..: Fotogalerie - detaily fotografie 814.501-3 :..
 

814.501-3


814.501-3Informace o fotografii:
 - Úsek: Kouty nad Desnou - Loučná nad Desnou-Rejhotice
 - Datum: 28.10.2014
 - Autor: malard  Poslat email autorovi
 - Zobrazeno: 5044x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 6
 - Rating od uživatelů:
 5

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

31.10.2014 (9:46)  
Myslím, že SŽDC na vedlejší tratě kromě velkých investic kašle. Proto asi platí, že "voják se stará, voják má" a kdo ze soukromých správců si ty žádosti o dotace napíše, dostane je - viz přejezdy na obrataňské větvi.

Nehledě k tomu, že díky nevyčerpaným penězům na velké stavby jsou za podobnou investiční přípravu na SFDI vděční.

Závěr převést do podobného modelu většinu lokálních tratí je z toho asi dostatečně jasný...
31.10.2014 (6:43)  
Keprt: To jsou otázky spíše na někoho z ministerstva dopravy. Dle mého pohledu se děje rozdělování prostředků dle kategorie, významu železniční, silniční dopravní cesty. Proto se dělají prvotně koridory, uzly. Avšak když máte méně důležitou trať, silnici v havarijním stavu, je nutné udělat stavební zásah i tam za nemalé peníze. Pak je to o tom, jezdit/nejezdit. Někomu elektrizace železnice Desná může připadat zbytečná, avšak když se blížíme nedočerpání OPD I., tak proč se nevěnovat i ostatním tratím. Navíc se nejedná jen o natažení drátů, jsou tam i další přínosy. Co jsem viděl v zahraničí v Evropě, tak mi připadlo, že se staví mnohokrát velkolepěji i na ještě méně důležitých tratích. Politické hledisko je obecně zřejmé, stačí se zpětně podívat na to, odkud pochází daný ministr dopravy a jak se vyvinuly investice v dané oblasti, avšak to je asi běžné u většiny vrcholných politiků i mimo dopravu.
30.10.2014 (22:21)  
Miroslav Volek: děkuji, neměl jsem kapacitu to v těch výročních zprávách vyzobávat.

Těch nalezených +15% (předpokládám, že v jednotlivých letech to bude nějak kolísat) se mi zdá jako přijatelný bonus za průhlednost/sledovatelnost dění na jedné lokálce.

Mě se - zvenku - ŽD taky jeví sympaticky. Že to něco stojí - no samozřejmě. Šunku za cenu Juniora taky nikdo neočekává.

Zajímalo by mě, zda se v rozpočtování SFDI, resp. následně u SŽDC a ŘSD jako hlavních příjemců, nějakým způsobem systematicky plánuje alokace neinvestičních prostředků na nějaké kategorie tratí/silnic. Vy jste zmínil přepočet na km tratí jako nejsnazší parametr, ale určitě by bylo vhodné zohlednit i realizované výkony a technické parametry dané kategorie. A jelikož se jedná o rozdělování veřejných prostředků, nelze pominout politické hledisko. Podobně by se dalo rozhodovat i o prioritě investic, ale tam, mám dojem, se ještě více pracuje ad hoc podle připravenosti a schůdnosti projektu, než podle nějak zdůvodněných přínosů akce.

ukulele: to už je léta probublávající totální úlet. Mě zahanbuje ta na úrovni vlády ČR posvěcená honba za "čerpáním evropských peněz" - jen aby se co nejvíc vyčerpalo (jako by ty prachy vyvěraly v nějaké studni), třeba za nesmysly. Vždyť ty "evropské" peníze taky někdo musí vydělat - Němci, Holanďani, Dánové... Když nejsme schopni je utratit rozumně, naše chyba; nic nás neopravňuje k tomu jejich penězi plýtvat na blbosti.
30.10.2014 (20:21)  
https://www.google.cz/search?q=%C5%A1umperk+kouty+elektrizace&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:cs:official&client=firefox-a&channel=sb&gfe_rd=cr&ei=r41SVOesLoiJ8QfChIHYCg

Co tahle myšlenka? Mě to příjde jako plánování od stolu. Pokud by někdo udělal ekonomickou analízu, tak to dle mého hrubého odhadu nemůže vyjít. Jedna věc je chtít peníze z EU a druhá věc je dostat. Není to tak jednoduché.
Na internetu se dá najít, že se buďto pracuje na projektové dokumentaci nebo je odevzdaná a zaplatí za tu dokumentaci 25 000 000Kč. To nejsou malé peníze, snad ví co dělají.
30.10.2014 (18:17)  
Při vyhledání financování na SFDI mi vyšlo, že dostávají na údržbu, opravy o cca 15 % více než SŽDC (částka dělená délkou sítě). Je to velice hrubé porovnání, je nutno přihlédnout také k tomu, v jakém stavu mají/měli trať na začátku, finanční náročnost zab. zař., trolejové vedení, tunely, mostní objekty, počet výhybkových jednotek (to nůžky rozevírá). Další financování jsou investice, kde čerpají řadu menších zakázek. Lze také dohledat zde: http://www.sfdi.cz/rozpocet-sfdi-a-cerpani/prehled-detailniho-financovani-akci/ Svou práci dělají velmi dobře, udržují, zlepšují trať, umí se starat o drážní budovy podobně jako JHMD (na rozdíl od destruktivního přístupu subjektu RSM ČD - opuštěné, zdemolované budovy, skladiště). Avšak je nutno říci i to b) - něco to stojí, a nemít jen jednostranný pohled. Osobně bych byl pro, aby se tento model regionálních drah implementovat na více oblastí.
30.10.2014 (17:28)  
Ano, ty čísla nadstandardních financí bych chtěl taky vidět...

Železnice údolím Desné má narozdíl od jiných lokálek tu výhodu, že prochází vesměs středem vesnic a tudíž je dobře dostupná. Rychlostí i dostupností může konkurovat autobusům. Navíc má slušný přepravní potenciál, protože naváží lidi do poměrně velkého města, kterým Šumperk je. Tyto výhody mnohé lokálky nemají....
30.10.2014 (14:49)  
Jakmile bude dostávat ze SFDI subjekt ČD a SŽDC stejné příděly financí, jako subjekty na železnici Desná

Nebyla by nějaká čísla? Děkuji.
30.10.2014 (14:39)  
Jakmile bude dostávat ze SFDI subjekt ČD a SŽDC stejné příděly financí, jako subjekty na železnici Desná, bude to vypadat obdobně. Model je to příkladný, především co se týče objednávání osobní dopravy a zainteresování obcí, to bohužel na modelu kraje a státu většinou takto dobře nefunguje.
30.10.2014 (10:59)  
Pěkná fotka. Železnice Desná (trať 293) vlastněná svazkem obcí údolí Desné a provozovaná ARRIVA MORAVA bych považoval zapříklad toho jak provozovat osobní dopravu na lokálkách i poté co ČD nechtěj i přes zájem lidí. Teda když pominu JHMD což je kapitola sama prosebe. Více o Železnici Desná na http://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%BDeleznice_Desn%C3%A1

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko