..: Fotogalerie - detaily fotografie 751.004-3 :..
 

751.004-3


751.004-3Informace o fotografii:
 - Úsek: Milín - Příbram
 - Datum: 15.5.2010
 - Autor: xfilipís 
 - Zobrazeno: 3398x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 4
 - Rating od uživatelů:
 4

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2 3      Zpráv na stránku:   
03.11.2017 (13:11)  
Nejdříve prosvětlit vlak hodně a následně přes vrstvy případně i zbytek fotky trochu méně, ovšem bez nebe. Zesvětlení středů zní ovšem jako rozumný kompromis pro celou fotku.
03.11.2017 (11:40)  
Takže prosvětlit jen vlak a nic víc? Tak si to původně myslel?
Pokud budu prosvětlovat středy, prosvětlím vše.
03.11.2017 (11:15)  
HMaH: Držme se faktů. Cituji ze svého prvního příspěvku:
Nešlo to selektivně prosvětlit... Podle mě by vlak snesl klidně +1 EV.
Ale Charyho řešení je ještě lepší.
topič: Díky, tohle je rozhodně přesnější definice.
03.11.2017 (11:03)  
Ano, samozřejmě, hyperfokál není úplně jednoduchá věc. Já se musím přiznat, že to až zas tak v praxi neřeším. Mám lepší objektivy a s hloubkou ostrosti nemám problém, aspoň tedy ne kolem 50 mm. Když vezmu příklad z praxe - fotím letadla běžně na 200 mm. Někdy se stane, že mám ostré jen letadlo a kolem už ne, a někdy mám ostré úplně všechno. Je to o tom, kam se trefím při zaostřování. Chce to cvik, ale dá se to..

Proti zesvětlení na středech nic nemám, proti tahání celého snímku o 1 EV už ano. ;)
03.11.2017 (11:02)  
NIcKON: Při ostření na HV neostříš na nekonečno, ale na vzdálenost, která při nastavené cloně a ohnisku dá největší hloubku ostrosti, resp. vše ostré od popředí do nekonečna (nekonečno brát s rezervou).
Dobře je to vysvětleno zde:
https://www.milujemefotografii.cz/ostrete-na-hyperfokalni-vzdalenost

HV se dá spočítat, existují tabulky pro jednotlivé clony a ohniska, ale kdo by to na fleku počítal nebo hledal v tabulce nebo točil papírovou kalkulačkou:
http://www.dofmaster.com/dofjs.html
počítal na webu:
http://www.dofmaster.com/dofjs.html
nebo "lovil" na mobilu
http://www.dofmaster.com/iphone.html
http://www.dofmaster.com/android.html
když už je vlak na "dostřel".

V praxi se dá použít způsob uvedený na konci odkazovaného článku.
...zaostříme maximálně na vzdálenost dvakrát delší, než je vzdálenost k nejbližšímu objektu, který chceme mít ostrý.


Výše uvedený odkaz na hyperfokální kalkulačku "říká", že pro 450D, ohnisko 55mm a clonu f5,6 je hyperfokální vzdálenost 28,2 m. Byla by pakárna to měřit pásmem, postačí odhadnout a ostřit způsobem podle tučně vyznačeného textu.
03.11.2017 (10:40)  
Chary: V tomto případě jsou "nekonečno" paneláky a ty zase tak daleko nejsou. HV by zde mohla fungovat bez problémů.
Vinětace na 55mm nijak extrémní a rozdíl v rozlišení f5,6 a f8,0 při 55mm ohnisku téměř žádný.
http://photozone.de/canon-eos/404-canon_1855_3556is_50d?start=1
Já bych to raději fotil jak jsem psal, protože na max. ISO to u 450D není zrovna hitparáda.
03.11.2017 (10:31)  
HMaH: Co je to hyperfokální vzdálenost bych tušil, ovšem tipuji, že v tomto případě nebylo ostřeno na nekonečno, protože by to díky relativní blízkosti nejvzdálenějšího objektu ani nedávalo smysl.
03.11.2017 (10:19)  
Já bych s tím hyperfokálem zas tak moc neoperoval, několikrát jsem to zkoušel a nedařilo se mi naroubovat barevnou praxi na šedivou teorii. Resp. vždyky mi to nějak falírovalo, ačkoliv jsem dodržel HF parametry, nekonečno ostré nebylo.

Jinak z vlastní zkušenosti vím, že když jdou fotit noční vlaky na 50 mm (DX) f/2,2 až f/2,8 a jde to, protože není zbytí, tak by to šlo i na f/5,6 a pak by to bylo těžce v cajku.

Ovšem pokud je to opravdu seťákem, tak zaclonění o 1 EV nad plnou díru na dlouhém konci nebude až tak špatné rozhodnutí, vinětace, celková kresba, celkový kontrast. Nevím, jak přesně u Canona, ale seťáky obecně bývají na dlouhém konci spíš do počtu. Zlepšení ostrosti a kontrastu zacloněním je vždy lepší, než to pak dohánět doostřením, ale na druhou stranu na horní strop ISO rozsahu asi stejně moc velejemných detailů nezbylo.

Jestli totiž dobře čtu recenze, tak ISO1600 je nejvyšší hodnota toho přístroje, takže to dopadlo ještě hodně dobře.

Za mě osobně, určitě bych to trošku zesvětlil na středech, já nejsem zrovna příznivec velkých temnot, v tomto smyslu fotografie.

Jinak děkuji za tu fotku a tu diskusi, nasadilo mi to zajímavého brouka fotoškoly do hlavy.
03.11.2017 (10:10)  
Ano, to je pravda, seťák dá na 55mm jen 5,6. Já to myslel obecně - pokud by možnost byla a já měl na foťáku třeba pevnou 50 mm, fotil bych klidně f 4. Asi tak. :)
03.11.2017 (10:01)  
HMaH: V tomto případě skutečně nemuselo být f 8, ale klidně v f 5.
Pokud to bylo foceno tím seťákem, se kterým se tehdy 450D prodávala - EF-S 18–55mm f/3,5–5,6 IS., tak f5,0 být nemohla, když autor použil nejdelší ohnisko objektivu.
Zakopanej pes bude nejspíš v tom, že hyperfokální vzdálenost je pro autora snímku neznámým pojmem a tak zbytečně clonil na f8,0.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko