Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
T 478.1001 + 749.107-9 | |
Informace o fotografii: - Úsek: Ústí u Staré Paky - Syřenov - Datum: 16.9.2018 - Autor: Pavel Martoch - Zobrazeno: 2697x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 10 - Rating od uživatelů: 8 | |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
1 2 | Zpráv na stránku: |
Že bych jednou věděl víc než všichni tady :-)?
Krakonoš někdy v polovině 90. let jezdil už z Rakovníka (hydra + dva příslušné vozy; výjimečně jel ten kupátkový, číslovaný 001 a 002, byli-li někdy nějaké další, netuším). Přes Kladno a Prahu - Zličín. Myslím, že v Praze k němu něco přidávali, ale za to ruku do ohně nedám.
Ráno končil v Praze, ale někdy kolem deváté jezdila z hlaváku souprava ve stejném složení jako spěšný vlak do Rakovníka; až teď mě napadá, že to mohlo být "pokračování" Krakonoše.
Krakonoš někdy v polovině 90. let jezdil už z Rakovníka (hydra + dva příslušné vozy; výjimečně jel ten kupátkový, číslovaný 001 a 002, byli-li někdy nějaké další, netuším). Přes Kladno a Prahu - Zličín. Myslím, že v Praze k němu něco přidávali, ale za to ruku do ohně nedám.
Ráno končil v Praze, ale někdy kolem deváté jezdila z hlaváku souprava ve stejném složení jako spěšný vlak do Rakovníka; až teď mě napadá, že to mohlo být "pokračování" Krakonoše.
751 max pouze jako náhrada pražský hydry, turnusově zde nebyla nikdy. Pardubická 751 zase jako náhrada 750 a příp. postrk, když se jelo odklonem. 742 z Paky jela pouze na podzim, když se hydra hrabala na listí.
PM: Krkonoše tam samo nejsou vidět, ale vyleze to, co je zakryté lesem. Někde v Dráze nebo FB bude moje foto 743.007. Tak 3 roky zpět, tehdy se ráno ještě jezdilo do Tanvaldu.
Stoupa:
Třicet let uplynulo od chvíle, kdy rychlík Krakonoš vyjel poprvé a k tomuto výročí ČSD opět vrátily toto jméno rychlíku, kterému patřilo původně, tedy spoji, který jezdil v podvečer z Prahy a brzy ráno do Prahy. V jízdním řádu 1977/1978 tedy patřilo jméno Krakonoš páru rychlíků 744/3 a 741/2 (změna čísla byla stále ve Staré Pace). Mělo to drobnou vadu. Během uplynulých desetiletí přestal tento vlak zajíždět do nitra Krkonoš – do Vrchlabí byl pouze přípoj a do Svobody již spojení nebylo vůbec. Dodejme, že přímý víkendový rychlík Praha – Svoboda nad Úpou stále existoval, šlo o tentýž spoj, který v předchozích letech nesl Krakonošovo jméno, ale nyní se přejmenoval na Úpu.
Krakonoš nyní jezdil každý den po trase Praha hl. n. – Lysá nad Labem – Nymburk hl. n. (úvrať) – Kopidlno – Jičín (úvrať) – Ostroměř – Lázně Bělohrad – Nová Paka město – Stará Paka – Martinice v Krkonoších – Kunčice nad Labem – Hostinné – Trutnov hl. n. Z původních přímých vozů zůstal pouze vůz, který jel z Jičína dále přes Libuň a Lomnici nad Popelkou do Staré Paky, kde však již končil (opětovné spojování bylo dávno minulostí). Z Prahy rychlík odjížděl v 18:33, cesta do Trutnova mu trvala 4 hodiny 11 minut, což byl bohužel po 30 letech dosud nejdelší čas, který Krakonoš k cestě do Trutnova potřeboval. Ráno se vlak vydával na cestu do Prahy již ve 4:14 a měl jízdní dobu 4 hodiny 9 minut. Jeho soupravu tvořil motorový vůz M296.1 se dvěma staršími přípojnými vozy Balm-d (již od roku 1978 je nahradily výše zmíněné novější vozy Baim) a přímý motorový vůz do Lomnice nad Popelkou a Staré Paky.
Zdroj: http://vlaky-historie.blogspot.com/2011/05/krakonos.html
To mi dává za pravdu, že Bardotka to netahala. A jestli to správně chápu, tak přímo z Prahy to jelo jen do Paky?
Třicet let uplynulo od chvíle, kdy rychlík Krakonoš vyjel poprvé a k tomuto výročí ČSD opět vrátily toto jméno rychlíku, kterému patřilo původně, tedy spoji, který jezdil v podvečer z Prahy a brzy ráno do Prahy. V jízdním řádu 1977/1978 tedy patřilo jméno Krakonoš páru rychlíků 744/3 a 741/2 (změna čísla byla stále ve Staré Pace). Mělo to drobnou vadu. Během uplynulých desetiletí přestal tento vlak zajíždět do nitra Krkonoš – do Vrchlabí byl pouze přípoj a do Svobody již spojení nebylo vůbec. Dodejme, že přímý víkendový rychlík Praha – Svoboda nad Úpou stále existoval, šlo o tentýž spoj, který v předchozích letech nesl Krakonošovo jméno, ale nyní se přejmenoval na Úpu.
Krakonoš nyní jezdil každý den po trase Praha hl. n. – Lysá nad Labem – Nymburk hl. n. (úvrať) – Kopidlno – Jičín (úvrať) – Ostroměř – Lázně Bělohrad – Nová Paka město – Stará Paka – Martinice v Krkonoších – Kunčice nad Labem – Hostinné – Trutnov hl. n. Z původních přímých vozů zůstal pouze vůz, který jel z Jičína dále přes Libuň a Lomnici nad Popelkou do Staré Paky, kde však již končil (opětovné spojování bylo dávno minulostí). Z Prahy rychlík odjížděl v 18:33, cesta do Trutnova mu trvala 4 hodiny 11 minut, což byl bohužel po 30 letech dosud nejdelší čas, který Krakonoš k cestě do Trutnova potřeboval. Ráno se vlak vydával na cestu do Prahy již ve 4:14 a měl jízdní dobu 4 hodiny 9 minut. Jeho soupravu tvořil motorový vůz M296.1 se dvěma staršími přípojnými vozy Balm-d (již od roku 1978 je nahradily výše zmíněné novější vozy Baim) a přímý motorový vůz do Lomnice nad Popelkou a Staré Paky.
Zdroj: http://vlaky-historie.blogspot.com/2011/05/krakonos.html
To mi dává za pravdu, že Bardotka to netahala. A jestli to správně chápu, tak přímo z Prahy to jelo jen do Paky?
PM: díky, myslel jsem si to :). Jezdí snad každoročně, možná i vícekrát.
R743 Krakonoš, JŘ 1988/89: Praha hl.n odjezd 17:20, Jičín příjezd 19:09; zde se souprava dělila, část jela v 19:14 jako rychlík přes Ostroměř, Starou Paku do Trutnova, část jako Os5550 v 19:11 do Libuně, Lomnice nad Popelkou a Staré Paky. Takže jak po 040, tak i po této trati. Rychlík tahaly Hydry.
24.09.2018 (19:49)
Mě přijde ta odkazovaná dopolední fotka ještě o kus hezčí než takhle ;-)
Pro Pavel Randák:
V roce 1978 "Krakonos" byla souprava, tahaná "Barcou", odjezd z 1.koleje Praha hl.n.
Pro Mirek S:
Ano. Je pro zábavu jsem se svezl z Prahy, prez Starou Paku do Vrchlabí.
V roce 1978 "Krakonos" byla souprava, tahaná "Barcou", odjezd z 1.koleje Praha hl.n.
Pro Mirek S:
Ano. Je pro zábavu jsem se svezl z Prahy, prez Starou Paku do Vrchlabí.
Smí někdo prozradit, co to bylo za akci, když už je po ní...?
24.09.2018 (18:05)
Zvláštní vlak pro fotografy a anglické příznivce šestiválce.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- akreditovaný fotograf alebo člen ŽP, - správca galérie alebo admin ŽP
Pridať komentár
Prihlásenie
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správcovia - otázky a odpovede
Info
informacni okenko