..: Fotogalerie - detaily fotografie 830.180-6 :..
 

830.180-6


830.180-6Informace o fotografii:
 - Úsek: Praha-Stodůlky - Praha-Zličín
 - Datum: 28.11.2015
 - Autor: metys  Poslat email autorovi
 - Zobrazeno: 4701x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 7
 - Rating od uživatelů:
 7

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
01.12.2015 (16:37)  
Ad kryšpín - já mam dokonce dojem, že na prvních fotkách, co prosákly ještě ze Zvolena, tak minimálně na čele bylo 830.180, podle mě se to měnilo až dodatečně, ale je možné, že jsem si to jen vsugeroval. Každopádně, i když to není uplně věrné, tak za mě palec nahoru, přijemná změna v záplavě polomáčených M262.
01.12.2015 (14:19)  
Žluť návěstní, žluť dle RAL, Kryšpín sem, Kryšpín tam...
Živíme se rozvěšováním telefonních antén po barácích. Často tím rozčilujeme památkáře; ne že bych se jim divil. Ale onehdy po nás chtěli "nátěr v barvě oblohy".
Nevím, jak to dopadlo, přes barvičky ani přes úřady tu nejsem.
registrovaný uživatel hank 
Počet komentářů uživatele259 »fotek 0
01.12.2015 (13:33)  
No, ta šedá na střeše a spodku měla být podle být podle výnosu FMD č.j. 19.464/87-12 hnědošedá, odstín 2179 (ČSN 673067) odpovídající RAL cca 7002... ale je známo, že se při jejím nedostatku nahrazovala šedí střední 1100 (RAL 7005), což na mém monitoru zhruba odpovídá odstínu na fotce.
01.12.2015 (7:22)  
Ještě k těm odstínům, on ne vždy byl unifik dle vzorníku.
Namátkově můžu zmínit oranžovou 830.157, podobně v polovině devadesátých let nesčetně 810 v oranžové variantě tehdy ze ŽOS Šumperk. Další kapitola bylo pozdější DYKO Kolín, kdy odstín červené byl přesně mezi oranžovou a červenou, až později lakovna použila odstínů viz foto této 830. Podobně odlišné byly i polomáčenky z Dyka.
Celkem by mě zajímalo, zdali někdo udělá i to oranžové retro? Těch motorů tehdy jezdila nejméně 1/3.
30.11.2015 (21:00)  
Ale no nakonec to dopadlo docela dobře. Ano, barva je podle RAL kastle 3002 karmínová, nikoli podle vzorníku ČSN platného v době zavedení unifiku. A s 600 mm pruhem v barvě žluť návěstní, no ta v RAL také není. No, to je poplatné době. Nicméně, pokud je to dané do doby po roce 1988, jako zde, pak tam nemůže být kryšpín, ale označení 830 180-6. Ale jak víme, poctivá nostalgie si s čísly moc hlavu neláme. Nikdy neexistující označení M262.1117, M262.1212 .... je toho důkazem. Rekněme, že takto by to asi mělo vypadat, včetně tmavší šedivé na střeše a podvozku: http://www.prototypy.cz/zobrobr.php?filename=830224a.jpg , ale ať to alespoň jezdí. Ono to s dvanáctiválcem není zrovna jednoduché.
30.11.2015 (20:45)  
Co odstín barvy! Ale jestlipak jsou i původní žárovky ve světlech? A toaletní papír na záchodě? To pak není žádná nostalgie, když je tam nějaký navoněný trojvrstvý!
30.11.2015 (19:43)  
Chápu že pro některé to je důležité, ale odstín a kryšpínky osobně neřeším. Je to pěknej motorák, výraznej, barevnej, tak proč ne. :)
30.11.2015 (17:35)  
Odstín červený je dobrý, viz třeba jedna z posledních z dílen 830.098.
Jen ten čelní nápis měl být červený a na žluté.
registrovaný uživatel hank 
Počet komentářů uživatele259 »fotek 0
30.11.2015 (17:23)  
Ano, Kryšpín a stadiónek nejdou dohromady, ale na to už jsme si u KŽC zvykli... :-P Jiná otázka je odstín použité červené. Nebo mám rozladěný monitor?
30.11.2015 (16:36)  
Nikdy nepřišel o svůj polomáčený vzhled (???). Na tomto snímku je ale v celočerveném s 60 cm vysokým žlutým pruhem po celém obvodu vozidla.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko