Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
753.177-5 | |
Informace o fotografii: - Úsek: Kunčice pod Ondřejníkem - Frenštát pod Radhoštěm - GPS: 49°32'21.781"N, 18°16'18.324"E » - Datum: 22.10.1995 - Autor: PaMir - Pozn.: Os3106, sken Equicolor Super HG100 - Zobrazeno: 5197x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 10 - Rating od uživatelů: 8 | |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
Parádní snímek! Připomíná mi dětství, kdy jsem prázdniny trávil rok co rok v domě, kterého střecha je někde za tím vysokým stromem za mašinou. Z Kojetína do Kunčic jsem jezdil právě takovýmto vlakem. Ještě v 80. letech býval složený ze 753 + kombinace těchto "čtyřdvéřáků" a "osmidvéřových" Bai-ek, pak už jen 4 až 5x Bp + BDs uprostřed. Právě v roce 1995 začala Bp-čka nahrazovat Bh-čka, ale já měl Bp-čka raději. Sedačky nebyly zlé, jen to na výhybkách řádně "vrzalo", pensylvány měly dost tvrdý chod.
Jinak z onoho domečku se na této trati daly v 90. letech běžně pozorovat soupravy "Brejlovec" + 2x 4vozová patra Bpjo a někdy ještě s BDs-kem na konci. Mašiny si tam s touhle náloží v těch kopcích řádně užily...
Jinak z onoho domečku se na této trati daly v 90. letech běžně pozorovat soupravy "Brejlovec" + 2x 4vozová patra Bpjo a někdy ještě s BDs-kem na konci. Mašiny si tam s touhle náloží v těch kopcích řádně užily...
Jak zde zaznělo, později přeznačeno na Bp. Díky podvozkům hrozné jízdní vlastnosti, sedačky též bída. Bpčka dost často namíchané s klasickými B,takže nástup znamenal spíš boj o poslední volná místa v béčkách.
Zlatý maďarský Bh.
Zlatý maďarský Bh.
Bai bylo všechno, co mělo 4 nápravy a uličku uprostřed, lišilo se to kódem, ale byl v tom zmatek. Například 20 11 XXX byly jak 8 dveřové, tak první 4 dveřové, záleželo na inventárním čísle, 20 22 XXX byly 8 dveřové bez el. topení, přitom 8 dveřové měly mít 29 22 XXX podle logiky označování. Tyhle vozy jsem nemusel, zvlášť starší exempláře, měly řemeny k dynamům a ty se musely neustále doplňovat. Na těch podvozcích hnusně poskakovaly.
Prochy: na snímku jsou vozy řady Bp, ale Bai se jim taky může říkat - tuto řadu nosily ve své době přinejmenším čtyři vzájemně dost odlišné druhy vozů ČSD. Já si při vyslovení Bai nejdřív představím osmidvéřák, ale nebyl jediný.
Dale Cooper: Na konci osmdesátých let se rychlíkem moc přes Dejvice, potažmo Veleslavín nejezdilo (možná přímý R 982/983). Thermal, resp.Ohře jezdil přes Žvahov na Smíchov a Wilson. A na snímku jsou vozy řady Bp :-) Jezdily i na 120 tce dost často, také na přímých osobácích do Rakovníka.
01.05.2015 (21:43)
Keprt: Díky. Ještě si pamatuju, že to mívalo čtyři pět vagonů a v neděli odpoledne jsme z Kladna do Prahy stáli... Mnohdy na jedné noze a ještě ne vlastní.
Rychlíkem jsme nejezdili, neboť se připlácelo 16,- Kčs a nestavěl ve Veleslavíně.
Rychlíkem jsme nejezdili, neboť se připlácelo 16,- Kčs a nestavěl ve Veleslavíně.
01.05.2015 (21:27)
Ty vagony pamatuju taky, na osobních vlacích Praha - Chomutov přes Kladno. Jen si nevybavím, co to tahalo za mašinu. Berta? Brejle?
Když přijela hydra, tak jsme si říkali, jakým pojedeme moderním vlakem :-) Psal se konec osmdesátých let.
Když přijela hydra, tak jsme si říkali, jakým pojedeme moderním vlakem :-) Psal se konec osmdesátých let.
Parádní souprava.Ty smíchovské Bai -ky osobně pamatuji i v 80.letech.Jo to byly doby,když to jezdilo Ostrava-Kojetín.Ve Valmezu brejle doplňovaly vodu pro parní topení...
01.05.2015 (18:27)
Opět nějaká "klasika" :)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci - otázky a odpovědi
Info
informacni okenko