Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
781.335-5 + 781.567-3 | |
Informace o fotografii: - Úsek: Vojkovice nad Ohří - Ostrov nad Ohří - GPS: 50°17'55.993"N, 13°0'58.252"E » - Datum: 8.4.1994 - Autor: BBvK - Pozn.: sken z dia - Zobrazeno: 7063x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 10 - Rating od uživatelů: 10 | |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
21.12.2012 (12:35)
Davson: však ano, o tom není pochyb. My jsme debatu stočili k Sergeji a jeho motoru a k tajemným názvům kolomenského motorářského závodu.
Pane Martínku, já teď trochu nerozumím. Šestnactiválec jsem rozluštil pouze z obrázku v odkazu u mého komentáře. Je zde vidět řada válců B od 1 do 8, takže 2x8=V16
21.12.2012 (9:14)
Petr Martinek: aha - měl jsem v jednu ráno raději spát a ne prudit na internetu. Samozřejmě má být 14D40 = 12DN23/30. Omlouvám se za matení veřejnosti a zdravím, ZdŠ
21.12.2012 (8:50)
ZŠ: Díky za všechny za osvětu, tohle označení jsem dosud neznal. Jen je mi divné, že dvoudobý motor (byť s prvky typickými spíše pro čtyřtakty) má označení Č - čtyřdobý...?
21.12.2012 (1:08)
Petr Martinek: 14D40 nebo 5D49 jsou tovární označení kolomenského výrobce (s tím, že D = dízel´) a provozovatel to prostě vzal na vědomí. Dle dávno platné sovětské normy GOST 4393-82 má kupříkladu motor 14D40 označení 12ČN23/30 (12 válců; Č = čtyřdobý; N = (nadduv) přeplňovaný; 23 = vrtání 230 mm; 30 = zdvih 300 mm). Tahle norma se ale v běžné obchodní i dílenské praxi nikdy neujala. Zdravím, ZdŠ
20.12.2012 (22:57)
V Rusku se tajilo asi opravdu vše. Zatímco u nás se z typového označení motorů ČKD dalo vyčíst uspořádání, počet válců, vrtání atd. dovtípit se z označení 14D40, že se jedná o dvoutaktní dvanáctiválec nejde ani při nejbujnější fantazii. A rozluštit šestnáctiválec z označení 5D49?
Bušení ponorky, krása....ale co takový Ragulin - šestnáctiválec, to je žrádlo: http://www.prototypy.cz/zobrobr.php?filename=BR232inter1.jpg
19.12.2012 (18:07)
Spotřeba paliva obrovská, ale síla také... :) Bušení válců už se stále silněji ozývá údolím, čmoud se valí z lokomotiv, spoušť fotoaparátu cvak... a je tu krásný obrázek.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci - otázky a odpovědi
Info
informacni okenko