..: Fotogalerie - detaily fotografie T 499.0002 :..
 

T 499.0002


T 499.0002Informace o fotografii:
 - Místo focení: Vlečka VUZ Velim
 - Datum: 20.2.2015
 - Autor: Pavel Horinek  Poslat email autorovi
 - Pozn.: po focení na okruhu se Kyklop
vrací zpět do Nymburka
 - Zobrazeno: 7121x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 5
 - Rating od uživatelů:
 6

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Komín  mail  
Počet komentářů uživatele360 »fotek 0
23.02.2015 (20:47)  
Je možné, že tehdy hrálo tehdy hlavní roli RVHP, ale osobně se domnívám, že i zcela bez ohledu na RVHP bylo rozumné nezahájit sériovou výrobu - lokomotivy tohoto typu by na tehdejší síti ČSD a už vůbec na dnešních sítích SŽDC a ŽSR nenašly uplatnění. Tehdy se jezdilo sotva 120 na tratích hlavních, elektrifikovaných - elektrifikace se dále navíc šířila. A dnes si myslím o jejich nevyužití nemůže být řeč.
23.02.2015 (18:19)  
Pánové, nevím kolik z vás pamatuje co bylo RVHP, ale tehdy určitě přechodnost,...atd nehrála hlavní roli :

V šedesátých letech byl v ČKD zahájen vývoj nového drážního motoru s průměrem válců 230 mm. Ke konci šedesátých let byla na základu - novém motoru K 12 V 230 DR, navržena druhá generace motorových lokomotiv - T478.3. Zárověň byla vypracována studie motorové lokomotivy Bo´ Bo´ o výkonu 2400 k (1776 kW) s maximální rychlostí 140 km/h. Již v roce 1967 začaly konstrukční práce v lokomotivce na podvozku pro vmax =140 km/h i ve spolupracujících závodech při řešení motoru a elektrické výzbroje nové lokomotivy. Celé řešení vznikalo z iniciativy ČKD bez zájmu ministerstva dopravy. Stavba prototypů se předpokládala v roce 1971. Počátkem roku 1971 byla teprve dokončena prototypová dokumentace, tímto okamžikem se probudilo i ministerstvo, tehdy již FMD a předložilo předběžné zadání pro motorovou lokomotivu o výkonu 2400 k pro dopravu rychlíků a osobních vlaků na neelektrifikovaných tratích. Požadavky FMD v některých bodech znamenaly tvrdý zásah do již hotové dokumentace - nejvíce požadované maximální nápravové zatížení 195 kN. Celý vývoj se nyní dostal do etapy nekonečných jednání, které ještě umocňovaly politické tlaky na rozdělení výroby v rámci RVHP - motorové lokomotivy s výkonem nad 2000 k neměly být vyráběny v ČSSR. ....... Koncem června (1977) proběhlo schvalovací řízení, kde byla konstatována dobrá úroveň řešení lokomotivy a mimo nápravového zatížení i splnění parametrů zadání FMD. Pro sériovou produkci se předpokládalo snížení nápravového zatížení na 205 kN. V zadání požadovaných 195 kN nebylo reálné dosáhnout. Vzhledem k situaci v RVHP - nevyrábět v ČSSR lokomotivy o vyšším výkonu než 2000 k a rovněž z pohledu využitelnosti těchto lokomotiv - přednost měla nákladní doprava - dodávky ČME3 pro SŽ z ČKD a dodávky T679.1 ze SSSR, nebyla sériová výroba těchto lokomotiv nikdy objednána. zdroj:www.parostroj.net

Tato situace kolem Kyklopa je hodně známá...lokomotivy nad 2000k pak v rámci RVHP dodával SSSR.
23.02.2015 (17:40)  
No připadá mi nějaká větší... Má to aspoň větší výkon v porovnání s větší velikostí a váhou?
23.02.2015 (15:07)  
Tom Bury: motor je stejný, doporučuju aktuální článek. Ke gp-ově spekulaci. Pokud by tady byla nějaká série kyklopů, pak by v době poklesu výkonů a rušení dieselových mašin zařvala ne na spotřebu, ale na přechodnost, resp. nepřechodnost na prakticky všechny neelektrifikované tratě; brejlovec/baruna má výrazně univerzálnější využití. Ostatně jeden z rozhodujících důvodů, proč se kyklop nedostal do výroby, bylo jeho vysoká hmotnost a už tehdy zřejmý fakt, že za pár let by s nima nebylo kde jezdit.
23.02.2015 (14:38)  
Tak ale někde jsem četl že přošel reko tak snad tam dali ekonomičtější motor ne ??? Pokud ne, inu aspoň jeden nám občas ukáže svou krásu nekrásu :)
registrovaný uživatel (gp) 
Počet komentářů uživatele761 »fotek 0
23.02.2015 (12:15)  
Krása!
Je to takovej dieslovej Papoušek - tak hranatá a tak ohyzdná mašina, až je krásná.
Buď rád, že se jich víc nevyrobilo, oplakal bys je stejně, šly by do šrotu jako první. Je to velká mašina, která jede-táhne-žere víc než brejlovec a v době šrotové se slyšelo hlavně víc na to žere.
23.02.2015 (11:30)  
Škoda že jich není víc.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko