x Hydra plus 6x patřičný vagón).
Naprosto fascinující mi ale přišlo rozpřahání a spřahování v Turnově, kde se po 17té hodině sjely motorové rychlíky z Liberce a z Tanvaldu, tam se každý rozdělil na dva a ty dvojice se pospojovaly do dvou vlaků - jeden do Prahy a jeden do Hradce Králové, takže člověk mohl bez přesedání odkukoliv kamkoliv. Fakt je, že to celé trvalo skoro půl hodiny a lítalo kolem toho několik chlapů a děsilo neznalé cestující odskočivší pro pivo tím, že kusy vlaků opakovaně mizely z dohledu a zase se objevovaly. Ten pražský dosahoval mohutnosti až devět vozů (3x Hydra plus 6x patřičný vagón).
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- akreditovaný fotograf alebo člen ŽP, - správca galérie alebo admin ŽP
Pridať komentár
Prihlásenie
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správcovia - otázky a odpovede
Info
informacni okenko