..: Fotogalerie - detaily fotografie 754.012-3 :..
 

754.012-3


754.012-3Informace o fotografii:
 - Úsek: Třebíč-Borovina - Krahulov (Červená Hospoda)
 - GPS: 49°12'36.504"N, 15°49'32.669"E  »  Mapy.cz Google mapy
 - Datum: 27.8.2014
 - Autor: Martin Maloušek 
 - Pozn.: Reklama na léto v podání
754.012 (Os 4834)
 - Zobrazeno: 3413x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 4
 - Rating od uživatelů:
 4

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2 3      Zpráv na stránku:   
31.08.2014 (18:30)  
To jsem viděl již před časem. Hledat nebudu. Ty jsi psal o bodové a plošné dynamice, tak nalinkuj fotky, ve kterých se to, podle tebe, dá vidět.
31.08.2014 (17:57)  
Martin Maloušek: Doufal jsem, že své "teorie" doplníš nějakými praktickými ukázkami fotografií, ať už svých nebo někoho jiného.
31.08.2014 (18:26)  


Hledej, třeba najdeš: https://www.facebook.com/FotoMarMal :-)
31.08.2014 (15:29)  
Martin Maloušek: Hele, přestaň bruslit po tenkém ledě "teorie". Já jsem nic o psychologii ve vztahu k fotografii nepsal, s tím ses tady vytasil akorát ty a obávám se, že v tom sám máš dost guláš. Děláš z toho zbytečnou "vědu".
31.08.2014 (15:43)  


Jsem pro skončení debaty. Každý na to má svůj názor a nejsme tu proto, abychom názor toho druhého vyvraceli.
31.08.2014 (14:03)  
Martin Maloušek: Fotografie existuje 170 let. Za tu dobu je po stránce teoretické i praktické zevrubně probádána. Vytvořila si dostatečně srozumitelnou terminologii a stejně tak její vyjadřovací prostředky a působení na diváka je bohatě popsáno. Bylo by vhodné tuto terminologii používat a nemást tak uživatele, kteří pak marně, pod dojmem zbytečně nadnesených vyjádření autora, hledají na fotce, co tam není.
Źádný "plošný pohyb" na fotce není, protože jde o snímek proostřený téměř od popředí do nekonečna. A nějakou psychikou to nevokecáš i když to budeš psát pořád dokola. Možná bys ještě mohl rozvést, co je vlastně psychické vnímání fotografie. To je také tvůj vlastní pojem?
31.08.2014 (14:33)  


Myslím, že je hodně odvážné tvrdit tezi, že je fotografie po technické, praktické i psychologické stránce zevrubně probádána. Proč? Protože právě psychologie je ještě mořem málo probádaným, což každý člověk, který se studii psychologie věnuje, řekne každému, kdo se o tuto vědu chce zajímat. Tím pádem, každá věda, která se psychologie byť jen okrajově dotýká, vlastně není dokonale probádána. Abychom se dali do psychologické terminologie, tak vnímání je jakési uchopení (tzn. informuje o vnitřním (tělo) a vnějším (okolní svět) světě) předloženého vjemu. Tzn. je to přepočítání obrazově podané informace do informace emocionální (líbí se mi / nelíbí se mi).
31.08.2014 (13:56)  
Martine, máš pár pěkných fotek na stránkách a na FB ve své galerii. Kde bereš to o pohybu a dynamice mi není uplně jasné a nerozumím tomu. Trošku mi to připomíná jeden zaniklý web, tam hlášky podobného typu padaly docela často, jinak nevím.
Jen tak mimochodem, tu fotku západu slunce s loďkou natlačenou v pravém spodním rohu jsem už někde viděl a mám pocit, jestli jí před nějkou dobou se mnou někdo nekonzultoval. Ale mohla to být podobná fotka, už mám nárok zapomínat. :-)
31.08.2014 (14:22)  


Děkuji za návštěvu na stránkách. Doufám, že budiž důkazem o tom, že železniční fotografii se věnuji pouze okrajově.

Pojetí o pohybu a dynamice ve fotografii beru ve svém subjektivním pojetí fotografie. Neříkám, že je to někde napsáno, že je o tom nějaká odborná stať.

Ta fotka s loďkou a západem slunce je dneska přesně měsíc stará, takže to spíše mohla býti fotka někoho jiného ;)
31.08.2014 (12:53)  
Poslední prohlášení, které možná budiž odpovědí na otázku mého předřečníka.

Tuto fotku jsem uploadoval s tím, že zkusím něco jiného, než jiní autoři. Někdo to z té fotky možná cítí, někdo nikoli. Chtěl jsem evokovat pocit léta, pohody na vyhřátém a prosluněném strništi, poležení ve slámě.

K té dynamice, o které se zde jistou chvíli bavíme. Dynamika (pohyb) ve fotografii není aktem fyzikálním (jako například ve videu), ale aktem psychickým. Pocity člověk vlak "hrne" kupředu. Buďto je vlak "hrnut" k bodu - tzn. pražci, sloupu, návěstidlu, prostě proti prostoru, který je před lokomotivou. To jsem nazval dynamikou bodovou - pohybem vůči bodu. Zde je vlak více "utopen" v ploše - tím pádem vzniká pohyb plošný. Nikde jsem nepsal, že je to nějaký odborný výraz, či učebnicový termín, jak si to zde někteří domněli. Opravdu, jedná se o psychické pojetí fotografie.

Jsem rád, že jsem mohl potěšit pár oči, pro ty, co jsem nepotěšil, slibuji, že se budu snažit příště více. Doufám, že jsem vše vysvětlil a uvedl na správnou míru.
31.08.2014 (12:27)  
Martin Maloušek: Tak, pokud si přečtu tvoji odpověď na komentář Honzy Marka z 30.8.2014 v 10:02, kde píšeš o své fotografii a pak to porovnám s tím co píšeš v červených komentářích při a po schválení fotky, tak si to mnohdy protiřečí. Viz třeba onen údajně záměrný kompoziční guláš a ten nesmysl o bodové a plošné dynamice. Nechápu tvoji dosti úpornou snahu přesvědčovat o tom, že statická fotografie vyvolává dojem pohybu.

Konkrétně bych chtěl polopaticky vysvětlit toto:
Plošná dynamika zase dodává vlaku jistou svobodu, i když je vlak ukotven ve svých kolejích. Chápu, je to trošku netypické a pro oko diváka nezvyklé.
Kde to na fotce mohu vidět a co je na obyčejné podhledovce netypické a pro oko diváka nezvyklé?
31.08.2014 (11:38)  
Martin Maloušek: Jistě, zpětná vazba je důležitá, ale když tak čtu komentáře, tak v nich nic o tom, že by v nich fotka vyvolala pocit pohybu nemohu najít. Ono totiž na té fotce je pohybu asi tolik jako na venkovském hřbitově o nedělním poledni. Podobně je to i s emotivním nábojem v tomto případě. Toho je tam velmi málo. Prostě obyčejná fotka za letního slunce. Nemá smysl jí rádobyodbornými termíny přidávat něco, co v ní není. Na vyvolání emocí bys musel použít jiné výrazové prostředky.
31.08.2014 (12:18)  


Asi došlo k nedorozumění. Já jsem psal o fotografii obecně, ne o této konkrétní. Tím pádem je to vysvětleno ;) Jinak k pohybu. Každá fotka vlaku v krajině (i když stojí u návěsti "stůj") u někoho vyvolává pocit pohybu. Vím, je to třeba jen čistě mé subjektivní pojetí.
31.08.2014 (9:54)  
Lenka: jakkoli je Tebou odborně popsán
onen popis má, bohužel, s odborností společného velmi málo
31.08.2014 (11:10)  


Myslím, že otázka vlivu fotografie na diváka(ať už pohybové vnímání, emoční náboj, atd.) odborným tématem je. Není to spíše o fotografii takové, jako spíše o filosofickém pojetí, a o tom už jsme se bavili. Pro fotografa není důležitá tak samotná fotografie, jako spíše zpětná vazba od diváka samotného.
31.08.2014 (8:32)  
Přijela jsem z noční a nedá mi to, musím zareagovat. Červenky mám též skoro za barákem, fotek spoustu... Martine, tento po(d)hled mě příliš neoslovuje, jakkoli je Tebou odborně popsán.
31.08.2014 (9:31)  


Díky moc za názor.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko