..: Fotogalerie - detaily fotografie 754.068-5 :..
 

754.068-5


754.068-5Informace o fotografii:
 - Místo focení: Paskov
 - Datum: 10.11.2018
 - Autor: Baldas 
 - Zobrazeno: 3116x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 9
 - Rating od uživatelů:
 7

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel IvaA 
Počet komentářů uživatele50 »fotek 0
23.11.2018 (19:59)  
1) aktualita:
V srpnu 2018 byl na lávku určitě zakázán vstup a přístup na peron byl úrovňový, takže pravděpodobně lávka brzy spadne.
2) vzpomínka:
v začátku devadesátých let patřilo mezi povinnosti výpravčího přikládat koks do kotle v zadní části výpravní budovy.
23.11.2018 (13:35)  
Keprt:
Otázka: Já jsem horník a kdo je víc?
Možné jsou dvě odpovědi:
a) Dva horníci
b) Štajgr
23.11.2018 (11:50)  
Lapil: nejsme ve sporu, SM kraj měl výsadní postavení ve smyslu prezentace jako "ocelového srdce republiky", v koncentraci protežovaných průmyslových oborů, v bytové výstavbě - horník v Ostravě dostal byt rychleji, než třeba učitel v Táboře. Když jsem se jako Husákovo dítě narodil, jel můj táta z Prahy do Ostravy pro automatickou pračku. Bohužel nevím, jestli to bylo proto, že v Ostravě je měli normálně na krámě, a nebo mu jí sehnal pod rukou nějaký ostravský příbuzný. Tím se dostávám k tomu, co jsem nakousl minulým příspěvkem - jestli z té privilegovanosti Ostravska měli něco i jeho obyvatelé - třeba lepší zásobování. Nevím. Horníci měli, proti zbytku populace, naprosto nadpozemské platy. Takže asi měli lepší auta, v kredenci víc křišťálu a manželky víc kožichů. Ostatní zaměstnanci na tom byli platově stejně, jako ve zbytku republiky.
23.11.2018 (11:00)  
Keprt: I to je pravda. Troufnu si ale trvat na privilegovanosti kraje a poukázat na skutečnost, že v privilegovaném kraji vznikla taková hrůza.
Trochu spekulace: určitě vím, že za socialismu byl kromě jiného nedostatek oceli, což vyústilo v praktickou nemožnost (snad i zákaz) používání ocelových konstrukcí na ne-halové stavby. To, co vidíme, je ale nejspíš systém KORD Jeseník (https://imaterialyinfo.dumabyt.cz/17/company/26/28/98/product562959_17.html). Není snad rychlejší a obratnější konstrukce, než typová ocelová montovačka. Z toho usuzuju, že úkolem nebylo stavět krásně, ale RYCHLE. Horník zavelí, horník dostane.
Mladším připomínám, že v socialismu bylo běžnou odpovědí "máme naplánováno, že to v příští pětiletce naplánujeme".

Václav: Je-li to, jak spekuluji, je ta stavba nejspíš v relativně dobrém stavu (pokud do ní neteče a tak), jen ten obvodový plášť vypadá extra ošuntěle, protože se pořádně nedá omítnout ani natřít a výměna je asi dost drahá a komplikovaná požadavkem na větší tloušťku zateplení. A viditelná ocel je, zdá se mi, takhle rezavě natřená. Kromě střešního plechu střechy nástupiště, tam to má nátěr evidentně za sebou.

Když o tom přemýšlím, tak fotka je naprosto dokonalá. Takhle VYPADAL socialismus.
23.11.2018 (10:39)  
Podobně kvalitní a udržované architektury je k nalezení dost i v severních Čechách. Především na tzv. uhelných tazích nebo důlních železnicích. Ale i jinde.

Lapil: Podle mě to vypadá spíš na lampu než jeřáb :)
registrovaný uživatel Nechic  mail  
Počet komentářů uživatele633 »fotek 0
23.11.2018 (9:08)  
S tou najbrtizací už to není ono. Oprýskaný brejle s odpadávajícím lakem, to tam zapadá skvěle, nejlíp s Bpjo, ale to už bych chtěl moc. Mě se tam ten temný industriál líbí, má to atmosféru, ale lidem hlavně po setmění tam čekání na vlak nezávidím
23.11.2018 (5:46)  
nikdy som tam nebol, ale rád som si to pozrel. super foto
22.11.2018 (17:14)  
Lapil: Snímek spíše dokazuje neúdržbu všeho, co není nutně potřebné k zajištění provozu. Nebo snad chce říct, že v jiných krajích nenajdete taková nádraží?
22.11.2018 (16:15)  
Lapil: úpadek kdysi bohatého až privilegovaného kraje by ukazovala zchátralá, ale druhdy kvalitní a krásná, architektura. Ovšem toto nádraží bylo ošklivé už v době vzniku té "nové" budovy a ukázkou úpadku je spíš fakt, že něco takového bylo vůbec postaveno. Komunistický režim sice finančně a orálně privilegoval horníky, na Ostravsko je lákal, ale ve skutečnosti spíš zneužíval jejich práce. Řešil se růst težby uhlí a výroby oceli, ale naprosto minimální pozornost se věnovala životnímu prostředí, v němž ti horníci a další pracující žili. Kdyby tomu režimu fakt záleželo na blahu lidu, jak se s oblibou zaštiťoval, tak by se staral i o prostředí, v němž ti lidé žili (třeba toto nádraží). No jo, co bychom chtěli od systému, který je celý založen na lži a rozdmýchávání nenávisti.
22.11.2018 (15:34)  
Skoro bych řekl, že je to naopak všechno jedna epocha, jedině že mašinka je o něco udržovanější a vozy o něco novější, než ten barák. O nástupišti a lávce klidně uvěřím, že jsou součástí rekonstrukce právě s tím barákem.
Ale fotka krásně ukazuje úpadek kdysi bohatého až privilegovaného kraje. Vidím dobře, že lávka nese podvěsný jeřáb?
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko